تروریست های الشباب یک شهر مهم سومالی را به اشغال خود درآوردند

تهران - ایرنا - تروریست های الشباب سومالی شهر 'البور' سومالی را پس از تخلیه نیروهای اتحادیه آفریقا اشغال کردند.
به گزارش روز سه شنبه شبکه خبر 'گارُوِه' سومالی، ترویست های الشباب وابسته به القاعده پس از آنکه نیروهای حافظ صلح اتیوپیایی اتحادیه آفریقا شهر کلیدی 'البور' را ترک کردند، این شهر کلیدی سومالی را به اشغال خود در آوردند.
تروریست های الشباب عصر دیروز در حالی این شهر منطقه 'گلگودود' مرکز سومالی را تصرف کردند که نیروهای اتحادیه آفریقا و معدود نیروهای سومالیایی بدون برنامه قبلی از پایگاه نظامی خود از این شهر عقب نشینی کرده بودند.
'نور حسن گوتاله' کمیساریای منطقه مرکزی سومالی در گفت وگو با گاروه از عدم اعلام قبلی نیروهای اتیوپیایی برای تخیله این شهر خبر داد و افزود: ترویست های الشباب از ظهر دیروز بدون جنگ و خونریزی براحتی توانستند البور را به کنترل کامل خود در آورده و کامیون های آنها نیز براحتی در سطح شهر جولان می دهند.
وی افزود: فضای به وجود آمده فرصتی شد تا نیروهای الشباب از صبح امروز/سه شنبه/ کامیون هایی را مجهز به ضد هوایی وارد شهر کنند و با اشغال نقاط راهبردی شهر پرچم سیاهرنگ الشباب را بر بلندی های مهم این شهر به اهتزاز در آورند.
سه سال قبل (در 2013) و قبل از ورود نیروهای اتیوپیایی اتحادیه آفریقا، تروریست های الشباب شهروندان این شهر که دروازه تجاری و سنگر آنها در مرکز سومالی به حساب می آمد را وادار به مماشات و یا تخلیه شهر می کردند.
به گزارش این رسانه سومالیایی، تحلیلگران نظامی اقدام اتیوپیایی ها برای تخلیه این شهر را هم برای شهروندان این شهر و هم برای آینده مناطق مرکزی سومالی بسیار خطرناک توصیف می کنند.
خاورم 1378**1144
مترجم علی نصیری* انتشار دهنده: علیرضا جباری

نظر خود را ثبت کنید