زمان برگزاری آزمون فراگیر ارشد پیام نور اعلام شد

  • تاریخ انتشار : 1399/11/12 ساعت : 17:37 - 3 سال قبل
  • از گروه : علمی
  • زیرگروه : آموزش
بیست و یکمین دوره آزمون دوره‌های فراگیر کارشناسی ارشد دانشگاه پیام نور، بر اساس اعلام سازمان سنجش آموزش کشور جمعه ۱۷ بهمن ماه ۹۹ برگزار می شود و داوطلبان می توانند کارت ورود به جلسه را از روز سه شنبه ۱۴ بهمن دریافت کنند.

به گزارش ایسنا، آزمون دوره‌های فراگیر مقطع کارشناسی ارشد دانشگاه پیام نور بهمن ماه سال ۱۳۹۹ (نوبت بیست و یکم) در روز ۱۷ بهمن برگزار می‌شود. کارت شرکت در آزمون از روز سه شنبه ۱۴ بهمن ۹۹ برای مشاهده و پرینت بر روی سایت سازمان سنجش آموزش کشور به نشانی www.sanjesh.org قرار خواهد گرفت.

متقاضیان شرکت در آزمون‌، برای شرکت در جلسه امتحان باید در تاریخ تعیین شده به سایت سازمان سنجش مراجعه و با وارد کردن اطلاعات شناسنامه‌ای (نام، نام‌خانوادگی، شماره ملی، سال تولد و …) و یا اطلاعات ثبت‌نامی (شماره پرونده و کد رهگیری و…) از کارت شرکت در آزمون خود یک نسخه پرینت تهیه کنند.

داوطلبان باید براساس آدرس و زمان تعیین شده بر روی کارت شرکت در آزمون، به شهر حوزه امتحانی مربوط مراجعه کنند. برای شرکت در جلسه آزمون همراه داشتن پرینت کارت شرکت در آزمون و هم چنین اصل کارت ملی و یا اصل شناسنامه عکسدار و ارائه آن الزامی است.

اعلام شرایط تصحیح مغایرت‌های کارت آزمون

در صورت مغایرت در اطلاعات مندرج در بندهای ۱، ۲، ۴، ۵، ۶، ۹، ۱۰، ۱۱، ۱۲و ۱۵ (شامل نام خانوادگی، نام، سال تولد، شماره شناسنامه، کد ملی، مؤسسه فارغ‌التحصیلی، تاریخ فارغ‌التحصیلی، معدل مقطع کارشناسی، معدل مقطع کاردانی «دانشجویان یا فارغ‌التحصیلان کارشناسی ناپیوسته» و کدرشته محل‌های انتخابی) کارت آزمون، داوطلبان باید برای اصلاح مورد یا موارد مورد نظر حداکثر تا تاریخ ۱۷ بهمن به سایت سازمان سنجش مراجعه کنند و با ورود به قسمت ویرایش اطلاعات نسبت به اصلاح موارد اقدام کنند.

در صورت مغایرت در بندهای ۳ و ۸ (جنسیت و معلولیت) داوطلبان لازم است مطابق ساعت و تاریخ اعلام شده در بند «ج» به نماینده سازمان سنجش آموزش کشور مستقر در باجه رفع نقص حوزه مربوطه مراجعه کنند.

چنانچه عکس الصاقی به کارت ورودی متقاضی با چهره وی مغایرت داشته باشد لازم است شخص متقاضی همراه با دو قطعه عکس و کارت ملی یا شناسنامه عکسدار برای اصلاح کارت، مطابق ساعت و تاریخ اعلام شده در بند «ج» به نماینده این سازمان مستقر در باجه رفع نقص حوزه مربوطه مراجعه کنند. در غیر این صورت فرد به عنوان متخلف تلقی و برابر مقررات با وی رفتار خواهد شد.

سایر اطلاعات مندرج بر روی کارت شرکت در آزمون هر متقاضی براساس اطلاعات مندرج در تقاضانامه ثبت‌نام که توسط خود فرد تکمیل شده، در نظر گرفته شده است.

چنانچه مغایرتی در اطلاعات مندرج در سهمیه ثبت نامی کارت آزمون وجود دارد (برای افراد متقاضی استفاده از سهمیه رزمندگان، سپاه پاسداران «سازمان بسیج مستضعفین»، وزارت جهاد کشاورزی، بنیاد شهید و امور ایثارگران و ستاد کل نیروی مسلح) داوطلب باید جهت اعلام مغایرت حداکثر تا تاریخ ۱۷ بهمن ۹۹ منحصراً به سایت سازمان سنجش (قسمت ویرایش اطلاعات) مراجعه و نسبت به اصلاح موارد اقدام کند.

