به همت جهاددانشگاهی؛

وبینار تخصصی «رمز موفقیت در تفکر نوین» در اردبیل برگزار شد

به همت مرکز رشد فناوری فرآورده‌های گیاهان دارویی جهاددانشگاهی و با همکاری معاونت فرهنگی اداره کل ورزش و جوانان استان، وبینار تخصصی «رمز موفقیت در تفکر نوین» در اردبیل برگزار شد.

 این وبینار با رویکرد نگاهی به روند تغییرات محیطی عصر جدید، مفهوم‌سازی کیفیت و بررسی مثلث مشکل با شرکت بیش از 30 نفر از علاقه‌مندان و فناوران فعال در کسب و کارهای نوپا در سامانه آموزشی جهاددانشگاهی به صورت آنلاین برگزار شد.

در این وبینار دکترای مدیریت کیفیت با اشاره به مفاهیم ارزش و خلاقیت، اظهار کرد: سن افراد، عامل کاهش قدرت خلاقیت نیست بلکه آنچه مانع شکوفایی خلاقیت افراد می‌شود، آموخته‌ها، مدل ذهنی و نحوه برخورد آن‌ها با مسائل و موضوعات مختلف است.

رضا بیگ‌زاده با بیان اینکه اعتماد به عنوان یک مفهوم رفتاری، بنای هر داد و ستدی است، ادامه داد: بدون یک حداقلی از کیفیت محصول و استانداردهای آن، اعتماد به دست نمی‌آید و در واقع اعتماد از رفتارهای با قاعده، درست و همیاری دهنده در یک جامعه که بر پایه معیارهای مشترک بخشی از اعضای آن جامعه است، شکل می‌گیرد.

وی با بیان اینکه آموزش در نگرش افراد تاثیر بسزایی دارد و می‌تواند زمینه پیشرفت را برای افراد فراهم کند، خاطرنشان کرد: در دنیای آینده کیفیت، وجه تمایز نیست بلکه وجوه تمایز در ارائه خدمات، متمرکز خواهد شد و در حال حاضر هر چند که مفهوم کیفیت همیشه در زندگی بشر مطرح بوده ولی توجه کمتری به دانش کیفیت و مدیریت علمی آن شده است.

دکترای مدیریت کیفیت با بیان اینکه در هر فعالیتی لازم است عملکرد و نیاز  به طور مداوم بررسی، تنظیم و اندازه‌گیری گردد، ادامه داد: با اجرای چرخه بهبود که شامل مراحل کنترل، اقدام اصلاحی، برنامه‌ریزی می‌توان در مسیر تعالی و پیشرفت قرار گرفت.

بیگ‌زاده با بیان اینکه اقدامات اصلاحی برای حذف علت ریشه‌ای یک عدم انطباق یا یک وضعیت نامطلوب   انجام می‌شود، تصریح کرد: با توجه به اینکه دنیای امروز پیچیده، پویا و نامطمئن می‌باشد لازم است برای رشد، پیشرفت، موانع و مشکلات را با خلاقیت برطرف کنیم.

وی با بیان اینکه خلاقیت و نوآوری‌ نتیجه کوشش و تفکر یک یا چند انسان با استعداد و نابغه نیست، بلکه حاصل مشارکت افراد است، یادآور شد: کلید خلاقیت در تفکر واگرا است چرا که در این نوع تفکر ابعاد و زوایای مسئله مورد بررسی و تجزیه تحلیل قرار می‌گیرد ولی در تفکر همگرا رسیدن به راه حل نهایی مورد توجه قرار دارد، در واقع برای حل مشکل لازم است مسئله به اجزای کوچکی تقسیم و برای هر کدام راه‌حلی ارائه شود.

انتهای پیام


نظر خود را ثبت کنید