وقوع ۲۱ آتش‌سوزی در عرصه‌های جنگلی مازندران/ حریق ۱۵ هکتار اراضی جنگلی

مجموعا بین ۱۰ تا ۱۵ هکتار از اراضی جنگلی مازندران دچار حریق شد.

پس از آنکه هواشناسی مازندران ضمن هشدار درباره افزایش دما و وزش باد گرم، از احتمال آتش سوزی جنگل‌ها خبرداده بود، مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری مازندران گفته که، بین ۱۰ تا ۱۵ هکتار از اراضی جنگلی مازندران دچار حریق شد.

پیش از این سیدابراهیم میرعمادی رئیس اداره منابع طبیعی شهرستان نکا نیز از احتمال حریق جنگل ها به دلیل هوای گرم هشدار داده و گفته بود که، با توجه به شرایط جوی جهت جلوگیری از هرگونه حریق احتمالی در عرصه های جنگلی و اقدام به موقع نسبت به حضور حداکثری نیرو ها، تمام پرسنل در حالت آماده باش کامل هستند.

در رامسر و بابل نیز، آتش‌سوزی، بخش زیادی از عرصه‌های جنگلی را از بین برده بود و نیروهای مردمی پا به پای مسئولان، به اطفای حریق پرداختند.

با وجود تمامی آماده‌باش‌ها، بخشی از عرصه‌های جنگلی در سراسر مازندران، گرفتار حریق شد و بخش زیادی از این حریق نیز پس از ساعت‌ها ایجاد خسارت، کنترل شد.

اسحاق عطایی مدیر کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان مازندران - ساری، در گفت‌وگو با ایسنا با اشاره به آخرین وضعیت آتش سوزی جنگلهای مازندران اظهار کرد: با توجه به هشدار اداره کل هواشناسی مازندران تمام ادارات شهرستانی و واحدهای نظارتی حفاظتی در حالت آماده باش قرار گرفتند.

وی افزود: تا این ساعت ۲۱ مورد آتش سوزی در استان مازندران اطفاء حریق شده است که در ۸ فقره در ساری، ۵ فقره در سوادکوه، ۳ فقره در قائمشهر، ۲ فقره در بابل و آمل، نکا، بهشهر هر کدام یک فقره آتش‌سوزی اتفاق افتاد که با همکاری نیروهای انتظامی، هلال احمر، منابع طبیعی و مردم اطفا حریق صورت گرفت.

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان مازندران-ساری، خاطرنشان کرد: تا این لحظه در هیچ گونه حریقی در عرصه‌های جنگلی نداریم و اکنون در تمام عرصه‌ها آتش مهار شده است.

عطایی خاطرنشان کرد: مجموعا بین ۱۰ تا ۱۵ هکتار از اراضی جنگلی مازندران دچار حریق شد.

وی در پاسخ به اینکه با وجود تداوم این سامانه تا روز دوشنبه نیز اقدامات پیشگیرانه چه خواهد بود، گفت: تمام همکاران در حفاظت و طرف های قرارداد مجریان طرح‌های حفاظتی در تمام عرصه‌های جنگلی برای پیشگیری و جلوگیری از آتش سوزی در عرصه های جنگلی تمام سطح استان حضور دارند.

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان مازندران - ساری در توصیه‌ای به مردم گفت: در صورت حضور در جنگل ها از خاموش شدن آتش اطمینان حاصل کرده و در صورت مشاهده آتش سوزی در جنگل با شماره تلفن ۱۵۰۴ امداد جنگل، تماس گرفته و اطلاع رسانی کنند.


نظر خود را ثبت کنید