چند خبر از حوزه کتاب

سامانه الکترونیکی جشنواره کتاب‌خوانی رضوی تا پایان امروز فعال است

تهران- ایرنا- سامانه الکترونیکی هفتمین جشنواره کتاب‌خوانی رضوی تنها تا پایان روز ۲۰ تیرماه برای ثبت درخواست متقاضیان شرکت در مسابقه فعال است و این زمان تمدید نخواهد شد.
به گزارش روز سه شنبه گروه فرهنگی ایرنا از نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور، برای شرکت در هفتمین جشنواره کتابخوانی رضوی تنها تا ساعت ۲۴ امروز ۲۰ تیرماه فرصت باقی است.
علاقه‌مندان می توانند برای شرکت در هفتمین جشنواره کتابخوانی رضوی به کتابخانه های عمومی سراسر کشور یا به پایگاه اطلاع رسانی نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور به نشانی iranpl.ir مراجعه کنند.
هفتمین جشنواره کتابخوانی رضوی از سری برنامه‌های پانزدهمین جشنواره بین‌المللی امام رضا (ع) از سوی نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور و با هدف گسترش فرهنگ رضوی و ترویج مطالعه با موضوع فرهنگ غنی اسلامی و سیره ائمه معصوم (ع) و به مناسبت ایام با برکت دهه کرامت برگزار می‌شود.
طی این دوره از جشنواره ۶ عنوان کتاب در سه بخش‌ کودک، نوجوان و بزرگسال و در موضوع‌های امام رضا (ع)، حضرت معصومه (س) و حضرت احمد بن موسی (ع) به مخاطبان عرضه شده است.
در بخش کودک، کتاب «۱۰ قصه از امام رضا (ع) برای بچه‌ها» نوشته مژگان شیخی، انتشارات قدیانی و در بخش نوجوان کتاب «ماه غریب من» نوشته مجید ملامحمدی، انتشارات به نشر معرفی شده است.
کتاب‌های «بانوی ملکوت»، نوشته علی کرمی‌جهرمی از انتشارات بوستان کتاب، «چلچراغ» نوشته جلیل عرفان‌منش از انتشارات دفتر پژوهش‌های آستان قدس رضوی، «زندگی به سبک خورشید» نوشته مهدی غلامعلی از انتشارت جمال و همچنین کتاب «مهارت‌های زندگی در سیره رضوی» نوشته محمدرضا شرفی از انتشارت موسسه خدمات مشاوره‌ای و پژوهش‌های اجتماعی، منابع معرفی‌شده ویژه بزرگ‌سالان است.

**کتاب «ضربه‌های جمجمه و مغز» نقد می شود
به گزارش گروه فرهنگی ایرنا از خانه کتاب، معرفی و نقد کتاب «ضربه‌های جمجمه و مغز» فردا، چهارشنبه 21 تیرماه ساعت 17 در سرای اهل قلم خانه کتاب برگزار می شود.
«ضربه‌های جمجمه و مغز» نوشته یعقوب ترسلی، استاد و جراح مغز و اعصاب با حضور وی، علی علی‌محمدی، مجتبی میری، منوچهر روحانی و اکبر ارشدی در سرای اهل قلم نقد و معرفی می شود.
این کتاب برای اولین بار در ایران آن هم در شکل بسیار پیشرفته در سطح جهانی چاپ شد، شامل 6 بخش، 18 فصل و تقریبا 300 عکس و طرح آناتومیکی و پاتالوژیکی منحصر به فرد است.
نکته بسیار مهم در این کتاب، آگاهی و هنرمندی مولف به نقاشی میکروسکوپی و علمی منحصرا در حیطه جراحی مغز و اعصاب است.
بسیاری از نقاشی‌ها و طرح‌های آناتومیکی و میکروسکوپی استاد ترسلی در کتاب‌های مشهور جراحی اعصاب در کشورهای آمریکا و اروپا دیده می‌شود.
در این کتاب هم با استفاده از نمونه‌های بیماران ایرانی تصاویر بی نظیر و کاملا مستند چاپ شده که نقش بسیار زیادی در رساندن مفاهیم به رزیدنت‌ها و همکاران جوان جراحی اعصاب خواهد داشت.

**«سلام ماه» شهرستان ادب برای شاعران تابستان
به گزارش ایرنا، جشن سلام ماه گرامیداشت زادروز شاعران و داستان نویسان متولد ماه‌های خرداد و تیر با حضور شاعران و داستان نویسان، پنجشنبه 22 تیرماه برگزار می‌شود.
سلام ماه، عنوان مراسمی است که به منظور گرامیداشت زادروز شاعران و نویسندگان متولد هر ماه در موسسه شهرستان ادب برگزار می‌شود.
«سلام ماه» که از فروردین سال ۱۳۹۴ شروع به کار خود کرده است تاکنون با استقبال خوبی از جانب شاعران و نویسندگان مواجه شده و بزرگانی نظیر محمدعلی بهمنی، سید علی موسوی گرمارودی، علیرضا قزوه، محمدرضا عبدالملکیان، جواد محقق، مصطفی علیپور، سعید بیابانکی، مصطفی محدثی خراسانی، علی داودی، فاضل نظری و محمد مهدی سیار در این جشن حضور داشته اند.
این مراسم از ساعت ۱۷ در محل موسسه شهرستان ادب به نشانی خیابان شریعتی، سه راه طالقانی، روبه‌روی سینما صحرا، پلاک ۱۶۸ برگزار خواهد شد.
فراهنگ**1880**1055
خبرنگار: پروین اروجی**انتشار:‌ زینب کارگر

نظر خود را ثبت کنید