مشاور اجرایی معاونت فرهنگی وزیر ارشاد خبر داد:

آغاز ارائه تسهیلات اهل قلم در یک ماه آینده

تهران - ایرنا - مشاور اجرایی معاون امور فرهنگی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت: تا یک ماه آینده تسهیلات اهل قلم را با هدف رفع برخی مشکلات آنها آغاز می کنیم.
به گزارش خبرنگار فرهنگی ایرنا، همایون امیرزاده روز سه شنبه در آئین تجلیل از 110 پیشکشوت اهل قلم افزود: یک و سال و نیم پیش در جلسه ای به ریاست سید عباس صالحی برنامه های راهبردی تا پایان این دوره دولت مطرح شد، یکی از این خروجی ها، ارتقای نظام ارزش گذاری به اهل قلم بود.
وی با تاکید بر تقویت نظام ارزش گذاری اهل قلم اظهار داشت: قلم و اندیشه های جاودان صاحبان قلم باید تکریم شود، هرچند در برهه ای پیشنهاداتی از جمله صدور کارت منزلت مطرح اما به دلیل عدم اثرگذاری کنار گذاشته شد.
امیرزاده ادامه داد: به پیشنهاد مدیرعامل خانه کتاب بخش عمده ای از تمرکز فعالیت معاونت که سیاستگذاری در حوزه اهل قلم بود به مجید غلامی جلسه واگذار شد.
به گفته وی، وجود مجموعه ای از فرهیختگان در هیات امنای خانه کتاب و هیات مدیره خانه کتاب باعث شد، بخش عمده ای از سیاستگذاری ها به مدیرعامل خانه کتاب واگذار شود.

** ساماندهی 14 هزار اهل قلم
امیرزاده از ساماندهی 14 هزار اهل قلم خبر داد و گفت: در دل کویر و دورترین نقاط کشور، اندیشه های نورانی و ارزشمندی وجود دارد که فرصت حضور در چنین جاهایی را ندارم.
وی ادامه داد: با توجه به محدودیت اعتباری صندوق هنر تا یک ماه آینده با همکاری خانه کتاب خدماتی به اهل قلم ارائه می شود.
مشاور اجرایی معاون امور فرهنگی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی، با اشاره به بدهی 66 میلیارد تومانی معاونت فرهنگی در زمان قبل از وزارت صالحی امیری اضافه کرد: اکنون نه تنها بدهی وجود ندارد، بلکه حدود 20 تا 30 میلیارد تومان اندوخته داریم که به سمت کتابفروشی ها هدایت شده است.
به گفته وی، طرح های حمایتی معاون فرهنگی تحت عنوان عیدانه و تابستانه پس از 13 سال توقف اکنون با هدف حمایت از حوزه نشر ادامه دارد.
امیرزاده یادآور شد: طی هشت ماه گذشته روند تغییر کاربری های کتابفروشی متوقف شده که این نویدی خوش برای اهالی نشر و کتاب است.
وی تصریح کرد: دبیر سه دوره از جشنواره خلیج فارس بودم، گاهی به دلایلی برگزاری مراسم به روزهای دیگر موکول می شد، روز قلم نیز در تقویم رسمی 14 تیر است، اما برگزاری چنین مراسمی در 13 تیر ماه تضادی با شان این روز بزرگ ندارد.
کامران فانی نویسنده و مترجم، هوشنگ مرادی کرامانی نویسنده و رمان نویس،
علی اکبر فرهنگی پژوهشگر و مترجم حوزه مدیریت و ارتباطات، ژاله آموزگار مولف و پژوهشگر، نصرالله پور جوادی نویسنده، محمد علی همایون کاتوزیان تاریخ نگار، غلامرضا اعوانی نویسنده و مولف، سید علی موسوی گرمارودی، غلامحسین صدری افشار نویسنده و فرهنگ نویس، سید فتح الله مجتبایی مترجم و مصحح،
هوشنگ ابتهاج شاعر، منصوره اتحادیه، سید عبدالله انوار نسخه شناس و کتاب شناس، حسین انوری استاد زبان و ادب فارسی، احمد احمدی موسس و مدیر سازمان سمت، مهدی محقق مصحح و مجتهد، رضا داوری اردکانی، نوش افرین انصاری کتابدار و نویسنده، جواد مجابی نویسنده و شاعر، محمود دولت آبادی زمان نویس، منوچهر ستوده کتاب شناس و مولف، غلامحسین ابراهیمی دینانی فیلسوف و استاد فلسفه، اصغر دادبه حافظ شناس، سید مصطفی محقق داماد مولف و مصحح و سید علی صالحی از جمله چهره های هستند که در آئین تجلیل از 110 پیشکسوت اهل قلم تجلیل شدند.
در این مراسم سیدرضا صالحی امیری وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی و همچنین سیدعباس صالحی معاون فرهنگی وزیر ارشاد قرار بود حضور داشته باشند، اما با توجه به حضور وزیر ارشاد برای پاسخ به سؤال نمایندگان در مجلس و کسالت معاونت فرهنگی، این برنامه بدون حضور وزیر و معاون وی برگزار شد.
ادامه دارد...
فراهنگ ** 1880 ** 9022 ** خبرنگار: پروین اروجی * انتشار: امید غیاثوند

نظر خود را ثبت کنید