پیام تبریک مدیرعامل خانه کتاب به مناسبت روز قلم

تهران - ایرنا - مدیر عامل خانه کتاب همزمان با فرارسیدن 14 تیر ماه روز قلم، در پیامی این روز را به فعالان عرصه فرهنگی کشور تبریک گفت.
به گزارش گروه فرهنگی ایرنا از خانه کتاب، مجید غلامی جلیسه در این پیام روز قلم را بهانه‌ای برای یادآوری حرمت، منزلت و قداست نویسندگان و مترجمان و اصحاب قلم دانست تا از پاکبازی های اصحاب متعهد و فرهیخته قلم که در حوزه‌ها و موضوعات مختلف قلم در دست گرفته‌اند، تقدیر شود.
در پیام غلامی جلیسه آمده است: پیگیری مطالبات مادی و معنوی اهالی قلم ایران و نیز تلاش در راستای پاسداشت حرمت قلم و کرامت آنان به‌عنوان مهم‌ترین رسالت خانه کتاب در دستور کار قرار گرفته هرچند حمایت از صاحبان قلم و کسانی که دستی بر کتابت دارند ضرورتی انکارناپذیر است که باید با همکاری نهاد ها و توسط متولیان فرهنگی و مسوولان امر صورت گیرد.
مدیر عامل خانه کتاب در این پیام یادآور شد: با گرامیداشت یاد و خاطره اهالی قلم و تجلیل از آثار ایشان شاید بتوان گوشه ای از زحمات آنان را قدردان باشیم، روز قلم را به تمام اهل قلم و دست اندرکاران عرصه اندیشه و قلم تبریک می گویم.
14 تیر ماه در تقویم رسمی ایران روز قلم نام گرفته است، این روز در سال 1381 پس از پیشنهاد انجمن قلم ایران و تصویب شورای عالی انقلاب فرهنگی به ثبت رسید.
فراهنگ ** 1880 ** خبرنگار: پروین اروجی * انتشار: امید غیاثوند

نظر خود را ثبت کنید