قالیباف: از فرار مالیاتی چهار درصدی ها جلوگیری می کنم

  • تاریخ انتشار : 1396/2/25 ساعت : 00:00 - 6 سال قبل
  • از گروه : استان ها
  • زیرگروه : سیاسی
اصفهان – ایرنا – نامزد دوازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری گفت: در اولین گام در تحول اقتصادی، سیستم مربوط به سامانه های مالیاتی را به نفع 96 درصد تغییر داده و جلو فرار مالیاتی چهار درصدی ها را خواهم گرفت.
به گزارش ایرنا، محمد باقر قالیباف شامگاه یکشنبه در ورزشگاه پیروزی اصفهان با اشاره به ضرورت اجرای اصلاح در سیستم بانکی کشور در دولت خود، افزود: منظور ما از اصلاح سیستم بانکی، هیات مدیره ها و مسئولان و کسانی است که متاسفانه جزو 4 درصدی ها هستند و صندلی های مربوط به بانک را خرید و فروش می کنند.
وی اظهار کرد: نتیجه اینگونه عزل و نصب ها آن است که 80 درصد وام ها در اختیار چند هزار نفر قرار می گیرد و میلیون ها نفر برای وام 10 میلیون تومانی، ماه ها در نوبت قرار می گیرند.
شهردار تهران با بیان اینکه تلاش می کنیم ضمانت های بانکی برای دریافت وام های اقشار کم درآمد تسهیل شود، اضافه کرد: با برنامه ریزی، روند تخصیص وام های زیر 15 میلیون تومان را اصلاح می کنیم تا برای یک ضامن و یا یک سند دچار مشکل نباشند.
وی با اشاره به افزایش یارانه های حاصل از افزایش درآمد دولت، گفت: با احتساب از محل یارانه ها، ضمانت وام های تا سقف 15 میلیون تومان را خواهیم کرد تا مردم، بدون ضمانت وام بگیرند و در صف باقی نمانند.
قالیباف افزایش یارانه به 150 هزار تومان را از برنامه های دولت خود بیان کرد و گفت: این پول مختص قشر مستضعف است ولی دولت این میزان پول را برای هزینه های جاری خود مصرف می کند.
وی ادامه داد: دولت می گوید اگر این پول را به مردم بدهیم، گرانی ایجاد می شود ولی سوال ما آن است که اگر دولت خرج کند، گرانی ایجاد نمی کند ؟! و این حرف به واسطه نگاه اشرافی گری و تاجر مآبانه آنها است.
نامزد دوازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری با اشاره به مشکلات کشاورزان در توزیع محصولات کشاورزی، گفت: این قشر یا هیچ سودی نمی برند، یا از کمترین بهره برخوردار می شوند در حالی که دلالان زالو صفت بدون هیچ حرکتی، بیشترین منفعت را در این میان می برند.
وی با بیان اینکه دولت برای هر اقدامی می گوید اعتبار لازم وجود ندارد، افزود: اگر پول نیست چطور می شود بودجه جاری در آغاز دولت 104 هزار میلیارد تومان بوده باشد و در سه سال گذشته هزینه دولت بیش از سه برابر افزایش یابد و به 330 هزار میلیارد تومان برسد.
قالیباف اظهار کرد: دولت دم از نبود اعتبار برای افزایش یارانه می زند در حالی که یارانه 45 هزار و 500 تومانی حاصل از محل افزایش هزینه حامل های انرژی در سال 89 ، امروز ارزشی 15 هزار تومانی پیدا کرده است.
نامزد دوازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری بااشاره به حضور خود در قرارگاه سازندگی و شهرداری تهران، گفت: در زمینه های مختلف فعالیت داشته ام و با مباحث اجرایی در عرصه اقتصادی آشنایی کامل دارم و بر این اساس به شما قول می دهم با کمک شما جوانان پنج میلیون شغل را در طول دوره چهار ساله ایجاد خواهیم کرد.
