رئیس قوه قضاییه: خود را موظف به دفاع از حقوق زنان می‌دانیم

زن نمونه، همانند حضرت زهرا (س) هم رکن خانواده است هم در عرصه‌های سیاسی و اجتماعی، جریان ساز و موثر است. بانوان ایرانی دوشادوش مردان، در عرصه‌های مختلفی مثل دفاع مقدس و دوران کرونا، نقش ویژه‌ای داشته‌اند.

رئیس قوه قضاییه: خود را موظف به دفاع از حقوق زنان می‌دانیمرئیس قوه قضاییه گفت: ما خود را دستگاه قضایی موظف به دفاع از حقوق زنان می‌دانیم.

به گزارش ایسنا به نقل از مرکز رسانه قوه قضاییه، رئیسی در جلسه شورای عالی قوه قضائیه، اظهار داشت: ما خود را در دستگاه قضایی موظف به دفاع از حقوق زنان می‌دانیم؛ اقداماتی از جنس تهیه لایحه تامین امنیت و ارتقای کرامت بانوان در سال گذشته با همین رویکرد تهیه و به دولت ارسال شد.

رئیس دستگاه قضا با بیان اینکه زندگی حضرت فاطمه (س) بهترین الگوی وحدت‌بخشی و ائتلاف آفرینی در جامعه اسلامی است، گفت: روایت انگلیسی با کمک دلارهای آمریکایی از سیره اهل بیت در قاب توهم هالیوودی، تفرقه آفرین است؛ نه نگاه افراطی که زن را گوشه نشین در خانه می‌داند، نه نگاه تفریطی غربی که زن را در حد یک کالا می‌شناسد، هیچکدام را قبول نداریم؛ زن نمونه، همانند حضرت زهرا (س) هم رکن خانواده است هم در عرصه‌های سیاسی و اجتماعی، جریان ساز و موثر است. بانوان ایرانی دوشادوش مردان، در عرصه‌های مختلفی مثل دفاع مقدس و دوران کرونا، نقش ویژه‌ای داشته‌اند

رئیسی با بیان اینکه تولید واکسن ایرانی منشا تولید قدرت شده و دشمن را عصبانی کرده است تصریح کرد: از همین جهت ستاد اجرایی فرمان امام و آستان قدس رضوی را که یک بنگاه بزرگ خیریه و حمایت از محرومان است را تحریم می‌کنند؛ همانند شهید بهشتی به دشمن میگوییم از اقتدار انقلابی ما عصبانی باش و از این عصبانیت بمیر.

رئیس قوه قضاییه در ادامه نشست شورای عالی قوه قضاییه بیان داشت: کلانتری‌ها و مراجع قضایی حق ندارند ارجاع شکایات واصله مردم را برای رسیدگی، حتی یک روز به تاخیر بیندازند؛ گزارش شده در کارتابل‌های الکترونیک برخی مراجع، گزارش‌ها و شکایات مردم با تاخیر ارجاع می‌شود که باید نظارت صورت بگیرد و تذکر جدی داده شود.


نظر خود را ثبت کنید