برترین‌های مسابقه سرود جشنواره رضوی کانون پرورش فکری معرفی شدند

تهران - ایرنا - گروه‌های برتر مسابقه سرود پانزدهمین جشنواره بین‌المللی امام رضا (ع)از سوی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان معرفی شدند.
به گزارش روز یکشنبه ایرنا از کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان، در این مسابقه، پنج هزار و 845 نفر با ارائه 457 اثر از مراکز فرهنگی و هنری کانون سراسر کشور شرکت کردند که از این تعداد 86 اثر به دبیرخانه کشوری جشنواره رضوی ارسال شد.
این گروه‌های برتر بخش «سرود» کودک و نوجوان، اشعاری متناسب با سیره رضوی را انتخاب کرده بودند که در نهایت 9 اثر به عنوان برگزیده و پنج اثر شایسته قدردانی شناخته شد.
استان‌های اصفهان با دو اثر، زنجان، قزوین، گیلان، خراسان رضوی، مرکزی، خوزستان و هرمزگان هر کدام با یک اثر برگزیده این مسابقه از جشنواره رضوی هستند.
گروه‌های دیگری از استان‌های خراسان رضوی با دو اثر و یزد، اردبیل و زنجان با یک اثر در این مسابقه شایسته قدردانی شناخته شدند.
مهدی محمدیان، آذر مشهدی و شیرین سیداحمدی داوری بخش سرود پانزدهمین جشنواره بین‌المللی امام رضا(ع) را بر عهده داشتند.
آیین پایانی پانزدهمین جشنواره بین‌المللی امام رضا(ع)، روز جمعه 13 مرداد 1396، همزمان با ولادت این امام مهربانی در مشهد مقدس برگزار می‌شود.
فراخوان کلی کارگروه کودک و نوجوان پانزدهمین جشنواره امام رضا(ع) شامل بخش‌های فرهنگی (نشریه‌نگاری، کتاب‌سازی، کاردستی) ویژه کودک و نوجوان، (قصه‌گویی) ویژه‌ی بزرگ‌‌سال، ادبی (شعرسرایی) ویژه کودک و نوجوان (داستان‌نویسی) ویژه کودک و نوجوان و بزرگ‌سال و هنری (سرود، پویانمایی) ویژه کودک و نوجوان در پایگاه اطلاع رسانی کانون به نشانی www.kanoonnews.ir منتشر شده بود.

** روایت زندگی و مرگ در کتاب «خزان برگک»
«‌خزان برگک» عنوان کتابی است به قلم لئوبوسکالیا که از زبان و نگاه یک برگ کوچک به بیان پدیده زندگی، مرگ و چرایی آنها می‌پردازد.
به گزارش کانون پرورش فکری، خزان برگک با ترجمه‌ «رباب فرهنگ» نخستین بار در سال 1372 چاپ شده است و اکنون انتشارات کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان، این کتاب را با ویرایش و قطعی متفاوت وارد بازار کتاب کرده است.
این داستان که جزو آثار فلسفی محسوب می‌شود درباره‌ زندگی «برگک» است که جوانه کوچکی است. او با برگل که بزرگ‌ترین برگ روی درخت است دوست می‌شود و زندگی خود را در کنار او سپری می‌کند. برگل به او درباره هدف‌ها و وظایف زندگی توضیح می‌‌دهد تا این‌که با رسیدن فصل پاییز اتفاق‌های جدیدی رخ می‌دهد.
لئوبوسکالیا در این کتاب به زبانی ساده به شرح مراحل زندگی تا مرگ پرداخته و به مخاطب درباره مرگ و دلایل آن توضیح‌هایی می‌دهد: «برگک متوجه شد که برگ‌های دیگر پی در پی فرو می‌افتند. فکر کرد که باید نوبت آنها فرا رسیده باشد. او دید بعضی از برگ‌ها را باد ضربه‌ای می‌زند و فرو می‌اندازد، اما برگ‌های دیگر خود به آرامی فرو می‌افتند.»
تصویرگری این کتاب را ایرج خانباباپور بر عهده داشته است که با شمارگان پنج هزار نسخه و قیمت 21 هزار ریال برای کودکان گروه سنی «ج» (10 تا 12 سال) منتشر شده است.
فراهنگ ** 1883 ** دریافت: مریم جلوداران * انتشار: امید غیاثوند

نظر خود را ثبت کنید