استاندار قم در دیدار وزیر ایالات پاکستان:

مسئولان ایران تفکر اعتدالی را با جدیت دنبال می کنند

  • تاریخ انتشار : 1396/1/27 ساعت : 20:21 - 7 سال قبل
  • از گروه : استان ها
  • زیرگروه : سیاسی
قم - ایرنا - استاندار قم با اشاره به جایگاه قم به عنوان مرکزیت تشیع گفت: قم نقش تاثیرگذاری در گسترش اسلام اعتدالی در جهان دارد، ضمن این که مسئولان کشور نیز تفکر اعتدالی را با جدیت دنبال می کنند.
به گزارش عصر یکشنبه ایرنا از روابط عمومی استانداری قم، سید مهدی صادقی در دیدار با وزیر ایالات و مناطق مرزی پاکستان، ضمن حمایت از گسترش همکاری های فرهنگی و اقتصادی میان قم و پاکستان افزود: استان قم آماده توسعه تعاملات فرهنگی و اقتصادی با کشور پاکستان است.
وی با اشاره به تعمیق روابط میان ایران و پاکستان اضافه کرد: روابط 2 کشور ایران و پاکستان از گذشته های دور مستحکم بوده و این رابطه در سال های پس از انقلاب اسلامی مستمر و پایدار بوده است.
صادقی، حضور طلاب و زائران پاکستان در شهر قم را موجب تحکیم بیشتر روابط ایران و پاکستان دانست و گفت: برگزاری کنگره تکفیری ها در قم و برگزاری این کنگره در پاکستان با همکاری ایران، نشان از اتحاد 2 کشور برای مقابله با تروریسم است.
دبیرخانه کنگره جهانی مقابله با جریان های افراطی و تکفیری توسط آیت الله ناصر مکارم شیرازی در سال 1391 راه اندازی شد. نخستین همایش بین المللی «خطر جریان های تکفیری در دنیای امروز» در مهرماه 1393 و دومین کنگره نیز در تیرماه 1394 با حضور شمار زیادی از علما و اندیشمندان جهان در قم برگزار شد.
تا کنون نشست های این کنگره در کشورهای سوریه، پاکستان، لبنان برگزار شده و در آینده نیز در کشورهای اندونزی و هندوستان نیز برگزار می شود.
وزیر ایالات و مناطق مرزی پاکستان نیز در این دیدار با اشاره به روابط بسیار خوب 2 کشور ایران و پاکستان افزود: مسئولان پاکستان به تعمیق این روابط در سال های پس از انقلاب اسلامی ایران توجه خاصی داشته اند.
عبدالقادر بلوچ با بیان این که تندروی هیچ جایی در دین مبین اسلام ندارد اظهار داشت: مسئولان پاکستان در تلاش برای امنیت پایدار منطقه هستند و امنیت این کشور در سال های اخیر بسیار ارتقا یافته است.
عبدالقادرخان بلوچ که به منظور شرکت در بیستمین اجلاس کمیسیون مشترک همکاری های اقتصادی ایران و پاکستان به ایران سفر کرده است، صبح یکشنبه وارد قم شد و پس از زیارت حرم مطهر حضرت معصومه(س) با حضور در واحد راهنمایی زائران غیر ایرانی از خدمات و تسهیلات ارائه شده در حرم بانوی کرامت قدردانی کرد.
وزیر امور مناطق و ایالات پاکستان پس از زیارت حرم حضرت معصومه(س) و دیدار با استاندار قم از بیت امام راحل(ره) در قم نیز بازید کرد.
بیستمین اجلاس کمیسیون مشترک همکاری های اقتصادی ایران و پاکستان روزهای 28 و 29 فروردین ماه جاری، با حضور رحمانی فضلی وزیر کشور جمهوری اسلامی ایران و عبدالقادر بلوچ وزیر ایالات و مناطق مرزی پاکستان، در تهران برگزار خواهد شد.
7404/ 1175 تنظیم کننده: محمد زمانی راد ** انتشاردهنده: رضا علیمحمدی

نظر خود را ثبت کنید