نجات مادر و فرزند مصدوم با امداد هوایی در کهگیلویه و بویراحمد

  • تاریخ انتشار : 1396/1/13 ساعت : 00:02 - 7 سال قبل
  • از گروه : اجتماعی
  • زیرگروه : بهداشت
یاسوج- ایرنا- رئیس مرکز مدیریت حوادث و فوریت های پزشکی کهگیلویه و بویراحمد گفت که مادر و فرزندی که در جاده یاسوج به اصفهان به دلیل سانحه رانندگی به شدت مصدوم شده بودند با امداد هوایی نجات یافتند.
به گزارش ایرنا، پایگاه امداد هوایی کهگیلویه و بویراحمد در اواخر سال 1395 راه اندازی شد.
این ششمین عملیات امداد هوایی در این استان در تعطیلات نوروز سال جاری است.
انتقال یک مصدوم تیر خورده در منطقه امامزاده بی بی حکیمه (س)، 2 مادر باردار دیگر در شهرستان چرام و دیشموک و یک مرد 50 ساله که از ارتفاع سقوط کرده بود از جمله خدمات امداد هوایی تعطیلات نوروز امسال در کهگیلویه و بویراحمد است.
جلال پوران فر شنبه شب در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت که این حادثه عصر امروز رخ داد و مادر 28 ساله و فرزند 2 ساله به دلیل واژگونی یک دستگاه خودرو زانتیا در منطقه بنستان از توابع شهرستان بویراحمد مصدوم شده بودند.
وی تصریح کرد که تکنسین های فوریت های پزشکی در کمترین زمان ممکن به محل حادثه رسیدند و پس از آتل بندی اندام های شکسته، اکسیژن تراپی و کنترل خونریزی به بیمارستان شهید بهشتی یاسوج منتقل کردند.
وی بیان کرد که به دلیل فاصله طولانی با بیمارستان شهید بهشتی امکان امداد رسانی به صورت زمینی وجود نداشت.
پورانفر افزود که 39 پایگاه امداد و نجات کهگیلویه و بویراحمد با استفاده از 60 دستگاه آمبولانس در تعطیلات نوروز امسال مشغول امداد رسانی است.
270 نیروی ستادی و عملیاتی اورژانس فوریت‌های پزشکی کهگیلویه و بویراحمد از 25 اسفند تا 16 فروردین 96 در این استان خدمات‌رسانی می‌کنند.
استان 700 هزار نفری کهگیلویه و بویراحمد در جنوب غربی ایران واقع است.
خبرنگار: فرزانه شریفی**انتشار دهنده:حسینعلی راشکی
8143 /8005

نظر خود را ثبت کنید