بازخوانی خاطره دیدار جمشید مشایخی با غلامرضا تختی + فیلم

جمشید مشایخی با بیان خاطره ای از دیدارش با غلامرضا تختی گفته بود: همیشه با خود می گفتم، ای خدا ! اگر روزی روزگاری در کارم شهرتی پیدا کردم، مثل تختی، فروتن و متواضع باشم.

به گزارش ایسنا، موزه سینما به بهانه 6 آذر ماه تولد جمشید مشایخی فیلمی را منتشر کرده است که در آن از دیدارش با غلامرضا تختی می گوید.

کمال الملک سینمای ایران از دیدار نابهنگامش در یک رستوران با تختی می گوید و از فروتنی اش و در یک جمله می گوید:" ای خدا اگر روزی روزگاری، در کارم شهرتی پیدا کردم، مثل تختی فروتن و متواضع باشم."

مشایخی می گفت: هنوز بعد از سال ها لحظه دیدارم با تختی را فراموش نمی کنم.

جمشید مشایخی در این مصاحبه از "خشت و آینه"، "گاو"، "قیصر" هم سخن گفته است و خطاب به جوانان نصیحت کرده و گفته است: "فکر می کنم هیچی بالاتر از فروتنی و تواضع نیست. من بعضی وقت ها با بعضی ها برخورد می کنم که می خواهند به دلیل شهرت به سینما بیایند اما اگر هدف شهرت شد،انسان به فساد کشیده می شود. چون هدف یک هنرمند نباید شهرت باشد بلکه باید خدمت به جامعه ای باشد که در آن زندگی می کند. در حد حافظ،شکسپیر و..

او سخنانش را اینگونه به پایان برده است: "من خاک پای ملت ایران بوده ، هستم و خواهم بود.

جمشید مشایخی از بازیگران پیشکسوت و چهره‌های ماندگار سینما، تئاتر و تلویزیون در ششم آذرماه ۱۳۱۳ در تهران متولد شد و ۱۳ فروردین ماه سال ۹۸  از دنیا رفت.

انتهای پیام


نظر خود را ثبت کنید