بازسازی و احیای قنات بهجت آباد

معاون خدمات شهری و محیط زیست منطقه ۳ از مرمت، بازسازی و احیای قنات بهجت آباد در این منطقه خبر داد و گفت: ۱۱ قنات فعال منطقه شناسایی شده اند.

به گزارش ایسنا، مهدی هوشیار با اشاره به اینکه مجموع خروجی هر یک از این قنات ها به بیش از هزار لیتر بر ثانیه می‌رسد، افزود: به همین علت احیا و مرمت آنها در سالهای کم آبی تهران به یکی از شاخص‌ترین اقدامات شهرداری تبدیل شده است.  

وی  از مرمت، بازسازی و احیای قنات بهجت آباد در این منطقه خبر داد و اظهار کرد: قنات هایی که از منطقه ۳ عبور می کنند یا مظهر آنها در منطقه هستند به دلیل اینکه سال‌ها بدون استفاده مانده‌اند دچار آسیب و مشکلات فراوانی شده اند.

هوشیار بیان کرد: لایروبی قنات‌ها و تعیین نقشه دقیق آنها از مهم‌ترین اقدامات ما برای احیای این قنات‌هاست زیرا  برای آبیاری فضای سبز منطقه از آنها  استفاده می‌شود.

معاون خدمات شهری و محیط زیست شهرداری منطقه ۳  ابراز کرد: عملیات مرمت، بازسازی و احیای قنات بهجت آباد به طول ۱۵۰۰ متر به مدت یک ماه اجرایی می شود.

بر اساس گزارش روابط عمومی شهرداری منطقه ۳، از آنجایی که وجود قنات‌ها در مسیر ساخت‌وساز می‌تواند خطرساز باشد و باعث ریزش ساختمان شود، از طرفی گودبرداری در مسیر قنات باعث از بین رفتن و خشکیدن قنات‌ها و هرز رفتن آب در نقاط دیگر زمین می‌شود، شناسایی مسیر قنات‌ها کمک زیادی به احیای آنها می‌کند در همین راستا یکی از راه‌های شناخت سریع‌تر مسیر قنات‌ها استفاده از اطلاعات محلی و مردم بومی است.

انتهای پیام


نظر خود را ثبت کنید