استاندار آذربایجان‌غربی: ۵۰ خانه روستایی بر اثر زلزله خوی تخریب کامل شد/ 12 روستا خسارت جدی دیده است /528 مصدوم، 135 بستری

زلزله ای به بزرگی ۵.۴ ریشتر ساعت ۳:۵۱ دقیقه بامداد امروز / چهارشنبه / ۱۳ مهرماه در عمق ۱۰ کیلومتری زمین در خوی رخ داد.

استاندار آذربایجان غربی با اشاره به خسارت کلی و جزیی زمین لرزه ۵.۴ ریشتری خوی به صدها منزل مسکونی در این شهرستان گفت: تاکنون ۵۰ واحد روستایی بر اثر این زمین لرزه به صورت کامل تخریب شده است.

محمدصادق معتمدیان روز چهارشنبه در حاشیه عیادت از مصدومان زمین لرزه خوی در گفت وگوی خبری افزود: ۱۲ روستای این شهرستان به طور جدی درگیر بحران زلزله هستند و بر اثر اعزام ارزیاب‌ها، بیش از ۵۰۰ واحد مسکونی دچار خسارت شده‌اند.

وی با بیان اینکه از این تعداد، حدود ۴۵۰ واحد خسارت بین ۲۰ تا ۵۰ درصد داشته است، اظهار کرد: همچنین خسارت به زیرساخت‌های برق و آب در این شهرستان وارد شده ولی مشکل خاصی نداریم و آب و برق هم در همه مناطق شهر و روستایی وصل است.

استاندار آذربایجان غربی با اشاره به مراجعه ۵۲۸ نفر تاکنون به بیمارستان‌ها و مراکز درمانی شهرستان خوی و شهرستان‌های همجوار ادامه داد: ۱۳۵ نفر از این تعداد بستری شده و مابقی خدمات سرپایی دریافت کرده‌اند.

معتمدیان اضافه کرد: از این تعداد (بستری‌ها)، چهار نفر عمل جراحی داشته و مابقی وضعیت عمومی شان خوب بوده و تحت درمان و مداوا قرار دارند.

وی با اشاره به آماده باش همه نهادها در قالب مدیریت بحران در این شهرستان افزود: اورژانس، هلال احمر، پلیس، بنیاد مسکن و دهیاران پای کار بوده و اکیپ‌های هلال احمر و بنیاد مسکن در حال ارزیابی در خوی و شهرها و روستاهای اطراف هستند.

به گزارش ایرنا و به نقل از مرکز لرزه نگاری موسسه ژئوفیزیک دانشگاه تهران، زلزله ای به بزرگی ۵.۴ ریشتر ساعت ۳:۵۱ دقیقه بامداد امروز / چهارشنبه / ۱۳ مهرماه در عمق ۱۰ کیلومتری زمین در خوی رخ داد.

طبق گزارش این مرکز، کانون این زمین لرزه هفت کیلومتری خوی، ۲۹ کیلومتری ایواوغلی و ۳۷ کیلومتری تسوج در آذربایجان شرقی بوده است.

کانون این زمین لرزه در هفت کیلومتری شهر خوی و در یک شهرک مسکونی (شهرک ولیعصر) بوده و مهمترین دلیل برای کاهش تلفات جانی و مالی وجود ساختمان‌های نوساز با ایمنی بالا در این منطقه است.


نظر خود را ثبت کنید