توصیه دانشجویان چینی به دیگر دانشجویان :

امسال و سال آینده برای تحصیل به استرالیا نروید!

  • تاریخ انتشار : 1399/11/4 ساعت : 14:07 - 3 سال قبل
  • از گروه : علمی
  • زیرگروه : آموزش
دانشجویان چینی که در دانشگاه‌های استرالیا تحصیل می‌کنند، به دلیل افت کیفیت آموزش و رفتارهای تبعیض نژاد گرایانه،‌ تصمیم به ترک استرالیا گرفتند.

به گزارش ایسنا به نقل از گلوبال تایمز، بسیاری از دانشجویان چینی در استرالیا در حال بستن چمدان‌های خود برای بازگشت به وطن هستند.

اطلاعات جدید نشان می‌دهد که تعداد دانشجویان خارجی که در استرالیا مشغول تحصیل هستند،‌ کاهش یافته است و این کاهش در جمعیت زیادی از دانشجویان چین دیده می‌شود.

در گزارش‌ گلوبال تایمز آمده است: در دسامبر سال ۲۰۲۰ میلادی،‌ تقریبا یک چهارم کل سفرهای استرالیا، دانشجویانی بودند که ویزای موقت دارند و این کشور را ترک کردند. تقریبا یک پنجم این افراد را دانشجویان چینی تشکیل دادند.

از زمان اعمال محدودیت‌های سفر ناشی از شیوع کروناویروس،‌ بسیاری از دانشجویان نتوانستند به استرالیا بازگردند.

بخش آموزش بین‌الملل استرالیا به دلیل ممنوعیت طولانی مدت سفر در سال ۲۰۲۰ میلادی،‌ در حال کاهش است.

بسیاری از دانشجویان چینی تصمیم به ترک استرالیا گرفتند و بسیاری از آنها نیز به دیگران توصیه کردند که به استرالیا نروند.

یک دانشجوی چینی با نام خانوادگی "لی" که سال گذشته در دانشگاه سیدنی ثبت‌نام کرده بود،‌ گفت: در سال ۲۰۱۶ میلادی یک سفر به استرالیا داشتم که من را تحت تاثیر قرار داد و تصویری "لیبرال، دوستانه و دلپذیر" از استرالیا در ذهن من ایجاد کرد. این شرایط من را به تحصیل در استرالیا ترغیب کرد.

وی گفت با تحصیل در این کشور، ‌من و باقی دانشجویان چینی به وضوح، افزایش خصومت نسبت به دانشجویان چینی را احساس کردیم.

یکی دیگر از دانشجویان دانشگاه سیدنی به نام "چن" نیز گفت: تبعیض نژادی بسیار زیاد دیده می‌شود و من حتی هنگام خرید کردن هم بدرفتاری با یک آسیایی را احساس می‌کنم.

وی ادامه داد: از سال گذشته،‌من به افرادی که متقاضی تحصیل در چین شده‌اند،‌توصیه کرده‌ام که خوب راجع به این تصمیم فکر کنند و بهتر است امسال و سال آینده برای تحصیل به استرالیا نیایند.

یکی از دانشجویان چینی دانشگاه ملبورن گفت: مبلغ اجاره در مناطق شهری ملبورن بسیار کاهش یافته است. دانشجویان نیز بلیط‌های بازگشت به کشور خود را با قیمتی بالا خریداری کرده‌اند.

انتهای پیام


نظر خود را ثبت کنید