دو خبر کوتاه حوزه کتاب ؛

نمایشگاه آثار تصویرگری کتاب‌های کانون پرورش فکری برگزار می‌شود

تهران- ایرنا- حوزه کودک کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان به مناسبت 18 تیرماه، همزمان با سالروز درگذشت استاد مهدی آذریزدی و روز ملی ادبیات کودک و نوجوان بخشی از آثار تصویرگری کتاب‌های کانون را به نمایش می‌گذارد.
به گزارش روز شنبه ایرنا از کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان، هم‌زمان با سالروز درگذشت مهدی آذریزدی نویسنده‌ نام‌آشنای ادبیات کودک و نوجوان، آیین بزرگداشت این نویسنده به همراه نمایشگاه آثار تصویرگری کتاب‌های کانون با توجه به اهمیت نقش تصویرگری کتاب کودک و نوجوان در ارائه و انتقال مفاهیم به مخاطب به معرض نمایش گذاشته می‌شود.
در مراسم بزرگداشت مرحوم آذریزدی قرار است زندگی و آثار این نویسنده معاصر کودک و نوجوان مرور شود.
پخش فیلم‌هایی از دیدار وی با مقام معظم رهبری و گفت‌وگوی کودکان یزدی با این نویسنده از دیگر بخش‌های این برنامه گرامیداشت است.
در این نمایشگاه، نزدیک به 180 قطعه اثر تصویرگری از حدود 90 عنوان کتاب و 80 هنرمند تصویرگر در حوزه تصویرگری کتاب کودک و نوجوان در معرض دید مخاطبان گذاشته می‌شود.
هم‌چنین در این نمایشگاه، آثار تصویرگری کتاب‌های انتشارات کانون در چهار بخش به همراه معرفی پُر خواننده‌ترین کتاب‌های سه سال اخیر، از سوی اعضای مراکز فرهنگی هنری کانون به نمایش در می‌آید.
آثار پیشکسوتان دهه‌های 40، 50 و 60، تصویرگری کتاب‌های دینی و علمی، نمونه‌های تصویرگری در کتاب‌های لمسی ویژه نابینایان، نمایش نمونه کتاب‌سازی از سوی اعضای مراکز فرهنگی هنری کانون نیز در این نمایشگاه به چشم می‌خورد.
نمایشگاه آثار تصویرگری کتاب‌های کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان، 18 تیر 1396 گشایش می‌یابد و به مدت 10 روز از ساعت 9 تا 17 به جز روزهای تعطیل فعال خواهد بود.

**سامانه ارتباط با پدید آورندگان انتشارات مدرسه طراحی و راه اندازی شد
«سامانه ارتباط با پدیدآورندگان» با هدف خدمات­ رسانی بهتر به نویسندگان و مترجمان همکار، توسط انتشارات مدرسه طراحی و راه اندازی شد.
به گزارش ایرنا از روابط عمومی انتشارات مدرسه، سامانه ارتباط با پدیدآورندگان رسانه‌ای است که پدیدآورندگان کتاب اعم از نویسندگان، شاعران و مترجمان از طریق آن می‌توانند مرحله به مرحله از وضعیت انتشار کتاب خود آگاه شوند.
به گفته امیر ناصر طباطبایی مدیر تولید انتشارات مدرسه با راه اندازی این سامانه از این پس تمام پدیدآورندگان کتاب با استفاده از یک رمز عبور وارد صفحه ویژه خود در سامانه ارتباط با پدیدآورندگان شده و از چگونگی پیشرفت تولید اثر خود در مراحل مختلف از جمله ویراستاری، صفحه آرایی و طراحی جلد مطلع می ­شوند.
وی گفت: «برنامه ریزی در این سامانه به گونه­ای است که با حرکت کتاب از هر مرحله تولید به مرحله بعد، یک پیامک به طور خودکار برای نویسنده ارسال می‌شود و پیشرفت تولید کتاب به اطلاع او می ­رسد، همچنین پدیدآورنده می­ تواند با رجوع به صفحه خود متن کتاب را پس از ویرایش و یا پس از صفحه آرایی مشاهده کرده و نسبت به اصلاح آن اقدام کند.»
طباطبایی گفت: در فاز اول راه اندازی سامانه ابتدا کتاب هایی که به تازگی در انتشارات مدرسه برای تولید تصویب شده‌اند در این سامانه قرار داشتند و پس از آن به تدریج کتاب­ هایی که پیش از این در برنامه تولید قراردارند به سامانه افزوده خواهند شد.
به گزارش روابط عمومی انتشارات مدرسه نویسندگانی که به هر دلیل برای پیگیری امور خود به شکل حضوری به انتشارات مدرسه مراجعه می‌کردند، می ­توانند از این پس به جای مراجعه به واحد مربوطه صرفاً به واحد جدید التأسیس «امور پدیدآورندگان» مراجعه کرده و کارهای خود را از طریق آن انجام دهند.
فراهنگ **1085**1055
دریافت کننده : ناهید پورمند**انتشار: زینب کارگر

نظر خود را ثبت کنید