جانشین سازمان بسیج مستضعفین: افتخارات کشور در حوزه های دفاعی برای مردم دلگرم کننده است/ امروز در اوج تحریم ها در مقتدرترین شرایط هستیم

امروز با الگوگیری از فرهنگ دفاع مقدس علیرغم توطئه های دشمنان در بسیاری از عرصه های علمی، دفاعی و پزشکی برترین هستیم و کشوری که در زمان پهلوی در اوج وابستگی بود امروز بزرگترین مراکز پالایشگاهی و پتروشیمی را مدیریت می کند، این موارد این درس را می دهد که کشور برای پیشرفت نیازمند زنده ماندن فرهنگ ایثار و شهادت است.

جانشین سازمان بسیج مستضعفین با بیان اینکه دشمنان ملت ایران در کنار جنگ نظامی و اقتصادی چاشنی جنگ فرهنگی و عملیات روانی را استفاده می کنند و به دنبال تغییر باورهای ملت ایران هستند، گفت: در این شرایط استفاده از روحیه و فرهنگ دفاع مقدس قطعا توطئه های دشمنان را خنثی می کند.

سردار سید قاسم قریشی در آیین تجلیل و تکریم پیشکسوتان دفاع مقدس و مقاومت جهاد کشاورزی استان مرکزی افزود: فرا رسیدن هفته دفاع مقدس فرصتی گران بها برای بازخوانی درس ها و تبیین فرهنگ ارزشمند دفاع مقدس است و باید از این فرصت برای انتقال این فرهنگ ارزشمند به نسل جدید به خوبی بهره ببریم.

وی اظهار کرد: رزمندگان با مجاهدت ها و ازخودگذشتگی ها علاوه بر اینکه روحیه ازخودگذشتگی و ایثار را در جامعه زنده کردند موجب شدند فرهنگ های ارزشی برای نسل های آینده ماندگار بماند. در لحظه لحظه دفاع مقدس حماسه های ماندگار خلق شده و بزرگترین گرداننده دفاع مقدس مردم بودند و حضرت امام(ره) با بسیج مردمی دفاع مقدس تماما مردمی را رقم زد.

قریشی گفت: نقش استان مرکزی در حماسه های دفاع مقدس بسیار چشمگیر و پررنگ است و رزمندگان استان در مقاطع مختلف جنگ تحمیلی خوش درخشیدند و در عرصه های گوناگون دفاع مقدس نقش آفرینی کردند و خوشبختانه کارنامه استان مرکزی در دفاع مقدس قابل قبول است چراکه در نقطه به نقطه جنگ تحمیلی شاهد دلاوری ها و مجاهدت های رزمندگان استان مرکزی هستیم.

وی با بیان اینکه در بعد مهندسی جنگ، استان مرکزی پیشتاز بود و حرف برای گفتن داشت و با اقدامات چشمگیری که انجام شد پیروزی های بزرگی در عملیلت ها رقم خورد و امروز نقش استان در حماسه های دفاع مقدس باید برای نسل جوان بازگو شود، افزود: سنگرسازان بی سنگر عنوان حکیمانه حضرت امام(ره) برای رزمندگان بود و آنان به معنای واقعی کلمه حماسه آفرین شدند و علاوه بر اقدامات تخصصی با روحیه جهادی و شهادت طلبی در میدان های نبرد حضور پیدا می کردند.

قریشی گفت: پیروزی های دفاع مقدس در اوج تحریم ها و انسجام دشمنان برای مقابله با انقلاب تازه تاسیس اسلامی رقم خورد و رزمندگان با روحیه خداباوری و خودباوری حماسه آفرین شدند و همه راهبردهای دشمنان را با شکست سنگین مواجه کردند. بیش از ۱۸ کشور اروپایی در سال های آخر جنگ تحمیلی برای صدام سلاح شیمیایی تولید و ارسال می کردند و علیرغم همه دشمنی ها و فشار دشمنان یک وجب از خاک ایران اسلامی جدا نشد و این برای اولین بار در طول تاریخ اتفاق افتاد.

وی افزود: دشمنان به دلیل از دست دادن منافعشان با تشکیل انقلاب اسلامی با یکدیگر علیه ملت ایران متحد شده بودند و علیرغم اینکه در دوران پهلوی اوج وابستگی در کشور حاکم شده بود اما با همت و مجاهدت جوانان غیرتمند ایرانی امروز به اوج اقتدار رسیده ایم. امروز ایران اسلامی در بسیاری از حوزه ها جزو پیشرفته ترین کشورها در ساخت پالایشگاه، تجهیزات دفاعی، نانو، پزشکی و صنایع دانش بنیان است و در بسیاری از عرصه های علمی حرف برای گفتن داریم.

