بازدید از موزه‌ها و اماکن تاریخی، آمل رایگان شد

ساری- ایرنا- رییس اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی وگردشگری شهرستان آمل گفت، که به منظور بهره مندی عموم علاقه مندان و گردشگران از موزه‌ها و اماکن فرهنگی، تاریخی ، بازدید از این اماکن به مناسبت روز جهانی موزه در تاریخ 29 اردیبهشت به صورت رایگان است.
به گزارش خبرنگار ایرنا، محمدرضا شیدفر روز چهارشنبه در آیینی که به مناسبت گرامیداشت روزجهانی موزه ومیراث فرهنگی در موزه تاریخ شهرآمل برگزار شد، به وجود سه موزه ودهها مکان تاریخی و فرهنگی درسطح این شهرستان اشاره کرد، افزود: موزه تاریخ شهر آمل، موزه شهدا و موزه کاسپین پارت با قابلیت های متفاوت در این شهرستان برای بازدید شهروندان رایگان اعلام شد.
وی با بیان اینکه تاکنون حدود 60اثرتاریخی شهرستان آمل در فهرست آثارملی کشور ثبت شده است، ادامه داد: موزه کاسپین پارت در سال گذشته با حمایت اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی وگردشگری آمل وبا سرمایه گذاری بخش خصوصی راه اندازی شده و برخی از آثار مربوط به بخش صنایع دستی وگنجینه کتاب را درخود جای داده است.
رییس اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی وگردشگری آمل با اشاره به اینکه بازدید علاقه‌مندان وفرهنگ دوستان از اماکن زیرپوشش این اداره می‌توانند با میراث ارزشمند تاریخی و باستانی شهرستان آشنا شوند، با افزایش تعداد موزه‌های این شهرستان ، تمدن چند‌هزار ساله شهرستان آمل و آثار تاریخی و میراثی این شهرستان به عنوان نمادی از تمدن کهن این دیار، بیش از پیش معرفی شده و گردشگران بیش از گذشته به این دیار فراخوانده شوند.
اجرای موسیقی سنتی و نمایش خوانی آرش کمانگیر و تجلیل از کودکان مهدهای این شهرستان در مسابقه نقاشی که با عنوان 'کودک و موزه' شرکت و مشاهدات خود را از موزه به تصویر کشیدند که ازدیگر برنامه های گرامیداشت روزجهانی میراث فرهنگی دراین شهرستان بود.
موزه تاریخ شهر آمل با جمع آوری اشیای با ارزش تاریخی که قدمت برخی از آنها به هزاره سوم قبل از میلاد مسیح می رسد، به یکی ازمراکز دیدنی مسافران نوروزی تبدیل شده است.
این موزه که در حدفاصل دو پل تاریخی معلق ودوازده چشمه این شهرواقع شده، با دو طبقه،شامل گالری های آثارباستان شناسی، مردم شناسی واسناد تاریخی استان مازندران است.
خبرنگار: مهدی غلامی**انتشار دهنده:سید محسن حسن نیا
ک/7327/1899/

نظر خود را ثبت کنید