یک مدرس حوزه و دانشگاه:

عزت و احترام سردار دلها محصول عقیده راسخ او به راه امام حسین (ع) است

یک مدرس حوزه و دانشگاه گفت: عزت و احترام سردار دلها محصول ایمان راستین او به خدا و عقیده راسخ او به راه امام حسین علیهالسلام است.

حجت‌الاسلام سید اسماعیل حسینی در گفت‌وگو با ایسنا با اشاره به یکی از ویژگی‌های شخصیتی سردار شهید قاسم سلیمانی اظهار کرد: او یک مجاهد واقعی و خستگی‌ناپذیر بود، مجاهد یعنی اهل تلاش و فعالیت، خستگی ناپذیر در جهت خدمت به خلق و اطلاعت ازخالق؛ یکی دیگر از ویژگی‌های حاج قاسم اخلاص او بود و همیشه در حرکات و رفتارش خدا را در نظر داشت و برای خدا کار می‌کرد.

وی شجاعت و نترس بودن را یکی دیگر از دیگر ویژگی‌های ذاتی شهید سلیمانی عنوان کرد و با بیان اینکه این ویژگی زمینه سازسلحشوری‌های شگفت انگیز او بود؛ به درستی فهمیده بود که هر کس از خداوند بترسد خدا کاری می‌کند که همه از او بترسند و همه می‌دانیم که داعشی‌های ترس آفرین تنها از یک شخص وحشت داشتند و آن حاج قاسم بود.

زهد و ساده زیستی یکی از ویژگی‌های زندگی سردار دلها این مدرس دانشگاه گفت: زهد و ساده زیستی یکیدیگر از ویژگی‌های برجسته شهید قاسم سلیمانی بود که به زخارف دنیوی بی‌اعتنا و باتبعیت از امیر المومنین علیه السلام زندگی ساده را انتخاب کرده بود.

حسینی ویژگی برجسته حاج قاسم نسبت به سایر سرداران سپاه اسلام را دل بزرگ داشتن دانست و با تاکید بر اینکه دل بزرگ داشتن به این معنی که همه سلایق و همه ادیان و مذاهب مورد محبت او بود یک خصلت و ویژگی منحصر به فرد او در مقایسه بادیگر سرداران اسلام بود، افزود: این شهید بزرگوار طوری  با افراد رفتار م‌کرد که هر کسی پیش خود احساس می‌کرد حاج قاسم بیشتراز بقیه رو را دوست دارد. حتی اگر از  مسیحی و سنی و دروزی که با او نشست و برخاست داشتند میپرسدی هر یک می‌گفتند حاجقاسم ما را بیشتر از بقیه دوست دارد.

وی بیان کرد: همه شنیده‌ایم سخنرانیش را مبنی بر اینکه  جدا کردن مردم به اصلاح طلب، اصولگرا و ... را نمی‌پسندید و سعی داشت به همه محبت کند و گرایشات سیاسی افراد نمی توانست در محبت او به افراد تاثیر بگذارد البته انقلاب و ولایت خط قرمز او بود یعنی اگرکسی علیه انقلاب و ولایت اقدام کند حاج قاسم دیگر نه تنها به او محبت ندارد بلکه دیگر او را مخالف خود می‌دانست.

حسینی اضافه کرد: موضع گیری این شهید در خصوص حجاب و پوشش افراد بر همگان مشخص است او با محبت به افراد آنها را به دینداری متمایل می‌کرد و نه با برخورد قهرآمیز.

مسئول نهاد مقام معظم رهبری در دانشگاه پیام نور تهران با بیان اینکه تشییع باشکوه و بی‌نظیر سردار بزرگ سپاه اسلام و آن مرد الهی با حضور افراد در مذاهب مختلف و سلیقه‌های گوناگون نشان از واقعیت داشت و آن اینکه این مرد سردار دلها بود و همه حق بزرگ او درتامین امنیت و دفع خطرات از میهن اسلامی مان را فهمیده‌اند؛ بعد از تشییع پیکر مطهر امام خمینی(ره) که رکورد جهانی دارد و درگینس ثبت شده است دومین تشییع باشکوه به اسم سردار رقم خورد.

حسینی گفت: عزت از آن خداست و هر کس که راه خدا را برگزیند راه عزت را انتخاب کرده است. راه مقاومت در مقابل زورگویی و زیاده خواهی و تسلیم نشدن در برابر ستمگر مستکبر راه عزتمندانه‌ای بوده که تنها آموزگار این امر،امام حسین علیه السلام است و همه آزادگان عالم راه غیرتمندی و عزتمندی را از سیدالشهدا آموخته‌اند که فرمود: هیهات منا الذله عزت و احترام حاج قاسم محصول ایمان راستین او به خدا و عقیده راسخ او به راه امام حسین علیه السلام است.

وی با بیان اینکه شهدا به ویژه شهدای صاحب مکتب مثل حاج قاسم به ما آموختند که ارزش‌های معنوی و الهی هرگز کهنه و بی‌خاصیت نمی‌شوند ایمان راستین و اخلاص قدرت آفرین و راهگشاست، خاطرنشان کرد: اگر در دل مشکلات و در طوفان حوادث و گرفتاری‌ها به مدد و نصرت الهی ایمان داشته باشیم هیج مشکلی نیست که آسان نشود و چنانچه جوانان ما همین نکته را از مکتب حاج قاسم بیاموزند هرگز مأیوس نخواهد شد و همیشه روی امدادهای غیبی چه در زندگی شخصی‌شان و چه در امور کلان و اجتماعی امیدخواهند داشت.

انتهای پیام


نظر خود را ثبت کنید