نماینده ولی فقیه در چهارمحال‌وبختیاری

بصیرت، مقاومت و صبر راه را برای انقلاب اسلامی آسان می‌کند

نماینده ولی فقیه در چهارمحال و بختیاری با بیان اینکه بصیرت حرکتی مستمر و ضرورتی همیشگی است، گفت: راه برای انقلاب اسلامی هموار نیست و آن‌چه راه را آسان می‌کند، بصیرت، مقاومت و صبر است.

حجت‌الاسلام‌والمسلمین محمدعلی نکونام ۹ دی‌ماه در مراسم گرامی‌داشت سالروز حماسه نهم دی‌ماه و دهه بصیرت با تاکید بر اینکه مومن باید فتنه‌شناس و دفع‌کننده آن باشد، اظهار کرد: فرد مومن باید بصیرت فتنه‌شناسی و مقابله با فتنه را سرلوحه خود قرار دهد و ملاحظه می‌کنیم که همواره و در طول تاریخ و همچنین در عصر حاضر با فتنه‌گرانی مواجه هستیم.

وی با بیان اینکه انحراف فکری از جمله اقدامات افراد فتنه‌گر است، افزود: به‌طوری که در سوره آل عمران پروردگار درباره این افراد هشدار داده که حتی آیات قرآن را نیز دستاویز خود قرار داده و جامعه را از حق منحرف می‌کنند.

امام جمعه شهرکرد در ادامه با بیان اینکه فتنه‌گران از معانی قرآن برداشت‌های متناسب با شرایط خود را دارند، ادامه داد: این افراد قلب بیمار و مریضی داشته، متشابهات آیات قرآن را گرفته و تاویل‌های مختلف از آیات ارائه می‌دهند.

حجت‌الاسلام نکونام گفت: راه عبور از متشابهات رجوع به اهل آن است و مومن برای دریافت معانی قرآن از مفسران بهره‌مند می‌شود و اگر کسی فتنه‌گر باشد به‌جای مراجعه کردن به اهل آن و گرفتن حق خود از راه قانونی، از راه‌های غیر قانونی استفاده می‌کند.

وی با بیان اینکه در سال ۸۸ فتنه‌گران برای ارائه درخواست خود مبنی بر تقلب در انتخابات به کف خیابان‌ها رجوع کردند، اضافه کرد: این افراد می‌توانستند به جای منحرف کردن ذهن مردم، از راه قانونی خواسته خود را مطرح کنند، البته مردم در این مسئله ایستادگی کرده و اجازه سوء استفاده ندادند.

نماینده ولی فقیه در چهارمحال و بختیاری با اشاره به اینکه اگر نقشه فتنه‌گر شناسایی نشود و به آن میدان داده شود، همه در این آتش می‌سوزند، اظهار کرد: باید در برابر فتنه حساس شد و ملاحظه کردیم که خسارت‌های جانی، حیثیتی، مالی و سیاسی در فتنه ۸۸ ایجادشد که مهم‌ترین و ناگوارترین آن ایجاد امید در دل دشمن بود و برخی برآورد کردند که ضررهای این فتنه از هشت سال دفاع مقدس بیشتر بوده است.

امام جمعه شهرکرد یادآور شد: در فتنه ۸۸، پایگاه مستحکم نظام در نگاه دشمن متزلزل شد و از نظر اقتصادی بسیاری از کشورهایی که تمایل به برقراری معامله با ایران را داشتند، منصرف شدند.

وی با تاکید بر اینکه هیچ‌گاه نباید اجازه داد که فتنه‌ای شکل گرفته و القای مسموم بر جامعه حاکم شود، گفت: البته مردم بصیر و هوشیار که شیفته انقلاب بودند جلوی تداوم فتنه را گرفتند و اگر این فتنه سرکوب نمی‌شد ریشه انقلاب سوزانده می‌شد.

نماینده ولی فقیه در چهارمحال و بختیاری با بیان اینکه فتنه امروز تحریم است، تصریح کرد: دشمن می‌خواهد با فشار به مردم و کشاندن مسئولان به پای میز مذاکره به هدف خود نزدیک شود، مسئله برجام باید حل و راه‌های برون‌رفت از تحریم شناسایی شود و اینجا است که نقش بصیرت مردم حیاتی است و امید دشمن باید از بین برود که خیال کنند می‌توانند مسئولان را به پای مذاکره بکشانند.

وی با تاکید بر سفارش رهبر معظم انقلاب مبنی بر انتخاب دولت جوان و فکر جوان‌گرایانه گفت: انتخاب بهترین فرد برای انتخابات سال آینده بصیرت ۹ دی را لازم دارد و انتخاب دولتی که ارزش‌های انقلاب را سرلوحه خود قرار داده و بتواند اهداف نورانی ولایت فقیه را دنبال کند باید مدنظر قرار بگیرد.

امام جمعه شهرکرد با اشاره به اینکه بصیرت در ۹ دی ۸۸ خلاصه نمی‌شود، اظهار کرد: بصیرت حرکتی مستمر و ضرورتی همیشگی است، بصیرتی که حاج قاسم سلیمانی به همگان بخشید، مکتب بیداری، استقامت و توکل بر خدا است.

نماینده ولی فقیه در چهارمحال و بختیاری یادآور شد: دفاع از ولایت بصیرت مکتب فاطمی است، خانه و خانه‌داری بصیرت حضرت زهرا (س) است و لازم است که همگان خطبه حضرت زهرا را بخوانند.

امام جمعه شهرکرد در پایان خاطرنشان کرد: راه برای انقلاب اسلامی هموار نیست و آن‌چه راه را آسان می‌کند، بصیرت، مقاومت و صبر است.

انتهای پیام


نظر خود را ثبت کنید