وزیر آموزش و پرورش: هویت ایرانی به فرهنگ غنی آن است

مشهد- ایرنا- وزیر آموزش و پرورش با بیان اینکه هویت ایرانی به غنای فرهنگ و تنوع آن است، گفت: این فرهنگ باید با برگزاری اردوهای فرهنگی و هنری برای دانش آموزان تقویت شود.
فخرالدین دانش آشتیانی عصر پنجشنبه در بازدید از جشنواره غذاهای سنتی و محلی دانش آموزان دختر عشایر کشور درمشهد افزود: در نظام تعلیم و تربیت ما باید دانش آموزان علاوه بر روال های آموزشی از نظر اجتماعی نیز رشد قابل توجهی پیدا کنند که برای زندگی اجتماعی آنها بسیار تاثیرگذار و مفید است.
وی اظهار کرد: باید به گونه ای برنامه ریزی شود که همه دانش آموزان در این اردوها شرکت کنند و این اردوها به عنوان فوق برنامه جزئی از برنامه های آموزشی باشد.
دانش آشتیانی گفت: در این اردوها، دانش آموزان نقاط مختلف کشور با فرهنگ ها، آداب و رسوم و خصلت های مختلف شرکت می کنند و این حضور، تعامل و زندگی اجتماعی کوتاه مدت آنها در کنار هم منجر به تبادل افکار و اندیشه ها و فرهنگ های آنان شده و با اقوام، آداب و رسوم مختلف کشور آشنا می شوند.
وزیر آموزش و پرورش افزود: این ارتباط و آشنایی باعث رشد فکری و اجتماعی دانش آموزان می شود لذا باید زمینه برگزاری اینگونه جشنواره ها برای همه دانش آموزان فراهم گردد در حالی که تعداد محدودی از آنان می توانند در این دوره ها شرکت کنند.
وی اظهار کرد: ارتباطات اجتماعی دانش آموزان، آموزش صنایع دستی و ایجاد حس تعلق خاطر و تعصب نسبت به فرهنگ، قومیت و ایرانیت از جمله آثار ارزشمند این دوره هاست.
وی گفت: امروزه در برخی موارد، زندگی شهری بر ابعاد مختلف فرهنگ و قومیت مناطق غلبه یافته تا حدی که برخی از آداب و رسوم و حتی تنوع غذاهای اصیل به فراموشی سپرده شده است و این اردو و جشنواره ها می تواند باعث احیای آنها یا حفظ سنن و رسوم موجود شود.
دانش آشتیانی در باره اردوی زیارت اولی ها نیز افزود: ردیف اعتباری مشخص برای اردوهای دانش آموزی وجود دارد که بخشی از برنامه ها را می توان با آن پوشش داد لذا در این زمینه اولویت بندی انجام می شود.
1906 / 6053 خبرنگار: فاطمه یوسفی ** انتشار دهنده: محمد حسین علی مقدم

نظر خود را ثبت کنید