رییس کمیسیون برنامه و بودجه مجلس شورای اسلامی:

بودجه‌ واقعی می‌تواند کشور را اداره کند

  • تاریخ انتشار : 1399/10/9 ساعت : 14:17 - 3 سال قبل
  • از گروه : سیاسی
  • زیرگروه : مجلس
رییس کمیسیون برنامه و بودجه مجلس شورای اسلامی گفت: بودجه‌ای که به مجلس ارائه شده توان اداره کشور را ندارد، اما نظام اسلامی قدرت اداره کشور را دارد و تنها بودجه‌ای که واقعی باشد می‌تواند کشور را اداره کند.

حمیدرضا حاجی بابایی، امروز (سه‌شنبه-۹ دی‌ماه) در مراسمی که به مناسبت حماسه ۹ دی و نخستین سالگرد شهادت سردار سلیمانی به همت شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی و سازمان بسیج اساتید به صورت مجازی در اصفهان برگزار شد، اظهار کرد: شهید شهبازی فرمانده سرافراز سپاه همدان بودند و شهید همدانی در کنار شهید شهبازی عملیات فتح المبین را مدیریت کردند. اصفهان و گلزار شهدا پیشتاز در دفاع مقدس در تمام صحنه‌ها بوده‌اند.

وی افزود: مقام معظم رهبری فرمودند «شهید سلیمانی یک مکتب است و هر چه بگوییم بر می‌گردد به قرآن و اهل بیت (ع) و مادر اهل بیت حضرت فاطمه (س) است. بارزترین ویژگی حضرت ولایتمداری ایشان بود و نخستین شهیده اهل بیت (ع) در راه ولایت بودند و در واقع ایشان از ولایت دفاع کردند نه از همسرشان».

نماینده مردم همدان در مجلس گفت: شخصیت حضرت فاطمه (س) در عالم اسلام بارز است و مناظره‌های علمی و قرآنی او زبانزد همگان بوده است. حضرت فاطمه(س) در خانه‌ها را یکی‌یکی می‌زد و مردم و صحابه را به ولایتمداری متذکر می‌شد.

حاجی بابایی ادامه داد: حضرت فاطمه (س) به صحابه پیامبر (ص) متذکر می‌شد که روز غدیر یادتان باشد. حضرت زهرا (س) به کسانی تذکر داد که کاملا بر واقعه غدیر واقف بودند.

وی گفت: شرط تقوا بصیرت است و بصیرت یعنی اینکه در چه زمانی چه حرفی بزنید یا نزنید و کجا سکوت کنید و کجا و در چه مکانی حرف بزنید. ۹ دی ماه تبلور و تجلی بصیرت عمومی برای دفاع از ولایت بود و عمارها یاسرها و سلمان‌ها در نقاط مختلف کشور برخاستند. در ۹ دی جمعیتی را در میدان انقلاب تهران دیدم که در تصور نمی‌گنجید.

به گزارش ایسنا، رییس کمیسیون برنامه و بودجه مجلس گفت: ۹ دی در مسیر عاشورا است و هر روز ۹ دی است. ۳۶۵ روز ۹ دی در سال داریم و در هر روز ۲۴ ساعت ۹ دی داریم. هر ساعت و هر لحظه ۹ دی و عاشورا است.

حاجی بابایی گفت: مردم ایران در ۹ دی حرکتی انجام دادند که این حرکت انقلاب را بیمه کرد و در برابر کسانی که نمی‌خواستند واقعیت انقلاب اسلامی را بپذیرند مردم ایران قد علم کردند. ترامپ دیوانه‌ای است که منافع آمریکا را با هیچ چیزی عوض نمی‌کند، اما امروز همین ترامپ می‌گوید در انتخابات تقلب شده است.

وی افزود: ترامپ در برابر آمریکا احساس مسئولیت نمی‌کند، اما در سال ۸۸ بیش از  ۴۰ میلیون پای صندوق‌های رأی آمدند و ۸۵ درصد در انتخابات شرکت کردند. امروز در تحریم کسانی هستیم که تلاش کردند قله پیروزی ملت ایران را به شکست تبدیل کنند و حتی دارو و غذا را هم تحریم کرده‌اند.

رییس کمیسیون برنامه و بودجه مجلس، ادامه داد: ملت ایران نشان دادند شرم برای کسانی است که از ملت دزدی می‌کنند و بخواهند زندگی خود را خارج از ضابطه بسازند، اما شرافت متعلق به مردم است و رهبری بی‌نظیر مقام معظم رهبری در جهان زبانزد است. ایشان زندگی عادی و طلبگی دارند. این‌ها منشأ تمام پیروزی‌ها و موفقیت‌ها است و هر چه مشکل داریم متعلق به کسانی است که ادعای انقلابی گری دارند و یا به هر دلیل دیگری سوء استفاده کردند و برای انقلاب مشکل ایجاد می‌کنند.

