فرماندار: افزایش تولید کارخانه طلای زرشوران موجب توسعه و بهبود رفاه عمومی در تکاب می شود

مهاباد- ایرنا- فرماندار شهرستان تکاب با تاکید بر ضرورت افزایش ظرفیت تولید در مجتمع معدنی و صنعتی طلای زرشوران گفت: افزایش ظرفیت تولید کارخانه طلای زرشوران موجب توسعه و آبادانی شهرستان تکاب و بهبود رفاه عمومی خواهد شد.
به گزارش ایرنا، ایرج ثقفی روز پنجشنبه در جمع کارگران و کارکنان کارخانه طلای زرشوران تکاب افزود : مدیریت اجرایی شهرستان و مسئولان استانی برای بالارفتن ظرفیت تولید و افزایش بکار گیری نیرو و رسیدن کارخانه طلای زرشوران به ظرفیت تکمیلی خود برنامه های ویژه ای دارند و به این منظور تلاش های پیگیرانه ای صورت گرفته است.
وی اظهار کرد: بر این اساس فاز دوم کارخانه طلای زرشوران به زودی راه اندازی می شود.
وی بیان کرد: مجموعه معدن و کارخانه طلای زرشوران سرمایه ای بزرگ برای شهرستان تکاب به شمار می رود که باید قدر این سرمایه را بدانیم و برای توسعه و رونق آن که موجب توسعه و پیشرفت شهرستان تکاب می شود تلاش همه جانبه ای صورت بگیرد.
وی ادامه داد: معادن طلا و سنگ ظرفیت بالقوه ای برای توسعه تکاب است و باید از این ظرفیت ها به نحو مناسب برای محرومیت زدایی از منطقه استفاده شود.
فرماندار تکاب اضافه کرد: کارگران و کارکنان این مجموعه، به عنوان صاحبان اصلی کارخانه طلای زرشوران در حفظ موجودیت و امنیت این مجموعه صنعتی و معدنی تلاش دلسوزانه داشته باشند.
ثقفی در خصوص مطالبات کارگران نیز گفت: پرداخت حقوق و مطالبات معوق کارگران و کارکنان به روز می شود و تمامی مطالبات کارکنان کارخانه و کارگران معادن طلا تامین خواهد شد.
وی افزود: مدیران کارخانه های طلا از جمله کارخانه طلای زرشوران با سرعت به مشکلات کارخانه رسیدگی کرده و نسبت به ارتقا وضع شغلی و معیشتی و رفاهی کارگران و کارکنان اقدام کنند.
وی بیان کرد : تعامل ،همکاری و همدلی کارگران و مدیران کارخانه طلا و هماهنگی این مجموعه با دستگاه های اجرایی برای توسعه کارخانه ،رضایت کارگران و پیشبرد اهداف صنعتی و اقتصادی شهرستان ضروری است.
ثقفی اظهار کرد: تمامی ارکان مجتمع های صنعتی و معدنی از جمله معادن و کارخانه های تولید طلا از جمله کارگران ،پرسنل و مدیران باید به قوانین و مقررات ملتزم باشند.
کارخانه تولید و استحصال طلای زرشوران به عنوان بزرگترین واحد تولید کنندهدطلا در خاورمیانه در 40 کیلومتری شهرستان تکاب در جوار معدن طلای بزرگی به همین نام واقع شده و در آبان ماه سال 1393 با حضور معاون اول رئیس جمهور با ظرفیت اسمی 3 تن در سال به بهره برداری رسید.
شهرستان تکاب با 2 کارخانه بزرگ طلا در کنار معادن زرشوران و آقدره یکی از قطب های تولید طلا در کشور است.
شهرستان تکاب با 78 هزار نفر جمعیت در جنوب آذربایجان غربی واقع شده است.
مهمترین اخبار ایرنای کشور، آذربایجان غربی و مهاباد را به صورت لحظه به لحظه از کانال خبری تلگرام این رسانه به آدرسirna_newsmahabad@دریافت کنید.
7514/3093**خبرنگار: امیر خالق نژاد **انتشار دهنده: پیمان پاکزاد

نظر خود را ثبت کنید