استاندار:زمین برای توسعه شهرک های صنعتی کهگیلویه و بویراحمد شناسایی شود

یاسوج- ایرنا- استاندار کهگیلویه و بویراحمد گفت که زمین های مستعد برای توسعه شهرک ها و نواحی صنعتی این استان به ویژه در 2 شهرستان بویراحمد و گچساران شناسایی و پیشنهاد داده شود.
به گزارش ایرنا، سید موسی خادمی روز شنبه در نشست بررسی مشکلات شهرک های صنعتی کهگیلویه و بویراحمد در یاسوج اظهار داشت: کمیته ای متشکل از منابع طبیعی و آبخیزداری، جهاد کشاورزی، صنعت، معدن و تجارت و شرکت شهرک های صنعتی استان در این راستا فعال شود.
وی گفت که زمین های شناسایی شده در نشست آینده شورای برنامه ریزی و توسعه کهگیلویه و بویراحمد مطرح و اقدام های لازم برای مراحل بعدی انجام شود.
استاندار کهگیلویه و بویراحمد افزود: این زمین ها در طرح جامع تفضیلی کهگیلویه و بویراحمد قرار گیرد تا استفاده دیگری از آنها نشود.
خادمی بیان کرد که باید به منظور تامین زمین مورد نیاز برای ایجاد شهرک ها و نواحی صنعتی جدید در کهگیلویه و بویراحمد از هم اینک برنامه ریزی شود.
وی عنوان کرد: متقاضیان راه اندازی واحدهای صنعتی جدید در شهرک ها و نواحی صنعتی کهگیلویه و بویراحمد به ویژه در شهرهای یاسوج و دوگنبدان افزایش یافته است.
خادمی ابراز داشت که چنانچه نواحی جدیدی در شهرک های صنعتی کهگیلویه و بویراحمد شناسایی و بسترسازی نشود در آینده ای نزدیک با مشکلات جدی مواجه خواهیم شد.
وی گفت: بدلیل مواجه شدن با مشکل محدودیت و کمبود زمین در سال های آینده در کهگیلویه و بویراحمد باید در واگذاری زمین ها به متقاضیان بنگاه های تولیدی و اقتصادی استانداردهای لازم رعایت شود.
مدیرعامل شرکت شهرک های صنعتی کهگیلویه و بویراحمد نیز گفت که شهرستان های بویراحمد و گچساران با کمبود زمین برای توسعه شهرک ها و نواحی صنعتی مواجه هستند.
سهراب بنام اظهار داشت: هم اینک برای توسعه شهرک های صنعتی شهرهای یاسوج و دوگنبدان به ترتیب 100 و 40 هکتار زمین نیاز است.
وی افزود که یکهزار و 489 هکتار زمین برای ساخت 12 شهرک و 9 ناحیه جدید صنعتی در کهگیلویه و بویراحمد در اختیار شرکت شهرک های صنعتی این استان است.
بنام بیان کرد: 430 واحد صنعتی در شهرک ها و نواحی صنعتی کهگیلویه و بویراحمد مستقر است که چهار هزار و 324 نفر نیز در آنها مشغول به کار هستند.
جانمایی برای الحاق 100 هکتار زمین به شهرک صنعتی فرودگاه یاسوج و 40 هکتار برای توسعه شهرک صنعتی شهر دوگنبدان در این نشست توسط مدیرعامل شرکت شهرک های صنعتی کهگیلویه و بویراحمد پیشنهاد و مصوب شد که این میزان زمین در طرح جامع تفضیلی استان به همین منظور لحاظ شود.
خبرنگار: منصور زرگر**انتشار دهنده: سید ولی موسوی نژاد
7535/6110

نظر خود را ثبت کنید