قریشی با بیان اینکه همچنین در حوزه موشکی و دفاعی با بکارگیری اراده جوانان غیرتمند ایران اسلامی حرف برای گفتن داریم و افتخارات کشور در حوزه های دفاعی برای مردم دلگرم کننده است، گفت: به برکت روحیه و فرهنگ دفاع مقدس امروز در اوج تحریم ها در مقتدرترین شرایط هستیم و اگر دیروز سیم خاردار به ما نمی دادند و در حوزه پزشکی در اوج وابستگی بودیم امروز به استقلال و خودکفایی کامل رسیده ایم. دشمنان ملت ایران طی این سال ها در کنار جنگ نظامی و اقتصادی چاشنی جنگ فرهنگی و عملیات روانی را استفاده می کنند و در تهاجم فرهنگی به دنبال تغییر باورهای ملت ایران هستند. در این شرایط استفاده از روحیه و فرهنگ دفاع مقدس قطعا توطئه های دشمنان را خنثی خواهد کرد.

به گزارش ایسنا، به نقل از سپاه، وی اظهار کرد: بکارگیری روحیه جهادی و توجه به رهنمودهای ولایت تضمین کننده پیشرفت و سربلندی ملت ایران است و تجربه نشان داده هرکجا که حرف شنوی از ولایت داشتیم و بسیج مردمی رقم خورده برکات فراوانی برای کشور حاصل شده است. ملت ایران با روحیه ولایتمداری، ایثار و ازخودگذشتگی همواره از دل تهدیدات بزرگترین فرصت ها را فراهم کرده اند و امروز نیاز است تجربیات دفاع مقدس در گام دوم مورد توجه باشد و در عرصه های مدیریتی به خوبی مورد استفاده و الگو قرار گیرد.

جانشین سازمان بسیج مستضعفین همچنین در آیین نکوداشت رزمندگان و فعالین دانشنامه دفاع مقدس و رونمایی از اولین و جامع ترین سایت شهدای استان مرکزی(شهود) گفت: دفاع مقدس الگوهای ماندگاری برای اقشار مختلف جامعه به ماندگار گذاشت و همه اقشار جامعه می توانند با مراجعه به فرهنگ دفاع مقدس از شاخصه های این فرهنگ ارزشمند الگو بگیرند. جایگاه و اهمیت پیروزی های دفاع مقدس برگرفته از فلسفه وجودی انقلاب اسلامی است و امروز تبیین اهمیت و جایگاه آن یک ضرورت مهم است.

وی افزود: انقلاب اسلامی در برهه های متفاوت شکست های سنگینی به جبهه استکبار وارد کرد که اولین شکست در پیروزی انقلاب در سال ۵۷ بود. شکست های سنگین استکبار و حامیان منطقه ای آنها با پیروزی های انقلاب اسلامی در عرصه های مختلف علمی، دفاعی و دانشگاهی رقم خورد و این پروزی ها در نقش آفرینی های جبهه مقاومت به اوج خود رسید و ملت ایران و رزمندگان اسلام در مقاطع مختلف حماسه های بزرگی خلق کردند.

قریشی گفت: امروز با الگوگیری از فرهنگ دفاع مقدس علیرغم توطئه های دشمنان در بسیاری از عرصه های علمی، دفاعی و پزشکی برترین هستیم و کشوری که در زمان پهلوی در اوج وابستگی بود امروز بزرگترین مراکز پالایشگاهی و پتروشیمی را مدیریت می کند، این موارد این درس را می دهد که کشور برای پیشرفت نیازمند زنده ماندن فرهنگ ایثار و شهادت است.

وی کنگره شهدای استان مرکزی را جلوه‌گاه گنجینه های دفاع مقدس دانست و افزود: تلاش های بسیاری در کنگره انجام شد که جای تقدیر دارد.

جانشین سازمان بسیج مستضعفین همچنین با حضور در بیمارستان قدس اراک از تعدادی خانواده های معظم شهدا، رزمندگان و جانبازان بستری شده در بیمارستان قدس اراک ملاقات کرد و از مجاهدت های کادر درمان و پزشکان نیز تقدیر کرد.


نظر خود را ثبت کنید