فعال دانشجویی: شکاف بین نخبگان دانشگاهی با مسئولان از مشکلات دولت قبل بود

  • تاریخ انتشار : 1396/2/13 ساعت : 09:12 - 6 سال قبل
  • از گروه : استان ها
  • زیرگروه : سیاسی
اهواز - ایرنا - مسئول کمیته ی ناظر بر نشریات دانشجویی کشور گفت: شکاف بین نخبگان دانشگاهی با مسئولان از جمله مشکلات دولت های نهم و دهم بود که دانشجو در آن شرایط محکوم و مجبور به پذیرش شرایط بود.
به گزارش ایرنا، دکتر محمد علی کامفیروزی سه شنبه شب در سخنرانی با موضوع، دانشگاه امن؛ از شعار تا عمل در سرسرای آمفی تاتر دانشکده علوم تربیتی دانشگاه شهید چمران اهواز اظهار کرد: دانشگاه امروز ما معلول اتفاقاتی از جمله مسائل اقتصادی حاکم بر دانشگاه و بی کیفیت شدن مسئله آموزش در دولت های نهم و دهم است.
این فعال دانشجویی افزود: اساتید هیات علمی در این دولت ها کم و حق التدریس ها زیاد شدند و افزایش کرسی های آموزشی کم کیفیت، کاهش اعتماد اجتماعی به دانشگاه و دانشجویان و توسعه ی دانشگاه ها در نقاط مرکزی در مقایسه با نقاط مرزی نیز از دیگر آثار منفی بود.
کامفیروزی ادامه داد: افزایش کرسی های آموزشی منجر به تخلفات دانشجویی و گسترش فساد می شود.
این فعال دانشجویی اظهار کرد: در دولت های نهم و دهم، دانشگاه ازدستگاهی که خود تصمیم گیر است به شورای عالی انقلاب فرهنگی منتقل شد.
وی بیان کرد: بی اختیار بودن دانشگاه با انتصاب های شورای عالی انقلاب فرهنگی و از بین رفتن استقلال دانشگاه و دانشگاهیان، به وجود آمدن بورس های غیر قانونی و اعمال سختگیری در مسائلی همچون صحبت کردن دختر و پسر و یا کمیته های انضباطی از دیگر موارد منفی بود.
کامفیروزی گفت: در دولت های نهم و دهم بسیاری از تشکل های دانشجویی با فشارهایی روبه رو بودند و حجم اخراج و بازنشستگی اجباری آنقدر زیاد بود که باعث تعطیل شدن بخش هایی از آموزش شد و امکان انتقاد و گفت و گو نیز در دانشگاه از بین رفته بود.
مسئول کمیته ی ناظر بر نشریات دانشجویی کشور ادامه داد: وجود برخوردهای غیرعقلانی و تلاش برای بسته نگه داشتن دانشگاه ها و تبعیض های جنسیتی و قومیتی از دیگر مشکلات دولت های نهم و دهم بود.
سخنرانی دکتر کامفیروزی با موضوع 'دانشگاه امن از شعار تا عمل' با حضور جمعی از دانشجویان از طرف انجمن اسلامی دانشجویی دانشگاه شهید چمران برگزار شد.
3004/ 6037/6183
خبرنگار: خاطره غفاری ** انتشار دهنده:محمد رستگار

نظر خود را ثبت کنید