افرادی که در زمان ثبت نام متقاضی استفاده از سهمیه بوده اند و سهمیه درخواستی آنان از طرف ارگان مربوط مورد تأیید قرار نگرفته است، ضرورت دارد پس از مراجعه به قسمت ویرایش اطلاعات و اصلاح سهمیه، عدم تأیید سهمیه خود را از ارگان ذیربط پیگیری کنند.

چنانچه کارت شرکت در آزمون متقاضی فاقد عکس است و یا چنانچه عکس روی کارت وی دارای اشکالاتی از جمله، فاقد مُهر، واضح نبودن عکس و یا اشتباه عکس است ضروری است داوطلب ضمن همراه داشتن پرینت کارت شرکت در آزمون، ۲ قطعه عکس ۴×۳ و کارت ملی یا شناسنامه عکسدار مطابق ساعت و تاریخ اعلام شده به نماینده سازمان سنجش مستقر در باجه رفع نقص حوزه مربوطه مراجعه کرده و موضوع را پیگیری کردده تا مشکل برطرف شود. در غیر اینصورت فرد به عنوان متخلف تلقی و برابر مقررات باوی رفتار خواهد شد.

نماینده سازمان سنجش در روز پنجشنبه ۱۶ بهمن ۹۹ صبح از ساعت ۸:۳۰ تا ۱۲:۰۰ و بعدازظهر از ساعت ۱۴:۰۰ تا ۱۷:۰۰ در باجه رفع نقص حوزه مربوطه مستقر خواهد شد.

در زمان حضور در جلسه آزمون، همراه داشتن پرینت کارت شرکت در آزمون‌، اصل کارت ملی و یا اصل شناسنامه عکسدار الزامی است.

فرآیند برگزاری آزمون از ساعت ۸:۳۰ (هشت و سی دقیقه‌) صبح روز جمعه ۱۷ بهمن ۹۹ آغاز می‌شود و در ورودی ِحوزه های امتحانی رأس ساعت ۸:۰۰ (هشت صبح) بسته خواهد شد، متقاضیان لازم است قبل از بسته شدن درهای ورود به جلسه آزمون در حوزه امتحانی حاضر باشند.

هر متقاضی برای حضور در جلسه آزمون باید چند مداد سیاه نرم پررنگ، مدادتراش، مداد پاکن و یک سنجاق و یا سوزن به همراه داشته باشد. رد و بدل کردن این موارد در جلسه آزمون تخلف محسوب می‌شود.

مخدوش و پاره کردن پاسخنامه، عدم ارائه پاسخنامه در زمان مقرر و تعلل در ارائه مدارک امتحانی ماهیتاً از مصادیق تخلّف و تقلّب محسوب می‌شود و با متقاضیان متخلف برابر با قانون رسیدگی به تخلفات و جرایم در آزمون‌های سراسری رسیدگی و برخورد خواهد شد.

متقاضیان باید از آوردن وسایل اضافی از جمله پیجر، تلفن همراه، دستبند هوشمند، ساعت هوشمند، انگشتر هوشمند، جزوه، کتاب، ماشین‌حساب، هرگونه نُت و یادداشت و نظایر آن به جلسه آزمون اکیداً خودداری کنند.

به همراه داشتن هر کدام از وسایل مندرج در این بند به عنوان تقلب و تخلف تلقی و با متقاضیان ذیربط براساس قانون رسیدگی به تخلفات و جرایم در آزمون‌های سراسری رفتار خواهد شد.

حوزه‌های آزمون از تحویل گرفتن هرگونه وسایل اضافی از جمله تلفن همراه، ماشین حساب، کیف دستی، ساک دستی، کتاب، جزوه و … معذور هستند، بنابراین اکیداً توصیه می‌شود به غیر از موارد اعلام شده در اطلاعیه پرینت کارت و برگ راهنمای شرکت در آزمون و اوراق تشخیص هویتی از همراه داشتن سایر وسایل جداً خودداری شود.

به همراه داشتن تلفن همراه حتی بصورت خاموش در جلسه آزمون موجب محرومیت از گزینش در آزمون خواهد شد.

