نماینده مردم شهرستان بانه و سقز در مجلس شورای اسلامی:

فعالیت‌های جهاددانشگاهی زمینه توسعه شهرستان بانه را فراهم می‌کند

نماینده مردم شهرستان بانه و سقز در مجلس شورای اسلامی با اشاره به توانمندی و پتانسیل‌های جهاددانشگاهی کردستان گفت: فعالیت‌های جهاددانشگاهی زمینه‌ساز توسعه شهرستان بانه را فراهم می‌کند.

بهزاد رحیمی، امروز، هشتم بهمن‌ماه در دیدار با رئیس و معاونان جهاددانشگاهی استان اظهار کرد: کرونا تمام فعالیت‌های اجتماعی، فرهنگی، اقتصادی و آموزشی جامعه را تحت شعاع قرار داده است و جهاددانشگاهی هم از این قضیه مستثنی نیست.

وی افزود: توسعه نهاد علمی و فرهنگی جهاد در مرحله اول نیازمند تلاش جهادگران و در مرحله دوم حمایت مسئولان استان کردستان بوده است تا در سایه آن شاهد توسعه هرچه بیشتر استان باشیم.

رحیمی بیان کرد: جهاددانشگاهی به عنوان یک نهاد علمی، در مراکز شهرستانی باید از حالت آموزشی خارج شده و سایر فعالیت‌های پژوهشی، علمی، فرهنگی و اشتغال را در شهرستان‌ها فعال کند. 

وی با اشاره به توانمندی و پتانسیل‌های جهاددانشگاهی کردستان گفت: فعالیت‌های این نهاد، زمینه‌ساز توسعه شهرستان بانه را فراهم می‌کند.

نماینده مردم شهرستان‌های بانه و سقز در مجلس شورای اسلامی اعلام کرد: جهاددانشگاهی باید به پروژه‌های توسعه‌ای استان ورود پیدا کند و از ظرفیت مرزی بانه و ظرفیت های علمی سقز نهایت استفاده را ببرد.

وی با تأکید بر فعال شدن مراکز رشد و نوآوری در سطح شهرستان‌های استان افزود: فعال شدن این مراکز موجب می‌شود تا جوانان در این شهرستان ایده‌های خود را عملی کرده و به تجاری سازی و اشتغالزایی برسانند.

جهاددانشگاهی باید به اجرای طرح توسعه شهرستان بانه ورود پیدا کند

رستم‌پور، فرماندار شهرستان بانه نیز در ادامه این دیدار اظهار کرد: جهاددانشگاهی باید به اجرای طرح توسعه شهرستان بانه ورود پیدا کند و در این زمینه مشارکت فعالانه داشته باشد.

وی افزود: در این راستا فرمانداری بانه برای رشد و توسعه جهاد در این شهرستان آمادگی خود را اعلام می‌کند.

فرماندار شهرستان بانه، مرزی بودن را از پتانسیل‌های مطلوب برای توسعه این شهرستان دانست و اعلام کرد: باید از این پتانسیل نهایت استفاده را برد.

وی از تخصیص اعتبارات متوازن استانی برای تکمیل ساختمان نیمه تمام جهاددانشگاهی خبر داد و گفت: دفتر مرکزی جهاددانشگاهی باید نگاه ویژه‌ای به استان کردستان داشته باشد و ستاد استانی نیز از مراکز شهرستانها بیشتر حمایت کند.

اعلام آمادگی جهاددانشگاهی کردستان برای فعالیت‌های برون مرزی

اکبر اسدی، رئیس جهاددانشگاهی کردستان در ادامه این دیدار با تشکر از همراهی و همدلی مسئولان بانه، اظهار کرد: فرهنگ اصیل و غنی کردستان برگ برنده و سرمایه اجتماعی بسیار ارزشمند این استان است.

وی افزود: جهاددانشگاهی کردستان برای ارائه خدمات بهتر و بیشتر در جامعه و انجام کارهای گزین و فاخر در حوزه‌های آموزشی، پژوهشی، فرهنگی و اشتغال تمام تلاش خود را به کار گرفته است.

این مقام مسئول بیان کرد: یکی از مؤلفه‌های اصلی این نهاد استفاده از ظرفیت دانشجویان و جوانان در فعالیت‌های خود است که در این راستا به راه‌اندازی خبرگزاری ایسنا که برآمده از جامعه دانشگاهی و دانشجویان بوده، اقدام کرده است.

وی افزود: مراکز آموزشی جهاددانشگاهی اشتغال محور هستند و پژوهش های این نهاد علمی به صورت کاربردی و مسئله محور هستند.

وی با اشاره به فعالیت‌های حوزه اشتغال و تجاری سازی، گفت: طرح مشاغل خانگی از طرح‌های اجرایی این نهاد انقلابی به عنوان یک الگوی موفق اشتغال توانسته است ضمن شناسایی و توانمند کردن افراد جویای کار و علاقمند زمینه اتصال به بازار آنان را نیز فراهم می کند.

اسدی با اشاره به اینکه مرکز نوآوری و شکوفایی به دنبال تیم سازی و مهارت آموزی جوانان و تبدیل ایده آنان به عمل بوده است، تاکید کرد: در این راستا این مراکز باید در شهرستان ‌های استان توسعه یابد.

وی به فعالیت‌های فرهنگی اشاره کرد و افزود: مرکز افکارسنجی ایسپا، خبرگزاری بین المللی قرآن ایکنا، خبرگزاری دانشجویان ایسنا، سازمان انتشارات، مرکز گردشگری از جمله مراکز فرهنگی جهاددانشگاهی کردستان بوده که می توانند خدمات خود را در تمام استان ارائه دهند.

اسدی تأکید کرد: نیازمند حمایت از مسئولان برای توسعه فعالیت‌های این نهاد در شهرستان بانه هستیم.

وی در پایان از اعلام آمادگی برای فعالیت‌های برون مرزی خبر داد و یادآور شد: در صورت حمایت مسئولان، می توانیم فعالیت‌های خود را در زمینه‌های پژوهشی، اشتغال، خون بندناف، محصولات تولیدی در حوزه‌های فنی و مهندسی، کشاورزی، گیاهان دارویی و ... در اقلیم کردستان عراق توسعه دهیم.

گفتنی است؛ نماینده شهرستان‌های سقز و بانه و رئیس و معاونان جهاددانشگاهی استان در ادامه این دیدار از ساختمان نیمه تمام جهاددانشگاهی کردستان بازدید کردند و نماینده مردم شهرستان های بانه و سقز در مجلس شورای اسلامی در خصوص حمایت و تامین اعتبار برای تکمیل این پروژه قول مساعد داد.

انتهای پیام


نظر خود را ثبت کنید