مقامات دانشگاهی استرالیا هشدار دادند؛

تاثیر کاهش دانشجویان بین‌المللی بر نیروی کار آینده استرالیا

  • تاریخ انتشار : 1399/11/9 ساعت : 04:36 - 3 سال قبل
  • از گروه : علمی
  • زیرگروه : آموزش
مقامات بخش دانشگاه‌های استرالیا هشدار دادند که در صورت تداوم عدم حضور دانشجویان بین‌المللی،‌ کیفیت نیروی کار این کشور دچار آسیب خواهد شد.

به گزارش ایسنا به نقل از گاردین، ‌این اخطار پس از آن منتشر شد که رئیس ایالت ویکتوریای استرالیا اعلام کرد مقامات این ایالت قادر به کمک برای ورود تقریبا ۱۶۵ هزار دانشجوی بین‌المللی به این کشور نیستند.

با نزدیک شدن به آغاز سال تحصیلی ۲۰۲۱ میلادی در استرالیا، بسیاری از دانشجویان خارجی از تصمیم خود برای ادامه تحصیل در این کشور منصرف شده‌اند.

"آن ماری لانزداون" مدیر اجرایی دانشگاه‌های استرالیا در رابطه با حضور دانشجویان بین‌المللی در این کشور اظهار کرد: ارزش دانشجویان بین‌المللی فقط به دلیل سهم آنها در تامین منابع اقتصادی دانشگاه نیست. این دانشجویان رهبران و مدیران آینده هستند و کمک می‌کنند که نفوذ استرالیا در جهان بیشتر شود.

به این ترتیب اگر انصراف این دانشجویان از حضور در استرالیا تداوم پیدا کند،‌کیفیت نیروی کار این کشور دچار افت قابل توجه می‌شود.

 در دسامبر سال ۲۰۲۰ میلادی،‌ تقریبا یک چهارم کل مسافران استرالیا، دانشجویانی بودند که ویزای موقت داشتند و این کشور را ترک می‌کردند. تقریبا یک پنجم این افراد را دانشجویان چینی تشکیل می‌دادند.

انتهای پیام


نظر خود را ثبت کنید