داوطلبان برای بازرسی بدنی و تطبیق عکس با فرد متولی همکاری لازم را بعمل آورند.

متقاضیان در صورت بوجود آمدن هرگونه مشکل در فرآیند برگزاری آزمون برای آنها لازم است، حداکثر تا تاریخ ۲۱ بهمن ۹۹ از طریق سیستم پاسخگویی اینترنتی با سازمان سنجش مکاتبه کنند. بدیهی است درخواست‌های واصله بعد از تاریخ فوق قابل بررسی و پیگیری نخواهد بود.

داوطلبان آزمون ورودی دوره‌های فراگیر مقطع کارشناسی ارشد دانشگاه پیام نور سال ۱۳۹۹ از تاریخ ۱۷ تا ۲۵ بهمن ۹۹ باید نسبت به تکمیل کردن پرسشنامه ارزیابی حوزه امتحانی خود به صورت اینترنتی از سایت سازمان سنجش اقدام کنند.

 متقاضیان مبتلا به کرونا برای شرکت در آزمون چه کنند؟

همه متقاضیان آزمون ورودی دوره‌های فراگیر مقطع کارشناسی ارشد دانشگاه پیام نور سال ۱۳۹۹ باید از روز چهارشنبه ۱۵ بهمن ۹۹ به سامانه خوداظهاری بیماری کرونا به https://salamat.gov.ir مراجعه کرده و نسبت به تکمیل فرم خوداظهاری، اقدام کنند. اطلاعات متقاضیان در این سامانه نزد وزارت بهداشت محفوظ است.

متقاضیان آزمون فراگیر کارشناسی ارشد دانشگاه پیام نور سال ۱۳۹۹ که در حال حاضر با استناد به مدارک پزشکی مبتلای قطعی به ویروس کرونا هستند باید با رعایت ضوابط بهداشتی در تاریخ ۱۶ بهمن ۹۹ با مراجعه به باجه رفع نقص گواهی یا تاییدیه بیمارستان را به مسئول باجه ارائه کنند تا تمهیدات لازم برای برگزاری آزمون آنها بعمل آید.

دستورالعمل بهداشتی، فاصله گذاری اجتماعی و الزامات بهداشتی آزمون

۱. داوطلب زمان مناسب منزل تا حوزه امتحانی را برآورد و به موقع در محل آزمون حضور یابد. حوزه برگزاری آزمون از ساعت ۷:۰۰ صبح روز برگزاری آزمون آماده حضور داوطلب خواهد بود.

۲. برای پیشگیری از تجمع، داوطلب حضور خود را به دقایق پایانی موکول نکند.

۳. از تردد بی مورد در محل آزمون جداً خودداری کند.

۴. هنگام ورود و خروج به حوزه با دیگر متقاضیان فاصله مناسب (حداقل یک متر) را حفظ کند.

۵. همراه داشتن ماسک ۳ لایه معمولی (بدون فیلتر) و استفاده صحیح از آن (از بالای بینی تا زیر چانه)، از ابتدای ورود به حوزه برگزاری آزمون تا پایان برگزاری آزمون و خروج از حوزه امتحانی الزامی است.

۶. در زمان استقرار در محل صندلی از صحبت کردن با سایر متقاضیان مجاور جداً خودداری کند.

۷. از تماس دست‌ها با چشم، دهان و بینی در حین آزمون جداً خودداری کند.

۸. هنگام عطسه یا سرفه کردن از دستمال کاغذی استفاده کند. در صورتی که دستمال وجود نداشت از قسمت داخلی آرنج استفاده کند.

۹. در صورت داشتن سوال ضروری از عوامل اجرایی در طول برگزاری آزمون حتماً با رعایت فاصله مناسب و داشتن ماسک اقدام به صحبت کند.

۱۰. در پایان آزمون تا زمان اعلام خروج از سالن توسط عوامل اجرایی همچنان بر صندلی خود مستقر باشد. به پیام‌هایی که حاوی نکات اجرایی و بهداشتی است و درجلسه آزمون از بلندگو پخش می‌شود با دقت گوش کرده و به آن عمل کند.

۱۱. داوطلب سعی کند از تماس دست با سطوحی که اغلب لمس می‌شود نظیر صندلی‌ها، دستگیره درب‌ها و شیرآلات سرویس بهداشتی و… خودداری کرده و از دستمال کاغذی استفاده کند.

انتهای پیام


نظر خود را ثبت کنید