وزیر راه و شهرسازی وارد کرمانشاه شد

  • تاریخ انتشار : 1395/12/27 ساعت : 10:01 - 7 سال قبل
  • از گروه : اقتصادی
  • زیرگروه : سایر
کرمانشاه- ایرنا- عباس آخوندی وزیر راه و شهرسازی صبح جمعه به منظور بازدید از روند اجرای طرح راه آهن و افتتاح یک پروژه عمرانی وارد فرودگاه شهید اشرفی اصفهانی کرمانشاه شد.
به گزارش خبرنگار ایرنا، آخوندی در سفر یک روزه خود به کرمانشاه، ابتدا از پروژه راه آهن کرمانشاه بازدید خواهد کرد و در ادامه کمربندغربی کرمانشاه را افتتاح می کند.
به گفته مسئولان، راه آهن کرمانشاه اوائل سال 96 به بهره برداری خواهد رسید تا مردم استان پس از سالها انتظار شاهد صدای سوت قطار در کرمانشاه باشند.
به گفته معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری کرمانشاه، از ایستگاه فیروزان ملایر در استان همدان تا کرمانشاه 100 کیلومتر است که تاکنون بیش از 11 کیلومتر آن ریل گذاری شده و برای 50 کیلومتر دیگر نیز ریل تامین شده است.
مجتبی نیک کردار در گفت و گو با ایرنا افزود: بخش بزرگی از زیرسازی مسیر ریل انجام شده ضمن اینکه ساختمان ایستگاه راه آهن کرمانشاه نیز 65 درصد پیشرفت فیزیکی دارد.
او تعیین زمان 31 فروردین 96 برای افتتاح راه آهن کرمانشاه را به دلیل ایجاد فشار برای تسریع در روند کارها عنوان کرد و گفت: حتی اگر در 31 فروردین کار آماده نشود به احتمال 99 درصد راه آهن کرمانشاه در بهار 96 افتتاح خواهد شد.
نیک کردار، وضعیت بودجه ای این پروژه را خوب عنوان کرد و افزود: امسال 2 هزار و 500 میلیارد ریال اعتبار به این پروژه تخصیص داده شد که به تدریج به صورت سهام و اوراق مشارکت پرداخت می شود.
استاندار کرمانشاه هم در آخرین جلسه شورای اداری استان که روز چهارشنبه هفته جاری در سرسرای شهدای دولت برگزار شد، اعلام کرد: یکی از طرح های بزرگی که قرار است سال آینده با حضور رییس جمهوری به بهره برداری برسد، پروژه راه آهن غرب، قطعه ملایر به کرمانشاه است.
8066/7458 خبرنگار:مسعود اسماعیلی ** انتشاردهنده:علی مولوی

نظر خود را ثبت کنید