رئیس‌کل دادگستری لرستان خبر داد:

مختومه شدن بیش از ۲۱۲ هزار پرونده در سال جاری

رئیس‌کل دادگستری لرستان از مختومه شدن بیش از ۲۱۲ هزار پرونده در سال جاری خبر داد.

محمد رزم در نشست فصلی شورای عالی قوه قضائیه با شورای قضائی استان‌ها که امروز ۹ دی‌ماه برگزار شد، ضمن تسلیت فرا رسیدن ایام شهادت حضرت فاطمه زهرا (س) و گرامیداشت یاد و خاطره سردار دل‌ها شهید حاج قاسم سلیمانی که حافظ ناموس، جان و مال و نوامیس و مرزدار امت اسلامی بود، اظهار کرد: بدون تردید سیاست‌های محوری، راهبردی و اولویت‌دار قوه قضائیه از جمله حفظ کرامت مردم، مردم‌داری و تکریم ارباب‌رجوع، نیت خالصانه در کار، قضاوت عادلانه امنیت آفرین، حمایت از تولید داخلی و سرمایه‌گذاری مشروع، برخورد جدی با مفاسد اقتصادی و اراذل‌واوباش و مرتکبین جرائم خشن، پیشگیری از وقوع جرم، رفع اطاله دادرسی، افزایش مختومه و کاهش پرونده‌های موجودی، چراغ راه دستگاه‌های ذی‌ربط است و اجرای تمامی دستورالعمل‌های و اسناد قضائی از جمله سند تحول قضائی برای همگان مطاع و لازم الاجرا است.

وی خاطرنشان کرد: در همین راستا در دادگستری کل استان لرستان ۲۷ کمیته برای تحقق سیاست‌های قوه قضائیه تشکیل شده و جلسات این کمیته‌ها به‌طور مرتب برگزار و گزارش اقدامات مستمراً به قوه قضاییه منعکس می‌شود.

رئیس‌کل دادگستری لرستان در تشریح عملکرد این مجموعه طی سال‌های اخیر، خاطرنشان کرد: تعداد پرونده‌های معوقه استان تا دی‌ماه سال گذشته، ۱۷ هزار و ۷۳۶ فقره بوده که با اقدامات جهادی همکاران قضایی و اداری تا شهریورماه امسال، ۱۷ هزار و ۸۵۸ پرونده مختومه شده است، این تعداد پرونده مختومه نشان از عملکرد ۱۰۰ درصدی دستگاه قضایی استان لرستان در مختومه کردن پرونده‌های قدیمی دارد.

رزم اضافه کرد: طی سه‌ماهه پائیز امسال، تعداد ۲ هزار و ۱۲۹ فقره از پرونده‌هایی که بر اساس دستورالعمل مربوطه از دی‌ماه سال گذشته در زمره پرونده‌های قدیمی قرار گرفته‌اند نیز مختومه شده‌اند.

وی کل موجودی پرونده‌ها در مراجع قضائی استان لرستان طی سال ۹۸ را ۵۰ هزار و ۸۷۰ فقره عنوان کرد و افزود: ورودی پرونده‌ها در این سال ۲۸۱ هزار و ۵۶۰ فقره و تعداد پرونده‌های مختومه ۲۹۴ هزار و ۵۳۹ فقره بوده است و این دادگستری با عملکرد مثبت ۱۲ هزار و ۹۷۹ فقره و ۱۰۵ درصد نرخ رسیدگی، موجودی اولیه را به ۳۷ هزار و ۸۹۱ فقره کاهش و تقلیل داده است.

رئیس‌کل دادگستری لرستان با اشاره به آمار پرونده‌های نه‌ماهه امسال بیان کرد: موجودی ابتدای سال جاری، ۳۷ هزار و ۸۹۱ فقره و ۲۰۷ هزار و ۸۳۲ فقره نیز پرونده وارده داشته‌ایم و در این مدت تعداد ۲۱۲ هزار و ۸۹ فقره مختومه شده‌ است و به‌عبارت‌دیگر این دادگستری با عملکرد مثبت ۴۲۵۷ فقره ظرف این نه ماه و ۱۰۳ درصد نرخ رسیدگی و باوجود شیوع بیماری کرونا و ابتلای تعداد ۳۶۰ نفر از همکاران قضایی و اداری به این بیماری منحوس، موجودی استان به ۳۳ هزار و ۵۳۱ فقره کاهش یافته و این یک دستاورد مهم و قابل توجه بشمار می‌رود.

رزم ادامه داد: در اجرای بخشنامه ریاست قوه قضاییه در بحث پایش و غربالگری زندانیان، تعداد ۳۰۲ نفر از زندانیان لرستان آزاد شده است.

وی با بیان اینکه در ابتدای مدیریت بنده در سال گذشته ابلاغ الکترونیک دادگستری استان ۶۲ درصد بوده است، گفت: با تدابیر اتخاذ شده اکنون ابلاغ الکترونیک استان ۸۷ درصد است و در بحث کمک‌های مؤمنانه به خانواده‌ زندانیان نیز در پنج مرحله حدود دو میلیارد تومان به خانواده‌های مددجویان کمک شده است.

انتهای پیام


نظر خود را ثبت کنید