زنگ ورزش زورخانه ای در ارمنستان

مسکو - ایرنا - در مذاکرات محسن مهرعلیزاده رئیس فدراسیون بین المللی ورزش های زورخانه ای و کشتی پهلوانی با هراچیا رستمیان وزیر ورزش جمهوری ارمنستان برای توسعه و گسترش همکاری های ورزشی از جمله راه اندازی این ورزش در ارمنستان توافق شد.
به گزارش ایرنا، در مذاکرات هیات های ایرانی و ارمنستانی که روز دوشنبه با حضور سیدکاظم سجادی سفیر ایران در ایروان برگزار شد، طرفین راههای توسعه همکاری های مرتبط به ویژه ورزش زورخانه ای و کشتی پهلوانی را بررسی کردند.
مهرعلیزاده در این دیدار به قدمت 4000 ساله ورزش زورخانه ای در ایران و اهمیت آن در پرورش خصایل پسندیده انسانی و روحیه پهلوانی در جامعه به ویژه بین جوانان و ورزشکاران اشاره کرد.
رئیس فدراسیون بین المللی ورزش های زورخانه ای و کشتی پهلوانی همچنین گفت: با توجه به دستاورد گسترش ورزش پهلوانی در 84 کشور جهان، ایران آماده انتقال تجربیات خود در این حوزه به کشور دوست جمهوری ارمنستان است.
رستمیان وزیر ورزش ارمنستان نیز در این دیدار با استقبال از پیشنهاد مقام ایرانی، آمادگی ایروان را برای امضای تفاهم اولیه، پذیرش اساتید و مربیان مجرب این ورزش برای آموزش علاقمندان ارمنی، پیامد آن تشکیل فدراسیون ورزش زورخانه ای و کشتی پهلوانی و راه اندازی این ورزش در ارمنستان اعلام کرد.
مهرعلیزاده برای بررسی زمینه های همکاری های ورزشی با جمهوری ارمنستان و مذاکره با مقامات ورزشی این کشور به ایروان سفر کرده است.
اروپام 1516 ** انتشار دهنده: هادی مولوی نیا

نظر خود را ثبت کنید