مشکل کمبود 8 هزار کلاس درس در البرز با همت خیرین قابل حل شدن است

کرچ -ایرنا- رئیس مجمع خیرین مدرسه ساز البرز گفت: کمبود 8 هزار کلاس درس در این استان تنها با همت خیرین نیک اندیش قابل حل شدن است.
حسن مهرانی روز سه شنبه در گفت و گو با ایرنا افزود: در مدارس شهری و روستایی البرز 440 هزار دانش آموز در پایه های مختلف مشغول تحصیل هستند در حالی که از فضای آموزشی مناسب برخوردار نیستند.
وی اظهار کرد: تراکم بالای دانش آموزان در کلاس های درس به دلیل کافی نبودن فضای آموزشی از جمله دغدغه های مهمی است که باید مورد توجه خیرین مدرسه ساز استانی - کشوری قرار گیرد.
وی بیان کرد: یاید تلاش شود تا با تدابیر و برنامه ریزی های اساسی در امر مدرسه سازی در استان البرز تلاش خود را دو چندان کنیم.
وی به افزایش جمعیت دانش آموزی هر ساله دراین استان پرداخت و یاد آور شد: باید گام های خود را برای توسعه و افزایش کلاس های درس در البرز مستحکم تر کرده و با توسعه فضاهای آموزشی مشکلات را در این زمینه کمتر کنیم.
مدیر عامل مجمع خیرین مدرسه ساز البرز ادامه داد: استان البرز برای رفع کمبودها در فضاهای آموزشی نیاز به مشارکت های مردمی و خیران دارد لذا در این زمینه باید فرهنگ سازی های بسیاری صورت گیرد تا بتواند به اهداف خود دست پیدا کند.
مهرانی تصریح کرد: امیدواریم نوزد همین جشنواره خیران مدرسه ساز در البرز بتواند راهکاری مناسب در مشارکت خیران مدرسه ساز در این استان باشد و سهم حضور خیران مدرسه ساز را در البرز ارتقا دهد.
وی ضمن دعوت از خیرین برای اقدامات نیک اندیشانه در البرز افزود: همه دانش آموزان البرز در انتظار حمایت خیرین نیک اندیش درنوزدهمین جشنواره خیرین مدرسه ساز که در 21 فروردین ماه 96 درکانون شهید فهمیده کرج برگزار می شود بسر می برند.
وی تاکید کرد: جمعیت دانش آموزی البرز با جمعیت کل برخی از استان های کشور برابری می کند که لازم است به ساخت فضاهای آموزشی در این استان ، گام های استواری از سوی خیرین مدرسه ساز برداشته شود.
البرز 440 هزار دانش آموز و 25 هزار معلم دارد.
2819/1535خبرنگار: مهین مالمیر**انتشار دهنده:داریوش غفاری

نظر خود را ثبت کنید