انگلیس میزبان اولین فرودگاه خودروهای پرنده برقی در جهان خواهد بود

یکی از شهرهای کشور انگلیس با مشارکت شرکت هیوندای در پروژه‌ای که هدف آن توسعه زیرساخت‌های عدم انتشار کربن است، میزبان اولین فرودگاه نسل بعدی وسایل نقلیه هوایی برقی و خودران خواهد بود.

به گزارش ایسنا و به نقل از آی‌ای، طی چند سال اخیر محبوبیت خودروهای پرنده افزایش یافته است و حتی شرکت‌های شهیری مانند "بوئینگ" و "پورشه" به دنبال تولید این وسایل نقلیه هستند. اکنون شهری در انگلیس در حال آماده شدن برای میزبانی از اولین فرودگاه جهان مخصوص خودروهای پرنده است.

یک استارتاپ انگلیسی موسوم به "Urban-Airport" با غول خودروسازی "هیوندای" برای مهندسی این فرودگاه آینده نگرانه همکاری کرده است تا طعم  نسل بعدی سفرهای هوایی را به مردم بچشاند. آنها نام این فرودگاه جدید را "فرودگاه  شهری"(Urban Air Port) گذاشته‌اند.

این فرودگاه با عدم انتشار کربن و هر نوع آلاینده، میزبان نسل بعدی وسایل نقلیه هوایی برقی و خودران خواهد بود.

"ریکی ساندو" بنیان‌گذار و مدیر اجرایی این استارتاپ گفت: خودروها به جاده احتیاج دارند. قطارها به ریل نیاز دارند. هواپیما به فرودگاه نیاز دارد و هواپیماهای برخاست و فرود عمودی(eVTOL) نیز به پایگاه‌های هوایی مخصوص خود احتیاج دارند. بیش از صد سال پیش، اولین پرواز تجاری جهان انجام شد و جهان متصل مدرن را ایجاد کرد. "فرودگاه شهری" ارتباطات را در سراسر شهرهای ما بهبود می‌بخشد، بهره‌وری را افزایش می‌دهد و به انگلیس کمک می‌کند تا در یک اقتصاد جدید کاملاً پاک جهانی پیشگام شود.

وی افزود: خودروهای پرنده در گذشته یک رویا بودند. اکنون آنها حمل و نقل هوایی پاک شهری را برای مردم فراهم می‌کنند و دنیای جدیدی از حمل و نقل هوایی با آلایندگی صفر را ایجاد می‌کنند.

یک "فرودگاه شهری" ۶۰ درصد کوچکتر از یک سکوی مخصوص فرود و برخاست بالگرد است و در عرض چند روز قابل نصب است. ضمن اینکه در صورت نیاز می‌توان آن را جابجا کرد و به مکان‌های دیگر برای نصب برد. این فرودگاه از آنجایی که انتشار صفر کربن دارد، بسیار دوست‌دار محیط زیست است.

یک "فرودگاه شهری" می‌تواند از هرگونه eVTOL پشتیبانی کند و برای شرایط اضطراری ایده آل است، زیرا می‌تواند به سرعت هواپیماهای بدون سرنشین و سایر eVTOLها را برای حمل و نقل تجهیزات و افراد در هر جایی که بیشترین نیاز احساس می‌شود، عملیاتی کند.

در عین حال، شرکت "هیوندای" اظهار داشت که قصد دارد هواپیماهای eVTOL خود را بسازد و به عنوان بخشی از برنامه تجاری سازی هوانوردی خود تا سال ۲۰۲۸ از این پروژه پشتیبانی می‌کند.

این فرودگاه جدید در شهر کاونتری(Coventry) انگلیس در حال ساخت است و تا نوامبر ۲۰۲۱ تکمیل خواهد شد. این پروژه یک کمک ۱.۲ میلیون پوندی (۱.۶۵ میلیون دلاری) از دولت انگلیس دریافت کرده است.

انتهای پیام


نظر خود را ثبت کنید