80 کودک آذربایجان غربی به امام رضا(ع) نامه نوشتند

ارومیه- ایرنا- مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان آذربایجان غربی گفت: 80 اثر از اعضای این کانون برای شرکت در پانزدهیمن جشنواره ' نامه به امام رضا (ع) ' به دبیرخانه این جشنواره ارسال شد.
جواد زاهدی روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: 61 اثر از این تعداد از ارومیه و 19 اثر از شهرستان‌ها در اختیار دبیرخانه این جشنواره قرار گرفته است.
وی با اشاره به اینکه ' نامه به امام رضا (ع) ' بخشی از برنامه‌های پانزدهمین جشنواره بین‌المللی امام‌ رضا (ع) است، اظهار کرد: ارادتمندی و شیفتگی، جلوه‌های معنوی زیارت، شفاعت، درد دل، امیدها و آرزوها، جایگاه نماز در آموزه‌های اهل بیت (ع) به ‌ویژه امام ‌رضا (ع) و نقش آن در سلامت اجتماعی و کاهش آسیب‌های اجتماعی از محورهای این جشنواره است.
وی افزود: بخش ملی این جشنواره در رده سنی کودکان و نوجوانان هفت تا 18 سال و بزرگسالان بالای 18 سال برگزار می شود.
مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان آذربایجان غربی اضافه کرد: ترویج فرهنگ منور رضوی، گسترش فعالیت‌های فرهنگی و ادبی مرتبط با سیره اهل‌بیت (ع)، ارج نهادن به تولیدکنندگان و پدیدآورندگان آثار حوزه فرهنگ رضوی و کمک به انتشار گسترده‌تر این عرصه معنوی از اهم اهداف برگزاری این جشنواره است.
به گزارش ایرنا جشنواره بین‌المللی نامه‌ به امام ‌رضا (علیه‌السلام)، هشتم مرداد سال جاری در بخش‌های بین‌المللی، ملی، استانی و ویژه توسط اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی مازندران برگزار می شود.
23 مرکز ثابت و 10 مرکز سیار، روستایی و پستی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان در آذربایجان‌غربی فعالیت‌های متنوع فرهنگی، هنری، ادبی، دینی و علمی را در قالب 40 نوع برنامه با محوریت ترغیب کودکان و نوجوانان به مطالعه کتاب ارائه می کنند.
کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان آذربایجان غربی با 60 هزار نفر عضو به ارائه خدمات به کودکان و نوجوانان این استان مشغول است.
8135/ 3072
** خبرنگار: شهین بیدادرس ** انتشار دهنده: علیرضا فولادی

نظر خود را ثبت کنید