عربستان سعودی برنده میزبانی المپیک زمستانی آسیایی

  • تاریخ انتشار : 1401/7/12 ساعت : 15:39 - 1 سال قبل
  • از گروه : ورزشی
  • زیرگروه : توپ و تور
در ماه گذشته میلادی نیز مصر اعلام کرد در حال بررسی گزینه میزبانی مشترک با یونان و سعودی برای جام جهانی فوتبال در سال 2030 است.

عربستان سعودی توانست میزبانی المپیک زمستانی آسیایی را کسب کند.

به گزارش عصرایران به نقل از خبرگزاری فرانسه، شورای المپیک آسیا روز سه شنبه اعلام کرد عربستان سعودی برنده میزبانی مسابقات المپیک زمستانی آسیایی در سال 2029 شد.

قرار است شهر جدید نیوم عربستان سعودی میزبان مسابقات المپیک زمستانی آسیا شود.
عربستان سعود قصد دارد شهر جدید نیوم را به عنوان شهری مدرن و آینده ای در شمال غربی این کشور بسازد.

عربستان سعودی برنده میزبانی المپیک زمستانی آسیایی

این برای نخستین بار است که یک شهر در غرب آسیا می تواند میزبان مسابقات المپیک زمستانی آسیایی شود.
شهر جدید نیوم در منطقه صحرایی قرار دارد اما دولت سعودی گفته است محل مناسبی را برای میزبانی مسابقات ورزشی زمستانی آماده می کند.

مسوولان شهر نیوم گفته اند این شهر شامل مجموعه ای برای بازی های زمستانی خواهد بود.
شورای المپیک آسیا در بیانیه ای گفت: "صحراها و کوه های سعودی به زودی به محل ورزش های زمستانی تبدیل می شود".

در این بیانیه اضافه شده است: "با اجماع، با درخواست میزبانی عربستان سعودی موافقت شد. با تاکید بر اینکه نیوم اولین شهر غرب آسیاست که میزبان مسابقات زمستانی می شود".

برای اولین بار در سال 2017 خبر برنامه ساخت این شهر جدید اعلام شد که طراحی آن برگرفته از فیلم های تخیلی علمی با تاکسی های پرنده و ربات های مختلف است. البته امکان ساخت چنین شهری در میان کارشناسان ساخت و ساز و اقتصاددانان سوالاتی را ایجاد کرده است.

قبل از این محمد بن سلمان ولیعهد سعودی از طرح " لاین" در شهر جدید نیوم خبر داده بود.
شهر نیوم در ساحل دریای سرخ در شمال غرب عربستان سعودی است.

قرار است مسابقات زمستانی آسیایی در منطقه ای به نام "تروجینا" در شهر جدید نیوم برگزار شود. این منطقه در طول سال دارای درجه حرارت مختلفی است و در زمستان درجه حرارت به زیر صفر می رسد.

خبرگزاری فرانسه نوشت: سرمایه گذاری در ورزش، بخشی از استراتژی چند بعدی ریاض برای تنوع بخشی به درآمدهای اقتصادی این کشور است. تکیه اصلی درآمدهای سعودی به صادرات نفت است اما ریاض تلاش می کند درآمدهای خود را متنوع کند.

این بخشی از برنامه چشم انداز 2030 سعودی است که هدف اصلی آن، کاهش تکیه به درآمد اصلی (نفت) و فعال سازی درآمدهای دیگر در اقتصاد این کشور است.

ریاض متهم می شود که از برگزاری برنامه های ورزشی برای پوشاندن مسائل حقوق بشری سوء استفاده می کند. به این اتفاق "ورزش شویی" نامیده می شود.

در ماه گذشته میلادی نیز مصر اعلام کرد در حال بررسی گزینه میزبانی مشترک با یونان و سعودی برای جام جهانی فوتبال در سال 2030 است.

از جمله طرح های بلندپروازانه ای که قرار است در شهر جدید نیوم ساخته شود طرح لاین (خط) است. طرح لاین برای ساخت شهر عمودی با جمعیت یک میلیون نفری است. طول این شهر عمودی 170 کیلومتر است البته شهر بدون خودرو و خیابان و با تولید صفر آلایندگی کربنی است. شهر لاین به شکل ساختمان 170 کیلومتری با 200 متر عرض و 500 متر ارتفاع ساخته خواهد شد.


نظر خود را ثبت کنید