رپرتاژ آگهی

معرفی سه شهر خلوت برای سفر در ایام نوروز

اگر شما هم جزو آن دسته از افرادی هستید که برای تعطیلات عید نوروز به دنبال مکان خلوت و با آرامش می‌گردید و از جنب و جوش و شلوغی شهری لذت نمی‌برید، ییلاقات ماسال را به شما پیشنهاد می‌دهیم. این شهر شمالی از هرگونه آلودگی و هیاهوی شهری دور بوده و حس و حالی عجیب را برای شما به ارمغان می‌آورد.

معرفی سه شهر خلوت برای سفر در ایام نوروز

یکی از جذاب‌ترین روستاهای ماسال، روستای ییلاقی اولسبلنگاه است. در این روستای ییلاقی تا جایی که چشم کار می‌کند فقط جنگل و کوه را می‌بینید. صدای حرکت آب و آواز پرندگان هر گونه استرس و تنش زندگی را از شما دور می‌کند و شما را به آرامشی می‌رساند که تمام‌شدنی نیست. اگر احساس می‌کنید که به آرامش طبیعت نیاز دارید، می‌توانید با اجاره ویلا چند روزی در این روستای ییلاقی اقامت داشته باشد.

با اجاره ویلا شمال حس و حال یک زندگی ساده روستایی را برای شما به ارمغان می‌آورد. بخصوص صبح‌ها با مشاهده طلوع آفتاب انرژی دو چندانی خواهید گرفت. زیبایی‌های این روستای ییلاقی به قدری چشم‌نواز است که احساس خواهید کرد چند روزی در تکه‌ای از بهشت خداوند بر روی زمین زندگی می‌کنید؛ بنابراین پیشنهاد می‌کنیم که در تعطیلات عید نوروز بار سفر ببندید و راهی ماسال شوید.

مقصدی خلوت و نزدیک در اطراف تهران برای سفر در نوروز

معرفی سه شهر خلوت برای سفر در ایام نوروز

تعطیلات عید نوروز فرصت بسیار مناسبی است که برای چند روزی از زندگی پرمشغله شهری دور شوید. پیدا کردن یک مکان دنج در اطراف تهران خیلی دشوار نیست. اگر قصد دارید تا برای تعطیلات عید نوروز در تهران بمانید، پیشنهاد می‌کنیم که چند روزی در روستای کوچک و سرسبز کردان اقامت داشته باشید. این روستای ییلاقی در جاده تهران به قزوین و در شهرستان ساوجبلاغ واقع شده است و با جاذبه‌های طبیعی خود به مقصدی فوق‌العاده برای گردشگران تبدیل شده است.

اگر می‌خواهید که برای چند روزی بدون دغدغه و با خیالی راحت، زندگی کنید، اجاره ویلا کردان را به شما پیشنهاد می‌دهیم. این روستا علاوه بر طبیعت بکر و بی‌مانند خود، آثار تاریخی و سوغاتی‌‌های منحصر به فردی دارد که این منطقه تفریحی را به مقصدی عالی برای سفر تبدیل کرده‌اند. قدم زدن در میان کوچه پس کوچه‌های بافت قدیمی این روستا، نسیم روح‌بخش هوا، درختان و باغ‌های زیبا و... حس و حالی عجیب را برای شما به ارمغان می‌آورند.

یکی از مکان‌های دیدنی کردان، دهکده ورزشی ایثار است. این دهکده در نزدیکی روستای کردان و در شهر کوهسار ساخته شده است. از جمله امکانات این دهکده می‌توان به ویلاهای چند خوابه، پارکینگ، رستوران، زمین فوتبال، زمین بسکتبال، استخر، زمین تنیس و... اشاره کرد. یکی از بخش‌های جذاب این دهکده تفریحی، مربوط به پاراگلایدر سواری است؛ بنابراین اگر اهل هیجان هستید، از تفریحات این دهکده قطعا لذت خواهید برد.

اگر به بازدید از مکان‌های تاریخی علاقه دارید، حتما سری به مقبره تاریخی امامزاده حسین کردان بزنید. این مقبره آجری، در داخل گورستان این روستا واقع شده است. معماری بسیار زیبای این سازه آجری توجه شما را به خود جلب خواهد کرد.

بازدید از کاخ سعدآباد در تعطیلات نوروز

معرفی سه شهر خلوت برای سفر در ایام نوروز

اگر در ایام نوروز و فصل بهار قصد سفر به تهران را دارید، پیشنهاد می‌کنیم که حتما از کاخ تماشایی سعدآباد دیدن کنید. این جاذبه‌ی تاریخی به قدری دیدنی است که بسیاری از گردشگران را برای تماشا به تهران می‌کشاند. این کاخ در قدیم محل زندگی خاندان پهلوی در تابستان بود. اما در حال حاضر مردم عادی می‌توانند برای دیدن هنر معماری ایرانی در این کاخ قدم بگذارند.

مجموعه کاخ سعدآباد از چندین کاخ بزرگ و کوچک تشکیل شده است که تنها چند کاخ از آن، از جمله کاخ موزه ملت، کاخ سبز و کاخ شمس پهلوی قابل بازدید هستند. همچنین چندین کاخ از این مجموعه با تغییر کاربری تبدیل به موزه‌های شگفت‌انگیزی شده‌اند.

برای یک تهران‌گردی اساسی لازم است تا چند روزی در این کلان‌شهر اقامت داشته باشید؛ بنابراین پیشنهاد می‌کنیم که قبل از سفر نسبت به اجاره روزانه خانه در تهران و یا اجاره سوئیت در تهران اقدام کنید. اغلب این خانه‌ها از امکانات بسیار خوبی برخوردار هستند و یک اقامت راحت را برای شما به ارمغان می‌‌آورند.

از جمله آنها می‌توان به موزه خط و کتابت میرعماد، موزه استاد حسین بهزاد، موزه استاد فرشچیان، موزه هنرهای زیبا، موزه هنر ملل، موزه نظامی و موزه سلاح‌های دربار، آشپزخانه سلطنتی، موزه آب، موزه برادران امیدوار، موزه آلبوم‌های سلطنتی و موزه ظروف اشاره کرد.

این باغ دوست‌داشتنی و باصفا، امکانات و خدمات رفاهی بسیار زیادی از جمله رستوران، عکاسخانه، وسایل ورزشی، کتابخانه، سالن سینما و... را در اختیار گردشگران قرار می‌دهد.

این کاخ زیبا در فصل بهار به خصوص ایام نوروز در زیباترین حالت ممکن خود قرار دارد؛ بنابراین اگر به عکاسی علاقه دارید، صحنه‌های شگفت‌انگیز این باغ در فصل بهار سوژه‌های بسیار زیادی را در اختیار شما قرار می‌دهند. امکان بازدید از مجموعه فرهنگی کاخ سعدآباد از ساعت 9 تا 18.45 برای شما فراهم شده است. برای ورود به این مجموعه و ورود به تمامی موزه‌های آن باید هزینه‌ی جداگانه‌ای پرداخت کنید.


نظر خود را ثبت کنید