رفع تصرف از 329 هکتار زمین دولتی در خراسان رضوی

  • تاریخ انتشار : 1395/12/27 ساعت : 09:40 - 7 سال قبل
  • از گروه : اقتصادی
  • زیرگروه : سایر
مشهد – ایرنا – مدیر املاک و حقوقی اداره کل راه و شهرسازی خراسان رضوی گفت: امسال از 329 هکتار زمین دولتی در استان، با همت بخش حقوقی این مدیریت و یکان حفاظت سازمان زمین و مسکن رفع تصرف شد.
محمدرضا باغستانی روز جمعه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: ارزش اراضی تصرف شده مزبور بیش از 12 هزار و 500 میلیارد ریال برآورد شده است.
وی بیان کرد: در این اراضی کاربری های مختلفی مانند کشاورزی، باغداری، ساختمان سازی و... انجام و به شکل غیرقانونی حریم آن هم محدوده‌ گذاری شده بود که با تلاش ماموران یکان حفاظت سازمان ملی زمین و مسکن استان خراسان رضوی و حکم داستانی از تصرف این اراضی جلوگیری شد.
وی اظهار کرد: قبل از دولت یازدهم در مقطع زمانی سه ساله، به یکباره ارزش افزوده زمین بسیار افزایش یافت لذا تصرف اراضی در کشور رشد کرد اما در سال گذشته به دلیل کاهش قیمت زمین و افزایش ساخت و ساز و ابزار کنترلی، زمین خواری نیز کاهش یافت.
وی خاطرنشان کرد: حضور شورای حفظ حقوق بیت المال، تشکیل یکان حفاظت سازمان زمین و مسکن استان و بهره گیری از 39 نیروی انسانی آن به عنوان ضابط قضایی، به روند رسیدگی به تصرفات و جلوگیری از تصرف اراضی و حفاظت از زمین های دولتی شتاب بخشیده است.
این مسئول در اداره کل راه و شهرسازی خراسان رضوی گفت: یکان حفاظت سازمان ملی زمین و مسکن استان با گشتزنی مستمر بر اراضی ملی نظارت دارد و این نظارت در ایام عید نوروز بیشتر نیز خواهد شد و اجازه هیچ گونه دخل و تصرفی به اراضی ملی از سوی افراد سودجو را نمی‌ دهد.
باغستانی افزود: همه سودجویان که به دنبال دخل و تصرف و تغییر کاربری در اراضی ملی هستند، بدانند که سیاست ها و مصوبات شورای حفظ حقوق بیت‌ المال و مراجع قضایی و یکان حفاظت سازمان ملی زمین و مسکن به گونه ای است که اجازه تصرف حتی یک متر از اراضی ملی را به آنان نخواهد داد.
5132/7489
خبرنگار: میترا عبداللهی ** انتشار دهنده: علی اصغر ایزدی

نظر خود را ثبت کنید