روایت همسر شهید مدافع حرم از رمز شهادت

همسر شهید ابوالفضل راه‌چمنی گفت:«شربت شهادت» یک جوری رمز بین من و آقا ابوالفضل بود. یک بار دیدم در تلگرام یک پیام از یک مخاطب آمد که من نمی‌شناختم! متنش این بود: «ملازم، مدافع هستم. اگر کاری داشتی به این خط پیام بده. هنوز هم شربت نخوردم.»

به گزارش ایسنا به نقل از رادیو مقاومت،مهناز ابویسانی که با برنامه "سلام سردار" گفت وگو می‌کرد،افزود: همسرم در جلسه خواستگاری از سختی‌های کار و اینکه به دنبال شهادت است و به دنبال یک همراه و حامی برای ادامه مسیر جهت رسیدن به آرزوی شهادت بود، سخن گفت.شهید راه چمنی متولد ۲ اسفند ۶۴ بود و از سال ۸۴ وارد سپاه پاسداران شد و خرداد ۱۳۹۰ عقد کردیم. در جلسه خواستگاری از سختی‌های کار و اینکه به دنبال شهادت است و به دنبال یک همراه و حامی برای ادامه مسیر جهت رسیدن به آرزوی شهادت بود، سخن گفت.
وی افزود: دقیقا پس از شروع زندگی همانطور که شهید گفته بود سختی‌های این مسیر آغاز و ۶ ماه بعد از عقد اولین ماموریت به سوریه داشت و ۶۵ روز ماموریت به طول انجامید.
این همسر شهید بیان کرد: دوری از کسی‌ که عاشقانه دوست داری خیلی سخت است اما اگر در این مسیر و در راه رسیدن به آرزوی ابوالفضل مخالف می‌کردم خودخواهی بود و تصمیم گرفتم به خواسته و آرزوی وی توجه کنم و در ذهنم علی‌رغم دل‌آشوبه‌ای که داشتم حتی یک بار هم نگفتم که کاش این آرزو محقق نشود.
ابویسانی اشاره کرد: با افتخار ۵ سال همراه شهید راه‌چمنی بودم و بعد از ۵ سال به درجه رفیع شهادت نائل شد.
وی درباره خصوصیات اخلاقی شهید راه چمنی گفت: اهمیت به نماز اول وقت در هر جا و مکانی که بود از ویژگی‌های بارز شهید بود که برای اقامه نماز حتی لحظه‌ای درنگ نمی‌کرد و همیشه به جا آوردن نماز اول وقت اولویت اول بود، حافظ و قاری قرآن نیز بود و از هر فرصتی برای قرائت قرآن استفاده می‌کرد حتی از زمان ۵ دقیقه انتظار در ماشین مشغول قرائت قرآن می‌شد همواره مشوق من نیز برای حفظ قرآن بود که بنا به تشویق‌ها من نیز شروع به حفظ قرآن کردم.

انتهای پیام


نظر خود را ثبت کنید