رئیس جهاد دانشگاهی فارس:

پارک صنایع فرهنگی جهاددانشگاهی فارس به‌زودی راه‌اندازی می‌شود

رئیس جهاد دانشگاهی فارس از راه‌اندازی پارک علوم و فناوری‌های نرم و صنایع فرهنگی در ذیل این نهاد در استان فارس در آینده نزدیک خبر داد.

مظاهر بابایی شنبه ۱۱ بهمن‌ در دیدار با نماینده مردم فیروزآباد و فراشبند در مجلس شورای اسلامی، گفت: قریب یک دهه مرکز جهاددانشگاهی فیروزآباد فعالیت داشته است که رویکرد اصلی آن مهارت‌ آموزشی تخصصی بود.

او با بیان اینکه در حوزه اشتغال‌زایی و رفع معضل بیکاری نیز با بر اساس ظرفیت‌ها و امکانات در فیروزآباد تا اینجا خوب پیشرفت داشته‌ایم، گفت: فیروزآباد در فعالیت‌هایی نظیر دام‌پروری، کشاورزی و گیاهان دارویی بسیار خوب عمل کرده است. البته قرار بود که در این شهرستان بحث عصاره‌گیری از گل‌های محمدی را با استفاده از ظرفیت‌های جهاددانشگاهی دنبال کنیم اما متأسفانه علی‌رغم پیگیری‌های فراوان هنوز هیچ اقدامی در این زمینه صورت نگرفت لذا این امر در شهرستان داراب اتفاق افتاد و به‌صورت طرح ملی فناوری ثبت شد.

بابایی با بیان اینکه در مجلس نیز این طرح حمایت شده است، گفت:‌ در این فعالیت،‌ بخش خصوصی همکاری خوبی داشته و سرمایه‌گذاری می‌کند البته این بدان معنا نیست که چنین فعالیتی نمی‌تواند در فیروزآباد انجام شود.

رئیس جهاددانشگاهی فارس تأکید کرد: نگاه کلان جهاددانشگاهی این است که استان فارس باید شاخص گیاهان دارویی باشد که می‌توان بخشی از این برنامه‌ها را در شهرستان فیروزآباد انجام داد.

او ضمن اعلام آمادگی راه‌اندازی مرکز علمی ـ کاربردی جهاددانشگاهی در فیروزآباد، گفت: هم‌اکنون به راه‌اندازی مراکز رشد در نقاط مختلف استان نیاز داریم تا تبدیل به مراکز نوآوری و شتابدهی شود و در این مراکز افراد را به سمت اشتغال‌زایی سوق می‌دهیم.

رئیس خبرگزاری دانشجویان ایران در فارس با بیان اینکه در این مراکز ایده می‌تواند به ثروت تبدیل شود، گفت: به‌زودی پارک علوم و فناوری‌های نرم و صنایع فرهنگی در جهاددانشگاهی فارس راه‌اندازی خواهد شد که با توجه به مأموریت پارک و وجود ۷۰ نوع صنایع‌ دستی در استان فارس می‌توانیم ورود خوبی برای تقویت این بخش داشته باشیم.

بابایی همچنین بیان کرد: جهاددانشگاهی همچنین در بحث اصلاح‌نژاد دام سنگین ورود کرده که اتفاق خوبی در این خصوص افتاده است و با توجه به اعلام شرایط از جهاد مرکز می‌توانیم این فعالیت را در فیروزآباد گسترش دهیم.

سیامک کریمی، سرپرست معاونت آموزشی جهاد دانشگاهی فارس هم در این دیدار با اشاره به فعالیت‌های سه‌گانه پژوهشی، آموزشی و فرهنگی این نهاد، گفت: آموزش‌های کوتاه‌مدت جهاددانشگاهی در این شهرستان در گروه‌های مختلف فعال هستند.

او فعالیت دپارتمان‌های علوم پزشکی، علوم کامپیوتر، زبان، کشاورزی که مهم‌ترین آن کشت گل‌های زینتی به‌صورت هیدروپونیک است، علوم انسانی، تربیت مدرس ابتدایی، مهدکودک، پیش‌دبیستانی،‌ علوم قرآنی و غیره را از جمله فعالیت‌های جهاددانشگاهی در بخش آموزه‌های کوتاه مدت برشمرد.

کریمی سخنان خود با بیان اینکه سهم فارس در طرح ملی مشاغل خانگی ۳ هزار نفر بوده است، گفت: در این طرح فعالیت‌هایی نظیر مشاوره، آموزش، اتصال به بازار کار و غیره را با همکاری وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی انجام می‌دهیم.

او با بیان اینکه فعالیت بخش‌های مختلف جهاددانشگاهی در فیروزآباد نیازمند فراهم آمدن زیرساخت‌ها و امکانات است، گفت: با توجه به موقعیت، فرهنگ و پتانسیل فیروزآباد می‌توانیم اقدامات خوبی در این شهرستان انجام دهیم.

محمدصادق فرهنگ‌دوست، مدیر مرکز آموزشی شهرستان فیروزآباد نیز در این دیدار با بیان اینکه حدود ۹۰۰ نفر در این شهرستان از طرح مشاغل خانگی جهادانشگاهی استفاده کرده‌اند، گفت: طی ۱۰ سال فعالیت در این شهرستان توانسته‌ایم برای حدود ۴ هزار نفر اشتغال‌زایی مستقیم ایجاد کنیم.

فرهنگ‌دوست با تأکید بر اینکه با هم‌افزایی دستگاه‌های مختلف شهرستان می‌توانیم این تعداد اشتغال‌زایی را افزایش دهیم، گفت:‌همچنین می‌توانیم مرکز علمی ـ کاربردی جهاددانشگاهی را در فیروزآباد فعالیت کنیم تا بتوانم رشته‌هایی که منجر به اشتغالزایی می‌شوند را در این مرکز آموزش دهیم.

انتهای پیام


نظر خود را ثبت کنید