حاجی بابایی گفت: برخی تفکرات لیبرالیستی در کشور ایجاد و انقلاب را با مشکل مواجه کردند و در هشت سال دفاع مقدس جبهه و جنگ را با مشکل مواجه کردند. هر کسی در هر تفکری اگر بخواهد منافع ملت ایران را در نظر نگیرد، خیانت کرده است. این انقلاب صاحب دارد و به دست صاحب اصلی آن خواهد رسید.

وی افزود: هیچ‌کس در این انقلاب نیست که از انقلاب استفاده نکرده باشد و زمین نخورده باشد. رهبری اعتقاد دارد که این ملت ثروت و دانش لازم برای پیشرفت دارد. با دنیا تعامل سازنده داریم و هر ارتباطی باید بر اساس عزت و شرف باشد. یاد گرفته‌ایم که در اقتصاد و جبهه سرپا بایستیم و اگر ده‌ها تیر هم خوردیم دست خود را به سیم خاردار بگیریم و ایستاده شهید شویم.

رییس کمیسیون برنامه و بودجه مجلس، گفت: به فضل الهی این ملت شکوفایی خود را به دست خواهد آورد. بودجه‌ای که به مجلس ارائه شده توان اداره کشور را ندارد. اما نظام اسلامی قدرت اداره کشور را دارد و بودجه‌ای که واقعی باشد می‌تواند کشور را اداره کند. نباید نظام را در چنین مشکلاتی قرار دهیم و راهکار این است که با عقل جلو رویم.

حاجی بابایی افزود: وظیفه داریم نظام را تقویت کنیم و هر کاری که نظام را تقویت کند این کار را انجام خواهیم داد و ملاک ما نظام و رهبری است و این بودجه نیاز به جراحی‌های بزرگ دارد. رابطه نفت با دولت باید شفاف باشد. در کشور ظرفیت زیاد و قدرت اقتصادی کشور بالا است، اما استفاده لازم از امکانات کشور نمی‌شود که باید خارج از جنجال‌های جناحی و هزینه درست کردن برای نظام این مشکل را حل کنیم.

وی افزود: اقتصاد ما نیاز به بصیرت دارد و باید با اشرافی گری که در برخی از گوشه‌های نظام رسوخ کرده مبارزه کنیم. این افراد به نظام آسیب می‌زنند و قوه قضائیه گام‌های خوبی برداشته است و باید نفس کسانی را بگیرید که نفس مردم را گرفتند. فرق نمی‌کند این نفس گرفته شده چه تفکری دارد. ما انقلابی گری را قبول داریم و باید مالک اشتری باشیم و زیاد کار کنیم و کم بخوریم درست بر عکس اشرافی گری.

نماینده مردم همدان در مجلس گفت: جمهوری اسلامی ایران آدم‌هایی از جنس رهبری نیاز دارد که سالم و در کنار مردم زندگی کنند.

حاجی بابایی گفت: سردار سلیمانی در تاریخی‌ترین سخنرانی خود ترامپ را قمارباز نامید و آنجا بود که به شوخی به ایشان گفتم اجازه دهید از این پس شما را شهید سلیمانی صدا کنم چراکه آمریکا بعد از این سخنرانی به شما آسیب خواهد زد. چند ماه این سخنرانی در صحنه‌های بین‌المللی بازتاب داشت و آمریکا از ایشان کینه به دل داشت. ویژگی ایشان این بود که هر چه داشت برای نظام داد و نظام را برای خودش خرج نکرد و خداوند به او عزت داد. این کشور نیاز به سردار سلیمانی‌ها دارد و کسانی باید در کشور مسئولیت بگیرند که شب و روز خالصانه برای نظام کار کنند.

وی افزود: عزت، پول و مقام و وزارت نیست. افراد تنها از این مسیر می‌توانند به عزت برسند و مؤمن کسی است که به انقلاب و نظام اسلامی ایمان دارد. تا آخرین قطره خون پای این انقلاب و اسلام می‌ایستیم. برای حزب و گروه کار نمی‌کنیم بلکه برای رهبری کار می‌کنیم، چراکه ایشان برای خدا کار می‌کنند. پیمان می‌بندیم که تا آخر ایستاده‌ایم و خون شهید سلیمانی در فروپاشی تفکر ترامپیسم تأثیرگذار است.

نماینده مردم همدان در مجلس گفت: کاری نداریم ترامپ رئیس جمهور باشد یا بایدن. با کسی جنگ نداریم، اما از خود دفاع می‌کنیم و از صلحی که بر اساس عزت و شرف مملکت باشد دفاع می‌کنیم. مردم بصیرت و امنیت بالایی دارند پس لیاقت خدمت هم دارند.

انتهای پیام


نظر خود را ثبت کنید