معاون استاندار لرستان:

رفع اساسی مشکلات جاده قدیم پلدختر، ۲۰۰ میلیارد نیاز دارد

معاون هماهنگی امور استانداری لرستان گفت: رفع اساسی مشکلات جاده قدیم پلدختر، ۲۰۰ میلیارد تومان نیاز دارد.

گودر امیری در گفت‌وگو با ایسنا، اظهار کرد: جاده پلدختر جاده‌ای بود که بر اثر سیل سال ۹۸ بیشترین آسیب به آن وارد شد.

وی تصریح کرد: مسیر تقریباً تخریب شد که با کمک استان‌های دیگر و عنایت وزارت راه و سازی و حسن نیا رئیس سازمان راهداری به‌صورت موقت بازسازی و اصلاح شد.

این معاون استاندار لرستان خاطرنشان کرد: بعد از راه‌اندازی موقت امکانات و تجهیزاتی در اختیار استان قرار دادند که لایروبی رودخانه انجام و جاده تعریض شود.

امیری اضافه کرد: اما اگر بخواهیم جاده قدیم را به شکل اساسی درست کنیم نیاز به دیواره‌های حائل و حفاظتی دارد که بالغ‌بر ۲۰۰ میلیارد تومان بر اساس برآورد اداره‌کل راهداری نیاز است.

وی بیان کرد: واریانت جایگزین محور ۷۵ کیلومتر است که در چهار قطعه طراحی شده که بالغ‌بر ۱۰۰۰ میلیارد تومان برآورد اولیه این مسیر بود که الان باید بیش از ۱۵۰۰ میلیارد تومان باشد.

معاون استاندار لرستان ادامه داد: برای دو قطعه یک و چهار آن پیمانکار انتخاب شد؛ عملیات اجرایی آن شروع شده ولی راه‌سازی کار پیچیده‌ای است و تونل‌ها و پل‌های زیادی دارد و قاعدتاً زمان‌بر است.

امیری عنوان کرد: جاده قدیم به دلیل اینکه ۳۰۰ راه محلی دارد امکان متروکه کردن آن وجود ندارد و حتماً باید احیا شود که این را از طریق استان و ملی پیگیر هستیم.

وی اظهار کرد: امیدواریم مباحث تأمین اعتبار حل شود تا هر دو مسیر را به شکل مطلوب به بهره‌برداری برسانیم.

معاون هماهنگی امور استانداری لرستان تصریح کرد: در جاده قدیم بانک ملی، پاسارگاد و سپه پذیرفتند که ۳۳۰ میلیارد تومان در قالب ماده ۵۶ مشارکت کنند و با پیگیری که وزیر راه و استاندار داشتند به توافق نهایی رسیدند و قرارداد در حال نهایی شدن است.

امیری خاطرنشان کرد: امیدواریم که هفته آتی این ۳۳۰ میلیارد در اختیار وزارت راه و شهرسازی قرار بگیرد و پروژه به فعالیت خود ادامه دهد.

انتهای پیام


نظر خود را ثبت کنید