مرگ ۶ کودک در انگلیس بر اثر ابتلا به عفونت‌های «استرپتوکوکی»

طبق آمارهای منتشر شده ۸۵۱ مورد ابتلا به عفونت‌های استرپتوکوکی، طی یک هفته گذشته ثبت شده است.
مقام ارشد آژانس امنیت بهداشت انگلیس روز جمعه از مرگ ۶ کودک زیر ۱۰ سال بر اثر ابتلا به باکتری مهلک استرپتوکوک، در عرض یک هفته اخیر خبر داد.
 
به گزارش ایرنا، «کالین براون» معاون مدیر آژانس امنیت بهداشت انگلیس با صدور بیانیه‌ای افزود: امسال شاهد تعداد بیشتری از موارد استرپتوکوکی گروه A نسبت به همیشه هستیم. این باکتری معمولاً موجب ایجاد عفونت خفیف و منجر به گلودرد یا مخملک می‌شود که به راحتی با آنتی بیوتیک قابل درمان است. در شرایط بسیار نادر، این باکتری می‌تواند وارد جریان خون و باعث بیماری جدی شود که به آن استرپتوکوک مهاجم گروه A می گویند.
 
وی با بیان این ادعا که موارد ابتلا در انگلیس همچنان نادر است افزود: با این حال مهم است که والدین مراقب علائم باشند و در اسرع وقت به پزشک مراجعه کنند تا فرزندشان درمان و از جدی شدن عفونت جلوگیری شود.
 
طبق آمارهای منتشر شده ۸۵۱ مورد ابتلا به عفونت‌های استرپتوکوکی، طی یک هفته گذشته ثبت شده است. این میزان در قیاس با مدت مشابه سال‌های پیش ۶۶۵ مورد افزایش نشان می‌دهد.
 
ساعاتی پیش رسانه‌های انگلیس از مرگ یک کودک چهارساله به نام «محمد ابراهیم علی» در منطقه باکینگهام‌شایر خبر دادند که به دلیل ابتلا به استرپتوکوک تهاجمی گروه A جان خود را از دست داده است. پیشتر از آن هم منابع خبری از مرگ کودک دیگری در منطقه غرب لندن خبر دادند که بر اثر ابتلا به این باکتری جان باخته است.
 
این درحالیست که مدیران مدارس ابتدایی با ارسال نامه‌هایی از والدین خواسته‌اند که مراقب علائم عفونت استرپتوکوک در فرزندان خود باشند و در صورت مشاهده نشانه‌ها بلافاصله به بیمارستان مراجعه کنند.
 
مقامات بهداشتی انگلیس می‌گویند که ابتلا به این باکتری در بیشتر موارد با مصرف دارو قابل درمان است اما در برخی موارد که بیمار دچار تب شدید، درد عضلانی، حالت تهوع و تغییر مزاج شده است می‌تواند منجر به تلفات شود.
 
آن‌ها معتقدند که در حال حاضر هیچ مدرکی دال بر شیوع سویه جدید وجود ندارد و افزایش موارد مرگ و میر به احتمال زیاد مربوط به مقادیر بالای باکتری‌های در گردش و افزایش تعاملات اجتماعی پس از پایان محدودیت‌های کرونایی است.

نظر خود را ثبت کنید