پیشنهاد معاونت علمی ریاست جمهوری برای راه اندازی مراکز نوآوری در کشورهای هدف

معاون علمی و فناوری رییس جمهوری در ارائه پیشنهادی در زمینه تاسیس مراکز نوآوری ایران در قالب دیپلماسی فناوری در کشورهای هدف خبر داد و گفت: ساختمان قبلی سفارت جمهوری اسلامی ایران در کنیا که تخلیه شده بود به نمایشگاه دائمی محصولات صادراتی و همچنین محلی برای آموزش شرکت‌ها در آن کشور تبدیل شد.  

به گزارش ایسنا دکتر سورنا ستاری در حاشیه افتتاح سه مرکز نوآوری، یک صندوق حمایت از پژوهشگران و فناوران و یک آزمایشگاه تخصصی در دانشگاه صنعتی امیرکبیر در جمع خبرنگاران با اشاره به سفر اخیر خود به کشور کنیا و افتتاح مرکز نوآوری در این کشور، اظهار کرد: این معاونت در خصوص ایجاد بازارهای صادراتی شرکت‌های دانش بنیان به صورت جدی با وزارت امور خارجه در تعامل است و افتتاح مرکز نوآوری در کنیا الگوی بسیار خوبی برای دیگر کشورها در این زمینه خواهد بود.

به گفته وی ساختمان قبلی سفارت جمهوری اسلامی ایران در کنیا که تخلیه شده بود، به نمایشگاه دائمی محصولات صادراتی و همچنین محلی برای آموزش شرکت‌ها در آن کشور تبدیل شد.  

ستاری با بیان اینکه تاسیس و توسعه مراکز خانه نوآوری و فناوری ایران بر اساس دیپلماسی فناوری در کشورهای مناسب صادرات ومحصولات دانش بنیان در دستور کار ریاست جمهوری و وزارت امور خارجه است، از ارائه پیشنهادی در زمینه راه اندازی و تاسیس مراکز نوآوری و فناوری ایران در قالب دیپلماسی فناوری در کشورهای هدف خبر داد.

معاون علمی و فناوری رییس جمهوری با اشاره به حرکت جدیدی که برای توسعه مراکز نوآوری و ایجاد شرکت‌های دانش بنیان در دانشگاه‌ها ایجاد شده است، افزود: این اقدامات به درآمدزایی دانشگاه‌ها کمک بسیاری خواهد کرد و دانشگاه‌ها از این طریق می‌توانند منابع مالی مورد نیاز خود را تامین کنند.

وی تاکید کرد: این اقدامات می‌تواند به یک فرهنگ عمومی در راستای حمایت از ساخت داخلی، تولید فناوری و نزدیکی دانشگاه به مردم و تاثیرگذاری دانشگاه در جامعه تبدیل شود که سیاست اصلی معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری نیز به شمار می‌رود.

احمد معتمدی، رییس دانشگاه صنعتی امیر کبیر نیز در این مراسم در جمع خبرنگاران از فعالیت ۲۹۸ شرکت دانش بنیان در این دانشگاه خبر داد و تاکید کرد: تا پایان اردیبهشت ۱۴۰۰ دومین برج فناوری دانشگاه نیز با حمایت معاونت علمی راه اندازی می شود.  

وی ادامه داد: در برج فناوری ابن سینا فارغ التحصیلان و شرکت‌های بیرون از دانشگاه فعالیت دارند و به دنبال این بودیم که دانشجویان و اساتید داخل دانشگاه نیز در زمینه نوآوری و فناوری فعالیت بیشتری داشته باشند که برنامه ریزی کردیم تا در هر دانشکده مرکز نوآوری احداث شود.  

وی با تاکید بر اینکه در سال جاری تعداد  قراردادهای صنعتی این دانشگاه نسبت به سال گذشته ۴ برابر شده است، گفت: این امر نشان می‌دهد ما با موفقیت به سمت دانشگاه نسل سوم و تاثیرگذاری در گردش اقتصادی کشور حرکت کرده‌ایم.

انتهای پیام


نظر خود را ثبت کنید