نمایشگاه عکس شخصیت‌های فرهنگی ایران معاصر در نخجوان برپا شد

باکو - ایرنا - نمایشگاه عکس شخصیت‌های فرهنگی ایران معاصر از استان‌های آذربایجان شرقی، غربی و اردبیل در نخجوان برپا شد.
به گزارش روز چهارشنبه سرکنسولگری ایران در نخجوان؛ در مراسم افتتاحیه این نمایشگاه سرکنسول کشورمان، سرکنسول جمهوری ترکیه، جمعی از مسوولان و نمایندگان رسمی ، فرهنگی ، علمی و اجتماعی نخجوان حضور داشتند.
نظامی علی اف معاون اتحادیه نقاشان نخجوان طی سخنانی در این مراسم گفت ، این نخستین نمایشگاه هنرمند و عکاس ایرانی در نخجوان است که برگزار می‌شود و این موضوع نمایانگر گسترش همکاری‌های فرهنگی و هنری دوجانبه نخجوان و ایران است.
وی افزود، آثار عکاسی شخصیت‌های برجسته ایرانی از سه استان در قالب 65 اثر صرفا تصاویر ساده نمی‌باشند و بلکه آثار درون‌مایه زندگی شخصیت‌های ایرانی را به نمایش درآورده‌ است .
منصور آیرم سرکنسول کشورمان نیز در سخنرانی خود با اشاره به گسترش بیش از پیش روابط ایران و جمهوری آذربایجان در عرصه‌های سیاسی ، اقتصادی و فرهنگی ، کثرت دیدارها و سفرهای روسای دو جمهوری را بیانگر این واقعیت عنوان کرد.
وی افزود، با تلاش‌های وابستگی فرهنگی سرکنسولگری و حمایت‌های مسوولان عالی‌رتبه نخجوان، همکاریها و فعالیت‌های حوزه‌های هنری، فرهنگی و علمی به سطح بالا رسیده است و این نمایشگاه یکی از نمونه‌های این رویه می‌باشد.
منصور آیرم اظهار داشت، روابط سیاسی و اقتصادی گفتگوی بین دولتمران است ولی عرصه هنر و فرهنگ، زمینه گفتگو و تعامل مردم و ملت ها با یکدیگر می باشد .
نیهات ارشن سرکنسول جمهوری ترکیه در نخجوان نیز در سخنانی ضمن ابراز خوشحالی از گسترش روابط ایران و ترکیه در بخش‌های اقتصادی تاکید کرد که این همکاری‌ها تاثیرات مثبت و مفیدی بر کشورهای همسایه برجای می‌گذارد.
پاشا هادیان هنرمند برجسته ایران نیز در سخنان خود، از مسوولان ازجمله روسای جمهوری دو کشور و رییس مجلس عالی و مسوولان نخجوان تشکر و قدردانی کرد.
پاشا هادیان همچنین افزود این آثار حاصل 7 سال فعالیت مستمر در این عرصه می‌باشد و امید دارد آثار عرضه‌شده از سوی شخصیت‌های نخجوانی مورد اقبال واقع شوند.
در ادامه مسوولان ایرانی و نخجوان از آثار به نمایش گذاشته‌ شده بازدید به عمل‌آورند.
این نمایشگاه به مدت 5 روز تا 24 تیرماه جاری در نخجوان تداوم دارد.
خاورم ** 337**3404**انتشاردهنده: محسن اسماعیلی

نظر خود را ثبت کنید