چند خبر از حوزه کتاب؛

تخفیف خرید بلیت قطار برای اهالی قلم

تهران - ایرنا - شرکت قطارهای فدک با همکاری موسسه خانه کتاب، همزمان فرارسیدن 14 تیر ماه روز قلم، تسهیلات ویژه‌ای به اهالی قلم ارائه می‌دهد.
به گزارش روابط عمومی خانه کتاب، با همکاری موسسه خانه کتاب و شرکت قطارهای فدک، به اهالی قلم تخفیف پنج تا 30 درصدی خرید بلیت ارائه می‌شود.
بر این اساس، با برنامه‌ریزی انجام شده، از 14 تیر سال جاری تا 14 تیرماه سال آینده اهالی قلم می توانند از تسهیلات در نظر گرفته شده استفاده کنند.
اهالی قلم می توانند با استفاده از کد تخفیف fadak_ketab به سایت https://www.fadaktrains.com/ مراجعه و نسبت به خرید بلیت خود اقدام کنند.
در دست داشتن کارت اهل قلم هنگام دریافت بلیت الزامی است.

** کتاب صوتی «ملت عشق» منتشر شد
نسخه صوتی کتاب «ملت عشق» نوشته «الیف شافاک» نویسنده ترک که جزو رمان های پرفروش است، منتشر شد.
به گزارش خبرنگار فرهنگی ایرنا، این کتاب صوتی با صدای پروین محمدیان بتازگی وارد بازار نشر شده است.
زمان این کتاب صوتی 24 ساعت و 5 دقیقه و ناشر آن آوانامه دانش گستر است.
الیف شافاک نویسنده‌ ترکیه‌ای رمان «ملت عشق» را با محوریت مولانا و شمس تبریزی نوشته و درباره این اثر گفته است: کائنات هم مثل ما قلبی نازنین و قلبش تپشی منظم دارد، سال‌هاست به هر جا پا گذاشته‌ام آن صدا را شنیده‌ام، هر انسانی را جواهری پنهان و امانت پروردگار دانسته‌ام و به گفته‌هایش گوش سپرده‌ام. شنیدن را دوست دارم، جمله‌ها و کلمه‌ها و حرف‌ها را ... اما چیزی که وادارم کرد این کتاب را بنویسم، سکوت محض بود.
دامون آذری تهیه‌کننده، آرمان سلطان‌زاده گوینده تیتراژ، شراره کردی تدوین صوتی، کمیل مافی مالتی مدیا و انتشارات ققنوس، ناشر مکتوب و آوانامه ناشر صوتی ملت عشق است.
قیمت نسخه صوتی رمان پرفروش «ملت عشق» 200 هزار ریال است.

** اعلام آمادگی انتشارات نیستان برای چاپ آثار هنرجویان آل ‌جلال
در پی چاپ مجموعه داستان شاگردان دوره داستان‌نویسی آل‌جلال با عنوان «قرار ساعت 22»، انتشارات کتاب نیستان برای چاپ آثار دیگر هنرجویان این دوره اعلام آمادگی کرد.
به گزارش گروه فرهنگی ایرنا از بنیاد شعر و ادبیات داستانی ایرانیان، نخستین جلد از داستان‌های کوتاه ادب‌جویان دوره آل‌جلال که نویسندگی را زیر نظر داود غفارزادگان آموخته‌اند، در خلال نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران در اردیبهشت 96 با عنوان «قرار ساعت 22» رونمایی شد.
این مجموعه‌، شامل 32 داستان کوتاه ادب ‌جویان کارگاه داود غفارزادگان است که در سال گذشته به صورت حضوری و در گروه‌های مجازی زیر نظر این نویسنده فعالیت کرده و داستان‌نویسی آموخته‌اند.
بر اساس این گزارش، پس از انتشار مجموعه داستان «قرار ساعت 22»، این اثر برای دریافت نظرات اهالی نشر و رسانه در اختیار موسسات انتشاراتی و منتقدان مطبوعاتی قرار گرفت و بازخوردهایی در رسانه‌های جمعی پیدا کرد.
انتشارات کتاب نیستان در نامه‌ای به بنیاد شعر و ادبیات داستانی، گردآوری و انتشار این کتاب را کاری «ارزشمند و دوراندیشانه» خوانده و آمادگی این موسسه انتشاراتی را برای معرفی ادب‌جویان دوره آل‌جلال به منظور چاپ دیگر آثار آنها در دو قالب رمان و داستان کوتاه اعلام کرده است.
«قرار ساعت 22» شامل 32 داستان در 224 صفحه و شمارگان یکهزار نسخه، اردیبهشت امسال از سوی انتشارات «عصر داستان» وابسته به بنیاد شعر و ادبیات داستانی منتشر شد.
فراهنگ ** 1880 ** خبرنگار: پروین اروجی * انتشار: امید غیاثوند

نظر خود را ثبت کنید