رئیس سازمان نهضت سواد آموزی:

زندگی آیندگان را با ریختن زباله در محیط زیست به خطر نیاندازیم

تهران - ایرنا - رئیس سازمان نهضت سواد آموزی گفت: نباید با ریختن زباله و آلوده کردن محیط ریست، زندگی را برای نسل های آینده به مخاطره انداخت.
علی باقرزاده روز سه شنبه با حمایت از پویش «نه به ریختن زباله» از سوی خبرگزاری جمهوری اسلامی، در گفت وگو با خبرنگار گروه فرهنگی ایرنا با بیان اینکه احترام به محیط زیست نشانه شخصیت هر فرد است، افزود: دریاها، جنگل ها و مراتع جزء جدا ناشدنی از محیط زیست و زندگی انسانها به شمار می روند و چنانچه زباله های خود را در این محیط ها رها کنیم، بیش از 200 تا 300 سال برای تجزیه آن زمان لازم است.
وی ادامه داد: انسانها برای ادامه زندگی فقط یک کره خاکی در اختیار ندارند، از این رو برای حفظ و نگهداری آن باید سعی و تلاش کرد تا آن را از هرگونه آلودگی و آسیب در امان نگهداشت، به همین خاطر نیاز است با راه اندازی و برپایی کمپین های مردمی در راستای جلوگیری از آلودگی محیط زیست، اقدامات عملی صورت گیرد.
معاون وزیر آموزش و پرورش ادامه داد: پویش «نه به ریختن زباله» از سوی سازمان خبرگزاری جمهوری اسلامی حرکتی نوین در راستای حفظ و حراست از محیط زیست است و دیگر رسانه ها نیز همگام با ایرنا با توجه به رسالت اطلاع رسانی خود می توانند با دعوت از عموم مردم و مشارکت آنان در این مسیر، راه را برای فرزندان و نسل های آینده جهت پاکیزه نگهداشتن محیط زیست و جلوگیری از لطمه زدن به آن، هموار سازند.
خبرگزاری جمهوری اسلامی همزمان با نوروز 96 پویش «نه به ریختن زباله» را به عنوان یک حرکت ملی و فراگیر و راهکاری مناسب برای ترویج فرهنگ حفاظت از محیط زیست راه اندازی کرد.
فراهنگ ** 1417 ** خبرنگار: سیدمهدی حسینی * انتشار: امید غیاثوند

نظر خود را ثبت کنید