کتاب «ذبیح لرستان» رونمای شد/ سرتیپ حیدری: دشمن نمی‌خواهد شهید «چاغروند» دیگر در کشور رشد کند

آیین رونمایی از کتاب «ذبیح لرستان» و تجلیل از نویسندگان دفاع مقدس با عنوان «شکوه سطرها» توسط سازمان حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس نیروی زمینی ارتش برگزار شد.

به گزارش ایسنا،  امیر سرتیپ کیومرث حیدری فرمانده نیروی زمینی ارتش در آیین رونمایی از کتاب و تجلیل از نویسندگان دفاع مقدس با عنوان «شکوه سطرها» در فرهنگسرای ارسباران گفت: امام بزرگوار به ما آموختند که آمریکا هیچ غلطی نمی‌تواند بکند و در این ۴۲ سال آنهایی که اهل بصیرت هستند، دیدند که آمریکایی که برخی از کشوهای همسایه ما که در تصرف سیاسی و نظامی این کشور هستند، نتوانسته غلطی علیه کشور ما بکند.

وی ادامه داد: امسال به منصه ظهور رسید که آمریکا در برابر رهبر معظم انقلاب اسلامی و نیروهای مسلح ما حالت دفاعی و انفعالی به خود گرفته است. جمهوری اسلامی ایران در نزدیکترین نقطه به آنها، در هوا، دریا و زمین رزمایش برگزار کرد. نظام غرب در حال فروپاشی است و آثارش هم همین حضور خفت بار انفعال و دفاعی‌اش بود که مبادا از نگاه خودشان به او تعرضی بکنیم.
امیر سرتیپ حیدری ادامه داد: نمود عینی صراط مستقیم امروز ولایت فقیه است.  رهبر ما فرمودند که تا ۲۵ سال آینده رژیم غاصب صهیونیستی از میان خواهد رفت. دم در ورودی اغلب پادگان‌هایمان روز شمار محو اسرائیل را نصب کرده‌ایم. ما باید به روح شهید چاغروند درود بفرستیم.

وی یادآور شد: چاغروند دو ویژگی بزرگ دارد. او در سال ۵۹ ولایت‌مداری خودش را با اهدای سرش ثابت کرد.با هلیکوپتر به دل دشمن زد و دشمن او را محاصره کرد و سر از تنش جدا کرد. او در مقابل توهین به ارزش‌های انقلاب دشمنان تسلیم نشد.دیگر اینکه او عاشقانه و عامدانه به روی شهادت آغوش باز کرد. دشمن به او می‌گوید اهانت کن برو بین اسرا اما، این کار را نکرد. او در یک خانواده اصیل، نجیب و متدین به تمام معنا است پرورش یافته است.

فرمانده نیروی زمینی ارتش گفت: خواهر این شهید در جمع ما حضور دارد. او زینب گونه زندگی کرده و یاد برادرش را زنده نگه داشته است. شهید چاغروند را کسی نمی‌شناخت. این بزرگوار آدم‌هایی را یافت که شهادت دادند سر از تن  برادرش جدا کردند و محل شهادت برادرش را پیدا کرد. کار یک سال یا دو سال نبود، کار یک عمر بود. این خواهر یک کار فرهنگی ارزشمند کرده است؛ کاری که دشمنان از ما انتظار انجام آن را ندارند. دشمن تهاجم فرهنگی و شبیخون فرهنگی شدید علیه ما دارد. دشمن نمی‌خواهد در مملکت ما چاغروند دیگری رشد کند. مراقبت کنیم همچنان که در عرصه نظامی نیروهای مسلح ما آمریکا را وادار به عقب نشینی و حالت انفعالی کردند در عرصه فرهنگ هم این چنین باشیم. رمز این کار فقط اطاعت محض از فرامین ولایت فقیه است.

امیر سرتیپ حیدری با اشاره به حضور امیر سرتیپ احمد دادبین در این آیین گفت: برای بیان رشادت‌ و حماسه‌های امیر دادبین باید مراسم‌های متعددی برگزار کنیم. ایشان نباید در غبار تاریخ گم شوند. امیر نجفی نیز از جمله افسران متدین، متعصب و ولایت مداری هستند که انقلابی بودن و در رکاب رهبران انقلاب بودن را پیش از پیروزی انقلاب اسلامی درک کرده‌اند.

در ادامه این مراسم، مهرداد ویس کرمی، نماینده مردم خرم آباد در مجلس شورای اسلامی بیان کرد:  لرستان سه خصلت کم نظیر دارد. اول اینکه قوم لر یکپارچه بر ولایت امیرالمومنین علی هستیم. دوم اینکه هیچگاه با بیگانگان همراهی نکرده است و در مقابله با همه خطرها که نظام اسلامی را تهدید کرده است پیشقدم بوده‌ایم. رشادت قوم لر و ارتشیان بی‌نظیر بوده است.

‌وی ادامه داد: برتری هوایی ارتش ما برابر دشمن یکی از دلایل پیروزی ملت ایران در جنگ تحمیلی بود. این فداکاری‌ها فراموش نمی‌شود. ما ۹ شهید خلبان در لرستان داریم که یکی از آنها شهید غلامرضا چاغروند است که سر از تنش جدا کردند.

ویس کرمی افزود: ثبت خاطرات شهدا و فرهنگ ایثار و شهادت بسیار مهم است. این خاطرات باعث می‌شود جوانان در مقابل دشمنان و آمریکا ایستادگی کنند. مردم لرستان افتخارات و برگ‌های زرین دیگری هم دارد. ما تمام قد در خدمت نظام جمهوری اسلامی ایران هستیم.

در بخش دیگر این مراسم، همایون امیرزاده، رییس روابط عمومی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در سخنانی  گفت: روایت صادق از جنگ نیاز داریم. رسوب دفاع مقدس از حالا به بعد باید آغاز شود. نهضت ترجمه دفاع مقدس بسیار مهم است.

وی خاطرنشان کرد: به زعم خودمان در وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی فعالیت‌های بسیاری انجام داده‌ایم. انتشارات سوره سبز یک سرمایه بزرگ برای نیروی زمینی ارتش است.

در پایان این مراسم از کتاب «ذبیح لرستان» و چند اثر صوتی و ترجمه‌ای دیگر نیروی زمینی ارتش رونمایی شد.
انتهای پیام


نظر خود را ثبت کنید