30 تیر آخرین فرصت به روز رسانی اطلاعات ناشران طرح تابستانه کتاب

تهران - ایرنا- کتابفروشان سراسر کشور می‌توانند تا 30 تیرماه جاری با مراجعه به سایت موسسه خانه کتاب به نشانی ketab.ir در ششمین طرح یارانه حمایتی از کتابفروشان با عنوان تابستانه کتاب ثبت‌نام کنند.
به گزارش روز جمعه خبرنگار گروه فرهنگی ایرنا ، طرح تابستانه کتاب از مرداد سال جاری در کتابفروشی‌های سراسر کشور اجرا می شود و ناشران با مراجعه به سایت موسسه خانه کتاب می‌توانند اطلاعات کتاب‌های خود را به‌روز و تکمیل کنند.
کتابفروشی‌ها در طرح تابستانه کتاب تنها کتاب‌هایی را می‌توانند به فروش برسانند که شابک آن‌ها در سایت خانه کتاب ثبت شده باشد.
در این طرح، سقف تخفیف برای هر کتابفروشی حداقل 20 میلیون ریال و سقف مجاز خرید برای هر خریدار حداکثر 1 میلیون ریال است.
خریدار می‌تواند در چند نوبت و از چند کتابفروشی، کتاب‌های عمومی را با 20 درصد و کتاب‌های کودک و نوجوان را با 25 درصد تخفیف از کتابفروشی‌های عضو طرح تابستانه کتاب خریداری کنند.
سقف یارانه در این طرح براساس معیارهایی چون موقعیت جغرافیایی، متراژ کتابفروشی، تعداد کتاب و میزان فروش در طرح های قبل، تغییر خواهد کرد. کتابفروشی‌های شرکت کننده در طرح باید دارای پروانه کسب با تاریخ معتبر باشند.
در صورت تازه تاسیس بودن کتابفروشی حداکثر تا یکسال کتابفروش می تواند با نامه تأیید از اتحادیه ناشران و کتابفروشان مبنی بر در شرف دریافت پروانه، نسبت به ثبت نام اقدام کند.
همچنین، نظر به مکانیزه بودن طرح، کتابفروشی‌ها باید به رایانه مجهز بوده و دسترسی کامل به اینترنت داشته باشند. کتاب های فروخته شده باید آنلاین و همزمان با فروش آن در سایت (ketab.ir) ثبت شوند.
نصب پوستر طرح، در ورودی و محل قابل رویت فضای کتابفروشی تا پایان طرح مذکور الزامی است.
درطرح تابستانه کتاب سال گذشته 90 میلیارد و 210 میلیون ریال کتاب فروخته شد.
در این طرح455 کتابفروشی از مراکز استانها و 134کتابفروشی در شهرستان ها حضور داشتند و استان اصفهان با 14 میلیارد ریال و تهران با 13 میلیارد و 500 میلیون ریال رتبه های اول و دوم را در پیشتازی فروش طرح تابستان کتاب را به دست آورند.
فراهنگ **9022** 1823 خبرنگار:رقیه نوری *انتشاردهنده : طاهره نبی اللهی

نظر خود را ثبت کنید