وی اضافه کرد: همانطور که مدت زمان اجرای سخت ترین پروژه های شهر تهران با شمارشگر برای مردم به نمایش درآمد، از روز آغاز کار دولت، شمارشگر پنج میلیون شغل را روشن خواهیم کرد و به میزان اشتغال از آن شمارشگر کسر خواهیم کرد.
وی خاطر نشان کرد: دولت ما، دولت شعار نیست بلکه دولت کار و عمل است و سابقه من نشان می دهد که هر حرفی را که گفته ام در عمل نیز به آن پایبند بوده ام.
وی با بیان اینکه دولت از قطار شهری اصفهان حمایت نکرده است، گفت: امروز نزدیک به 300 کیلومتر مترو در تهران فعال شده و این توفیقی برای شهرداری این کلانشهر است.
این نامزد انتخابات ریاست جمهوری افزود: ما می گوییم چرا این امکانات فقط باید در تهران باشد در حالی که ظرفیت اجرای آن برای کل ایران وجود دارد.
قالیباف با اشاره به نقش اصفهان در سالهای دفاع مقدس، گفت: در پیروزی انقلاب و دوران دفاع مقدس از شمال غرب تا فاو، نقطه ای نیست که در آنجا خون فرزندان این استان برای اسلام، انقلاب و ایران بر زمین نریخته باشد.
وی با اشاره به ابعاد صنعتی، توریستی، فرهنگی و کشاورزی اصفهان گفت: اصفهان نمادی از اقتصاد ایران است اما متاسفانه ناکارآمدی مدیران و دولت ها، وضعیت بحرانی اقتصاد کشور و این استان را به سمت رکود، بیکاری و گرانی سوق داده و مردم را هر روز ضعیف و ضعیف تر کرده است.
وی به بحران آب زاینده رود اشاره کرد و افزود: بحران آب زاینده رود، کارنامه ناکارآمدی این دولت است.
قالیباف افزود: این کشور و استان اصفهان ظرفیت های لازم برای تحول اقتصادی در زمینه های مختلف را دارد اما علت اینکه ما نمی توانیم از این ظرفیت های عظیم به خوبی استفاده کنیم، مشکل مدیریت در کشور است.
نامزد ریاست جمهوری با بیان اینکه مشکل بسیاری از کشورهای جهان نداشتن نیروی تحصیل کرده است، افزود: امروز مهمترین نقطه قوت ما جوانان تحصیلکرده و متخصص است ولی با سوء مدیریت مواجه هستیم.
وی گفت: برخی مدیریت ها و دولت ها به جای خدمت به مردم و داشتن دغدغه آنها، به سمت تجارت و فعالیت ها و دغدغه های خودشان هستند و نیروی جوان، متدین و کارآمد ما دچار بحران اقتصادی می شود و این بحران اقتصادی ما را در آستانه یک بحران اجتماعی هم قرار می دهد.
قالیباف عنوان کرد: در جامعه ای که فقر وجود داشته باشد و شرایط بگونه ای باشد که جوان ما برای اداره زندگی، کلیه خودش را می فروشد، چه بسا که او دین خود را هم بفروشد.
وی با بیان اینکه امام راحل (ره) فرمودند انقلاب متعلق به مستضعفان است و مدیران و مسئولان جامعه حق ثروت اندوزی حلال را هم ندارند، گفت: این در حالی است که امروز روحیه اشرافیگری و تاجر مآبانه و ضعف مدیریت باعث شده که همه فرصت های منابع انسانی و فرصت های اقتصادی ما در اختیار رانت خوارانی قرار گیرد که با قاچاق کالا و ارز تا سقف 25 میلیارد دلار، کمر اقتصاد را بشکنند.
انتخابات دوازدهمین دوره ریاست جمهوری، میان دوره ای مجلس و شوراهای اسلامی شهر و روستا 29 اردیبهشت برگزار می شود.
7134/2093
خبرنگار: محمد کامران ** تنظیم کننده: اصغر دواتگر ** انتشاردهنده: تاج محمد شیری

نظر خود را ثبت کنید