معاون وزیر ارشاد در گفت و گو با ایرنا :

هنر می تواند تبلیغات منفی دشمنان علیه ایران را خنثی کند

تهران- ایرنا- معاون امور هنری وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت: باید هنرمندان بیشتری برای اجرای برنامه های فرهنگی به خارج کشور اعزام شوند، آنها می توانند پیام صلح و دوستی ملت ایران را به بهترین شکل به دنیا منتقل کنند و هنر، ابزار مناسبی برای برای خنثی کردن تبلیغات منفی دشمنان است.
علی مرادخانی روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار اعزامی ایرنا به ایتالیا افزود: اجرای مشترک ارکستر راونای ایتالیا و ارکستر سمفونیک تهران، شامگاه پنجشنبه ١٥ تیر در تهران برگزار شد و امشب ١٧تیر نیز در شهر راونا برگزار خواهد شد و کاری که در تهران برگزار شد، به لحاظ کیفی، فوق العاده زیبا و خوب بود.
اجرای مشترک ارکستر ایران و ایتالیا عصر امروز به صورت زنده از شبکه تلویزیونی دولتی و سراسری ایتالیا (Rai) پخش می شود.
هنگام پخش زنده این رویداد هنری، تصاویری از زیبایی ها و شکوه اماکن تاریخی و طبیعی ایران نیز از این شبکه نشان داده خواهد شد.
مرادخانی تصریح کرد: اصولا رسالت دیپلماسی فرهنگی این است که ما آنگونه که شایسته اش هستیم معرفی شویم، ملت ایران نگاه ها و باورهایی دارد که در هر جای دنیا مطرح شود در جریان های مختلف اجتماعی آنجا تاثیر می گذارد.
وی افزود: وزارت ارشاد در همین راستا کارهای مختلفی انجام داده و برنامه های خوبی دارد چراکه معتقدیم رفت و آمدهای فرهنگی و هنری بسیار تاثیرگذار است، همانگونه که «ریکاردو موتی» موسیقی‌دان برجسته ایتالیایی گفته بود من هر جای دنیا بروم ایران را به این شایستگی که دیدم معرفی می کنم، ایران کشوری فوق‌العاده است.
مرادخانی اهمیت حوزه فرهنگ را یادآور شد و گفت: مخاطب این حوزه مردم هستند، وقتی شما توده جامعه و مردم را مخاطب قرار می دهید فضایی ایجاد می کنید که یک معرفت کلی وعمومی بسیار مثبتی را در آینده شاهد خواهید بود.
معاون امور هنری وزیر ارشاد ادامه داد: اگر در فضاهای مختلف اجتماعی خودمان هم توجه کرده باشید، مردم ایران نسبت به برخی کشورها نظر بهتری دارند و دلیلش این است که در حوزه های مختلف مردمی، آن کشورها بیشتر حضور داشتند، کار کردند و این ارتباطات، مدام برقرار شده است.
وی اضافه کرد: به نظر می آید ما در این زمینه ها کم کار کردیم و باید آن را تقویت کنیم، فضایی که اکنون ایجاد شد بسیار تاثیر گذار است و از این پس در کشور ایتالیا شاهد فضای مثبت تری خواهیم بود.
مرادخانی بیان داشت: با مطرح کردن داشته های فرهنگی و هنری خود در کشورهای مختلف، چهره درست و شایسته ایران به عنوان یک کشور فرهنگی صاحب تمدن، بزرگ و تاریخی که ارزشهای خود را باور دارد و با آن زندگی می کند، معرفی می شود.
معاون وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی تاکید کرد: در زمینه تعاملات فرهنگی و هنری باید کاری کنیم که دشمنان قسم خورده ما که دائم تهمت های ناروا می زنند و قصد دارند ایران را از زوایای کاملا نادرست معرفی کنند، موفق نشوند و یکی از مهم‌ترین راهکارهای تحقق این هدف مهم، ابزار هنر و حضور هنرمندان ما در کشورهای مختلف است تا بتوانیم آنطور که لازم است ایران را معرفی کنیم.
با مشارکت و پیگیری‌ های رایزنی فرهنگی جمهوری اسلامی ایران در ایتالیا در جریان برگزاری بیستمین دوره جشنواره راونا با شعار «راه‌های دوستی»، ارکستر شهر راونا متشکل از 160 نوازنده ایتالیایی به رهبری «ریکاردو موتی» موسیقیدان شهیر ایتالیایی، روز 15 تیرماه 96 کنسرتی را در محل تالار وحدت تهران برگزار کرد.
در ادامه این برنامه هنری مشترک، ارکستر سمفونیک تهران با حضور 106 نوازنده، امشب 17 تیرماه در شهر راونا در شمال ایتالیا، کنسرت مشترک دیگری به رهبری «ریکاردو موتی» به اجرا در می آورد.
فراهنگ**٩٠١٢**1055** خبرنگار: زهرا امیری**انتشار: زینب کارگر

نظر خود را ثبت کنید