عزم مسئولان استان برای حل مشکل واحدهای تولیدی آذربایجان شرقی

تبریز - ایرنا - مدیرعامل شرکت شهرک های صنعتی آذربایجان شرقی از عزم مسئولان استانی برای حل مشکل واحدهای صنعتی و تولیدی خبر داد.
مرتضی نیرومند روز پنجشنبه در حاشیه جلسه کارگروه رفع موانع اجرایی و توسعه شهرک عالی نسب در بستان آباد، در گفت و گو با خبرنگار ایرنا از تقاضای واحدهای صنعتی برای توسعه فعالیت های تولیدی خود درشهرک صنعتی عالی نسب خبر داد.
وی افزود: به دلیل مشکل معارضان زمین های شهرک صنعتی عالی نسب، واحدهای تولیدی و صنعتی برای توسعه و سرمایه گذاری نمی توانند اقدام کنند اما با قول مساعد دستگاه قضایی و حمایت آنان از تولید، در آینده ای نزدیک شاهد توسعه این شهرک خواهیم بود.
رئیس دادگستری بستان آباد نیز از عزم و اراده جدی دستگاه قضایی برای حمایت از صنعت و سرمایه گذاری مولد خبرداد و گفت: مشکل معارضان زمین های شهرک صنعتی عالی نسب یک مشکل قدیمی است که با اقدامات نسنجیده قابل حل نیست و دستگاه قضایی برای حل ریشه ای آن برنامه ریزی می کند.
فرماندار بستان آباد هم لزوم تعیین تکلیف اراضی بلاتکلیف شهرک های صنعتی را یادآورشد و افزود: در شرایطی که برخی از واحدهای صنعتی برای توسعه صنایع تولیدی خود با مشکل زمین مواجهند متاسفانه بخشی از زمین های شهرک های صنعتی بدون استفاده در دست عده ای سود جو معطل مانده است.
دادستان عمومی و انقلاب بستان آباد هم با اشاره به مشکلاتی که معارضان برای تولید و توسعه صنعت بوجود می آورند، گفت: شهرک عالی نسب حدود 480 هکتار مساحت دارد که تقریبا برای همه آنها سند رسمی اخذ شده اما عده ای نه بعنوان معارض بلکه بعنوان مزاحم در مسیر توسعه این شهرک سنگ اندازی می کنند که به طور قطع دستگاه قضایی با آنها برخورد خواهد کرد.
احمد شیرعلیزاده افزود: البته دستگاه قضایی از کسانی که سند یا مدرک مستند و مستدلی بر ملکیت این اراضی داشته و حق خود را ازمسیرهای قانونی دنبال کنند، حمایت خواهد کرد.
رئیس سازمان صنعت، و معدن و تجارت استان نیز با اشاره به ضرورت توسعه شهرک صنعتی عالی نسب گفت: توسعه این شهرک برای صنعت و اقتصاد استان مهم است اما وجود معارضان برای زمین های شهرک در مسیر توسعه آن مانع ایجادکرده است.
حسین نجاتی شهرستان بستان آباد را سر ریز صنعت و تولید استان نام برد و افزود: در تلاش هستیم با آسیب شناسی از موانع و مشکلات به صورت کارشناسی و برنامه ریزی دقیق در حل آنها بکوشیم.
خبرنگار: علی کبیر ** انتشار:محمد رستگار
7239/6132/6183

نظر خود را ثبت کنید