نخست وزیر یونان:‌توانایی لازم را برای برون رفت از بحران مالی داریم/ از انتخابات زودهنگام خبری نیست

آتن- ایرنا-نخست وزیر یونان به وام دهندگان به این کشور و صندوق بین المللی پول اعلام کردکه یونان توانایی لازم را برای برون رفت از بحران مالی دارد.
به گزارش ایرنا از آتن،'الکسیس چیپراس' نخست وزیر یونان در مصاحبه ای با روزنامه 'ریل نیوز' که شنبه شب منتشر شد، با اشاره به این که درآمد ناخالص ملی کشور 4 درصد است، گفت: دولت چپگرای یونان در سال گذشته توانسته به 8 برابر خواست و پیشی بینی وام دهندگان و صندوق بین المللی پول دست یابد.
این در حالی است که پیشتر صندوق بین المللی پول هشدار داده بود که وضع یونان به علت بدهی های گسترده به شدت بی ثبات شده و این کشور در بلندمدت ممکن است به مرحله انفجار برسد. این نهاد مالی بین المللی از دولت یونان درخواست کرده بود با سرعت بخشیدن به اصلاحات، زمینه را برای بازگشت اقتصاد این کشور به مسیر عادی فراهم کند.
وی در ادامه افزود: حزب چپگرای یونان و خود وی مصمم به بیرون بردن کشور از بحران مالی است و کسانی که بر ناموفق بودن برنامه اقتصادی دولت امید دارند با این دست آورد مالی کشور در سال گذشته، دیگر امید های خود را از دست داده اند.
در چند ماه اخیر حزب راستگرای و محافظه کار یونان که بر اساس نظرسنجی ها حدود 10 درصد از حاکم پیشی گرفته است، بطور مرتب تنها راه برون رفت کشور از بحران مالی را بر گزاری انتخابات عمومی زودهنگام اعلام می کنند و دیگر احزاب نیز خواستار تشکیل دولت وحدت ملی هستند.
نخست وزیر یونان با بیان اینکه دولت دو سال دیگر در پیش رو دارد و با تمام توان موفقیت های بدست آمده را ادامه خواهد داد، گفت: کشور قادر به حل بحران مالی خود است و در نظر داریم که با تمام توان در جهت توسعه اقتصادی و خاتمه دادن به دوران ریاضت اقتصادی، گام برداریم.

**انتخابات زود هنگام برگزار نمی شود
براساس گزارش خبرگزاری رسمی یونان ( آنا ) نخست وزیر یونان در ادامه این مصاحبه ضمن تکذیب برگزاری انتخابات زود هنگام در این کشور گفت: دولت دو سال دیگر به کار خود ادامه خواهد داد.
وی با بیان این مطلب در واقع درصدد تکذیب و رد درخواست های مکرر حزب راستگرا و محافظه کار دمکراسی نیوین احزاب مخالف این کشور مبنی بر برگزاری انتخابات زودهنگام برآمد.
احزاب مخالف انتخابات زودهنگام در یونان را یک ضرورت برای حل بحران مالی در کشور دانسته اند.
شبک**1708**اروپام**462**انتشار دهنده: علیرضا ارشادی

نظر خود را ثبت کنید